door dvd brander loopt alles vast.

Gestart door Format Arie, 23 oktober 2004, 18:17:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

alles loopt vast. Als ik er een lege dvd rw in doe geeft ie aan dat er geen geldig station is. Als ik bij hardware kijk staat er mijn dvd rom (cdrom station) en AXV CD/DVD-Rom SCSI CD Rom Device (wat dat is ??) en hoort er ook mijn brander HL-DT-ST DVDRAM GSA-4120B te staan, maar die is daar verdwenen.
Als ik die SCSI verwijder en computer opnieuw opstart, staan daarna de 3 eerder genoemde wel weer onder hardware. Als ik bij brander kijk bij stuurprogramma, geeft hij aan dat hij correct werkt,en beste stuurprogramma al geinstalleerd is.
Toch blijft brander klooien. Bij formateren rewritible gaat hij vastslaan (komt geen eind aan) Afsluiten kan niet, ook niet via control alt del. Ga ik naar ander programma Bij Norton system works, slaat die na eerste venster geopend te hebben, ook vast. en zo gaat het door. Zelfs op start/afsluiten, of opnieuw opstarten reageert hij niet. Als ik via reset opstart, start hij meestals op tot ik zwart scherm krijg (zonder tekst) en blijft daar op hangen. Als ik stroomstekker achter op brander eruit trek, start computer wel verder op, en werkt alles wel. (behalve de brander dan).hellup

Han

Jij hebt echt steeds pech met branders, hé  ;)

Het opnieuw installeren van de hardware heb je al gedaan maar hoe zit het met de software (brandprogramma) die je gebruikt om met de brander te werken. heb je dat al eens opnieuw geinstalleerd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Het formatteren van een gewone CD-RW (full format) duurt al een poosje, een DVD-RW zal nog veel langer duren (nooit geprobeerd, ben niet zo weg van RW's, het is een nogal >>zacht uitgedrukt<< onbetrouwbaar medium).

Na hoeveel minuten heb je het format proces onderbroken, Arie?
Groetjes van Bugs

Format Arie

Na een half uur. Maar ook tijdens gewone Quick erese sloeg hij vast.  Ik draai op Nero. Maar Nero kan er toch niks mee te maken hebben dat zelfs  mijn brander regelmatig uit de lijst hardware verdwijnt?
En als hij er weer op staat en ik formateer of erase, dan moet ik het toch af kunnen sluiten? Ook dat doet ie niet. "reageert niet" krijg je dan telkens. Ook via ctrl alt del. En ook dan alle programma's, tot afsluiten/ opnieuw opstarten die ik daarna probeer.

Han

Nero gebruikt voor het formatteren van een CD-RW / DVD-rw het programma "InCD"
Als er één programma is wat nogal veel conflicten veroorzaakt, dan is het InCD wel  :tureluurs
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Kan het ook zonder incd dan?
Ik zal er eerst straks eens mijn andere dvd brander inzetten. Weten we in ieder geval of het aan brander of iets anders ligt.

Han

Tja.....
Een ander programma voor het branden van CD's wat ik ooit gedraaid heb voordat ik WinXP draaide, heet "WinOnCD"
Het onderdeel daarin om CD-RW te formatteren heet "PacketCD". Dat programma is in de loop der tijd ge-evolueerd en kan nu ook in XP draaien.
PacketCD kan je niet los kopen. Het is onderdeel van WinOnCD, net zoals InCD een onderdeel van Nero is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Het is niet incd lijkt me. De dvd brander uit andere computer overgezet, en die werkt wel gewoon.
Alhoewel, ipv station F dvd player en station G dvd brander  heb ik nu drie dvd station, en dat snap ik niet??

Han

Als de DVD uit de andere PC wel functioneert dan is het dus een hardwarprobleem en geen softwareprobleem.
Je zit dus alweer met een kapotte DVD-writer. Dat gebeurt té vaak bij jou. Misschien iets mis met de voeding waardoor ie teveel spanning krijgt? Op deze moet je nog garantie hebben. Als het de brander uit dit topic is, dan heb je die pas sinds 23 augustus in huis!!!

