WinXP ->sluit zichzelf weer af en start opnieuw op

Gestart door thea1966, 11 mei 2003, 15:34:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thea1966

Hoi hoi,

Sinds een paar dagen heb ik iets raars op mijn pc, als ik de pc opstart, dan gaat ie gewoon aan de gang met opstarten, maar dan ineens sluit ie zichzelf weer af en start opnieuw op. Meestal gaat het dan goed, een enkele keer gebeurd het twee keer achter elkaar.

Ik heb wel allerlei updates binnengehaald, dat had ik al maanden niet meer gedaan nl. Ik hoorde van nog meer mensen die hetzelfde probleem hebben sinds het binnenhalen van updates, zijn er nog meer onder jullie die dit probleem sinds een paar dagen hebben?

wat kan ik hier aan doen? bij een kennis heeft iemand van microsoft op afstand geprobeerd het probleem op te lossen, maar dat lukte dus ook niet. die zit ook nog met hetzelfde probleem. de ene keer start ie gewoon op zonder problemen, de andere keer sluit ie zichzelf weer af tijdens het opstarten en start zelf opnieuw op, heel vreemd. verder werkt de pc prima, nooit problemen mee gehad, tot nu toe dan. zou het helpen als ik het systeem terugzet naar een langere tijd terug, bv naar eind februari? ik heb al een paar keer schijfcontrole gedaan maar daar komt verder niets uit. ook viruscontrole levert niets op. of toch maar alle binnengehaalde updates weer eraf gooien voor zover mogelijk? zou het dan opgelost zijn? zijn deze updates wel zo nodig om binnen te halen? iedere keer is er weer wat als ik ze nl binnengehaald heb, nu dit weer.

ik hoorde ook dat er een nieuwe XP aan gaat komen, zal dit zo'n SP pakket zijn en is het probleem dan opgelost???

Wie weet raad??????

Groetjes Thea

Han

Da's een lastig probleem om op te lossen omdat het de ene keer wel gebeurd en de andere keer niet  :-\  Is het begonnen na de Microsoft updates of nadat je wat anders geinstalleerd hebt?

Wat je even na kan kijken is het volgende :
Standaard staat XP ingesteld om opnieuw op te starten bij systeemfouten. Dat kan je uitzetten zonder gevolgen. Misschien gaat dat wel een enkele keer mis?

Dat "automatisch booten bij een systeemfout" zet je zo uit :
- Klik op start
- Klik op instellingen en dan configuratiescherm
- Dubbelklik op icoontje "systeem"
- Klik op tabblad "geavanceerd'
- Klik onderin op de knop "instellingen" in het vak "Opstart + herstelinstellingen"
- Haal het vinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" en klik op OK



Systeemherstel zou ook kunnen helpen maar dan moet je daarna die windows-updates weer installeren. Ga je daartoe toch over, maak dan goede backups van tevoren. Terug naar februari is een héél eind terug. Voor backups van mail en zo hebben we een special met uitleg  ;)

Dat SP2 (Servicepack 2) voor XP duurt nog even, voordat dat uitkomt. Lijkt me niet dat dat de oplossing zal geven.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

thea1966

het probleem is dus begonnen sinds dinsdag ofzo na het binnenhalen van windows updates. heel raar. ik zal even nakijken hoe het ingesteld staat met het automatisch opstarten. en dat zonodig even veranderen.

maar het rare is dus dat er nog meer mensen met hetzelfde zitten sinds het binnenhalen van windows updates, of dit automatisch is gebeurd dat weet ik niet.

groetjes en bedankt!!

thea

Han

Ik draai hier XP-pro op 'n paar machines, die allemaal geupdate zijn. Op geen van allen heb ik het probleem wat jij ondervind.

Staat dat vinkje bij jou nog aan? Bij mij niet namelijk  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

thea1966

ik heb er nog een vinkje staan, ga ik zo weghalen. maar wat vreemd is, is dat sinds vandaag als ik naar windows update ga, ik een foutmelding krijg, en de keuze om deze op te sturen (het rapport), dit is iedere keer nu het geval als ik naar de update site ga. heb net een schijfcontrole gedaan, maar daar kwam niets uit. heel raar. kan gewoon surfen, mailen enzo, alleen dus bij windows update zo'n foutmelding. vreemd, heel vreemd. zit er toch aan te denken om dan maar de pc terug te zetten naar een eerdere datum voor het binnenhalen van de updates.

groetjes Thea

Han

Tja, da's een heel ander probleem, wat hier niet aan gerelateerd is. Open daar dus even een nieuwe vraag voor.
We doen op PCN 1 vraag per topic anders is de info later niet meer terug te vinden.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

thea1966

ik heb de pc nu terug gezet naar eind maart, en rarara, alles werkt weer zoals het er nu naar uit ziet, ik kan ook weer bij de updates komen, maar die laat ik gewoon voor wat het is, mij niet meer gezien daar.... :)

heel vreemd, maar oke, als het weer werkt....alle updates die ik binnen had gehaald zijn weer eraf gegooid en het systeem werkt weer als tevoren...(heb maar meteen voor de zekerheid een herstelpunt gemaakt, mocht ie over een paar weken weer zo vastlopen, kan ik daar naar terug....)

groetjes THea

Han

Makkelijk hé dat systeemherstel in WinXP  :)

Okee, probleem opgelost......, topic op OK  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!