Nieuwe zoekmachine : vivisimo.com

Gestart door Martijn, 11 mei 2004, 15:58:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn

Ik had eigenlijk de neiging om hier een apart topic over te maken, ik ben namelijk zeer tevreden over een nieuwe zoekmachine, namelijk http://vivisimo.com, Google begint mij namelijk veel te vol te lopen met allerlei leipo's die een hele site vol metatags zetten en zo bij zo ongeveer elk zoekresultaat op de eerste pagina terecht komen, en goeie zoekresultaten behoorlijk frustreren.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Ik heb er toch ff een apart topic van gemaakt.   :)
Nu kunnen mensen hun ervaringen met deze nieuwe zoekmachine kwijt.

Vivisimo gebruikt de google-directory voor z'n search en bijna identieke software als Google ;)

Ik heb nog maar zelden meegemaakt dat ik iets via google niet kan vinden. Het is dan eerder zo dat de info die ik zoek niet op internet staat, dan dat de google robot het niet geindexeerd heeft..

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

ik vind meestal idd wel wat ik zoek met google, maar erger me kapot aan als je bijv fluitketel zoekt dat je op de een of andere manier altijd wel met ongewenste zooi te maken krijgt, en het kan een gevoel zijn maar Vivisimo (voor mijn gevoel) een stuk minder.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Dat ligt denk ik niet aan google maar aan de manier waarop men google laat zoeken met de zoekopdracht die men intikt.
Veel mensen tikken daar gewoon een zin in of specificeren hun opdracht niet. Dan krijg je tig pagina's met resultaten.
Nu wil ik niet zeggen dat ik dat altijd goed doe hoor maar als je zoekopdracht zo correct mogelijk is, dan vergemakkelijkt dat het zoeken en krijg je gerichtere resultaten.
Ik een bibliotheek zeg je immers ook niet :"Doe mij maar een boek"  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

ik zag gister ook nog een leuke tip, de zoekopdracht inurl:zoekterm, dan filter je ook al een deel weg
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!