Je schrijft dat je nu een 3e cd speler hebt die er niet hoort te zijn.
- Was dat direct na installatie van de goede DVD-speler?
- Werken de overige twee echte spelers wel naar behoren?
- Heb je ze bij apparaatbeheer al weggeknikkerd en opnieuw laten herkennen door windows?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Daarom had ik de brander ook overgeplaatst Han, om te kijken of het een hard pf software probleem was. En het klopt, het is de nieuwe brander die nu al gek doet. De cdrom (dvdrom) deed het wel zonder haperen.
En ja, ik had ook het apparaat bij hardware verwijderd en bij opstart opnieuw laten detecteren.
Het probleem met de derde speler die vermeld stond bij deze computer, is opgelost. Kreeg een tip dat dat wel eens aan programma alcohol120% kon liggen, en daar lijkt het ook op. Na deinstallatie daarvan was dat probleem verholpen. Wat betreft de voeding, deze is ook kapot geweest. Voor ik de nieuwe brander erin zette, heb ik die ook vervangen door een nieuwe en zwaardere (400 watt)
Als ik vrij heb en uitgerust ben, ga ik de "foute" dvd brander in mijn andere computer zetten, alvorens de definitieve conclusie te trekken dat ook deze brander (wel erg snel) het begeven heeft.

Bugs

Bij het gebruik van Alcohol120% krijg je er inderdaad een virtuele brander bij, Arie.
Waardeloos, dat die brander vermoedelijk nu al weer stuk is. :(
Groetjes van Bugs

Han

Da's waar ook. Die voeding is ook nog splinternieuw.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Nu kwam ik dit ook nog op ander forum tegen:
Wie weet een oplossing? Na het installeren van de nieuwste versie van Alcohol 120% kan ik mijn brander niet meer gebruiken. Met alle brandprogramma's vertikt-ie een lege CDROM te herkennen en komt met de melding "geen schijf".
Misschien doet die "kapotte" brander het dus nu wel, nu alcohol120% verwijderd is.
Later toch nog maar eens proberen.

Han

Als dat idd het geval is, dan detecteert nero de DVD-writer verkeerd.

Dat is eenvoudig op te lossen door in het klassieke menu van Nero te kiezen voor "Recorder" en dan de optie "Choose recorder".
Je kunt dan kiezen welke recorder je wilt gebruiken om te branden,. Daar zal dan te kiezen zijn uit die virtuele drive, een image recorder (die schrijft weg naar je harddisk) en je DVD-writer. Kies dan de DVD writer en alles is weer OK.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie


Format Arie

Een hoop gehannes, vanwege waarschijnlijk een kleinigheid.
Nu alcohol120% verwijderd is, de brander bij hardware verwijderd heb, en regcleaner heb gedraait, en daarna de "kapotte" brander terug geplaatst, en zonder dat ik iets aan instellingen veranderd heb, net een audio cd , een dvdrw mp3, en een dvd data gebrand. Zonder enkel probleem. Is van alles nog maar eentje, maar ik heb vertrouwen.

Han

Zou alcohol120% dan niet met speciefieke branders overweg kunnen?
In de FAQ van het programma, kan ik niks vinden erover.

Voor mensen die het niet weten :
Alcohol120% is 'n programma voor het maken en branden van cd/dvd images en voor virtuele cd/dvd-spelers.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik weet het ook niet Han. Ik heb hem een keer er op moeten zetten voor iets specifieks te kunnen doen. )weet niet meer wat) Klaarblijkelijk geeft ie toch een konflikt. Heb er verder ook niet veel over vinden. Behalve problemen bij de sevice pack 2 van windows, maar die heb ik niet.Ik wacht effe af, of ie het blijft doen.