Monitor (beeld bibbert)

Gestart door Josette, 21 juni 2002, 05:49:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josette

Hallo,

Al een paar dagen bibbert mijn beeldscherm, je word er scheel van.
Waaraan kan dat liggen? Met de kabel kan het niets te maken hebben die zijn hier geweest voor de tv.

Groetjes,

Josette  >:(
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Helen

Een van de kenmerken van het Yahaa worm is dat je desktop kan gaan trillen (bewegen).

Doe eerst even een scan? Je kan maar nooit weten.. :-X
doe hier de online scan
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Josette

Remedy,

Ik krijg een venster als ik op scan nu klik, schrijft dan initialising maar verder niets. Dan schiet het weg.
Kan ik ergens anders het ook doen?

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Helen

probeer het eens hier
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Zandman

Op hoeveel Hz staat je beeldscherm ingesteld .Als dat laag staat wil het namelijk ook een onrustig beeld geven
Dit kan je nakijken door op je buroblad met je rechtermuisknop de eigenschappen op te vragen ga dan naar tabblad instellingen geavanceerd
Daar kan je terug vinden hoeveel hz nu is ingesteld.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Josette

Remedy, virusscan gedaan niets gevonden gelukkig!!!! ;D

Staat nu op 85 Hz eerst op 65 maar blijft het doen, en hoger kan niet! :-X

Groetjes,

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

85Hz is voor de meeste beeldschermen een prima resolutie en hoger kan inderdaad meestal niet omdat de al wat oudere monitoren daar niet voor ontworpen zijn.

Nog even een paar vragen om duidelijkheid te krijgen :
- Je zegt "al een paar dagen". Waarna is dit probleem begonnen Heb je iets geinstalleerd of veranderd aan je instellingen?
- Hoe oud is de betreffende monitor Josette?
- Heb je er destijds een driver voor geinstalleerd of staat er een standaard beeldscherm geinstalleerd? Als je een driver geinstalleerd hebt kan je nog even proberen om die opnieuw te installeren.
- Welke Windows gebruik je? Als we dat weten, kunnen we wat makkelijker aanwijzingen geven waar je zaken terug kan vinden.
- Heb je de monitorkabel al eens van de computer losgemaakt en weer goed vastgemaakt. (kan stof zijn)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Han,

Niets bij geinstalleerd.
Werk met Windows XP Home.
Geen stof erop (ik poets) grapje ik had hem al eens uitgetrokken.  8)
2 jaar oud.
Van die driver weet ik niet deze is nog van compaq maar die computer is al een jaar weg. Was dikke prul.
Ik heb deze monitor toen gewoon moeten insteken.

Groetjes,
Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Voor Compaq-monitoren kan je drivers downloaden. Misschien dat het installeren van die driver het probleem op zal lossen? Kijk eens welk type monitor je hebt. Achterop de monitor zit een sticker waarop je die informatie terug kan vinden.

Voorop je monitor staat een nummer en achterop op de sticker staat het type. Met die info zou het moeten lukken om de driver te vinden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Doy

Citaat van: Han op 21 juni 2002, 14:03:0585Hz is voor de meeste beeldschermen een prima resolutie en hoger kan inderdaad meestal niet omdat de al wat oudere monitoren daar niet voor ontworpen zijn.

Voor alle duidelijkheid,
Hertz is een eenheid voor frequentie.
Resolutie is een fijnheid van beeld, b.v.: DPI. ;)

Han

Is het al opgelost, Josette?
Anders moet je toch echt even de info posten over je monitor, voordat we voor je op zoek kunnen gaan naar een driver.

Citaat van: Han op 21 juni 2002, 14:49:55Voorop je monitor staat een nummer en achterop op de sticker staat het typenummer. Met die info zou het moeten lukken om de driver te vinden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Neen, het is niet opgelost!
Hij doet het nog maar niet zo erg meer.
Hoe kan dat dan van die driver, hij heeft toch zo gewerkt altijd met dit systeem?
Ik ben vies van drivers downloaden, zie dat hij erna niets meer doet!

Groetjes,
Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Op mijn werk staat 300 compaqmonitoren (geinstalleerd met driver voor die monitor)
Een Compaq-monitor doet het ook met een standaard windowsdriver, maar is er een driver voor de monitor te vinden dan kan je die het beste installeren voor het beste resultaat.
Tja als jij dat niet wilt, dan niet hé  :-X
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Harry

Let wel op dat in de buurt van de monitor geen transformator staat te werken. Het magnetisme van die transformator kan de electronenstraal van de monitor afbuigen. Dus geen andere aperatuur in de buurt van de monitor. Ook geen laadaparaat of zoiets.

Harry,  At your service