Zwakke beveiliging WiFi modem

Gestart door john, 19 maart 2018, 15:03:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Gisteren dan eindelijk gelukt het geduld op te brengen mijn beurt bij customer service af te wachten. Ofschoon opnieuw veel klanten voor me waren, bleek dat er velen zoals ik in het verleden er de brui aan hadden gegeven om eindeloos te wachten, dus vlogen de nummers van niet meer aanwezigen voorbij.
Zojuist de monteur langs geweest die het modem nu op WPA2 heeft ingesteld. Eind goed, al goed. Han, ook jij weer bedankt voor je bijdrage in deze. Gooi er maar een  :slotje op.

Han

WPA2 is stukken beter. Nog gevraagd waarom ze dat niet standaard instellen?

Twee vragen nog:
1) Heb je nu de inloggegevens zodat je zelf wat aan kan passen?
2) Heb je ook het standaard SSID + wachtwoord van je wifi aan laten passen door eigen bedachte gegevens?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Niet om gevraagd. Denk dat de monteur dat zelf ook niet weet of niet interesseert. Had het idee dat mijn verzoek niet bepaald alledaags was.
Om heel eerlijk te zijn. Weet het inlog id maar heb verder niet staan kijken en naar het wachtwoord gevraagd. Wat betreft punt 2 heb ik aan laten passen.

john

Wat me trouwens opvalt, ik heb in de loop van vandaag al diverse keren het volgende bericht zien verschijnen na invoeren zoekopdracht in Google:
Onze systemen hebben ongebruikelijk verkeer van uw computernetwerk vastgesteld. Op deze pagina wordt gecontroleerd of de verzoeken daadwerkelijk door u worden verzonden en niet door een robot. Waarom gebeurt dit?
Ik vink dan, ik ben geen robot aan, en krijg dan de bekende beelden te zien van hoeveel verkeersborden, auto's enz. Nu ben ik niet de beroerdste om dat te doen, maar telkens opnieuw verschijnt er dan weer een ander plaatje met dito verzoek.  Daar word ik een beetje moe van. Dus, pc uit, Wifi uit en weer aan en opgelost. Maar even zo vrolijk na een aantal nieuwe zoekopdrachten begint het weer van voren af aan.
Heeft het wijzigen WiFi modem van WPA naar WPA2 hier iets mee te maken. Vind het vreemd dat dat dit nu uitgerekend gebeurd, voorheen nooit geen last van gehad. Aangeven dat je geen robot bent, tot dusver enkel als je een website bezocht en b.v. een bericht wilde versturen.

Han

Nee je wifibeveiliging van je router heeft niets te maken met een "captcha check". Dat is een check die een site uit laat voeren om te kijken of je geen robot bent die in wil loggen.

Maar wil je hier verder induiken open dan een nieuw topic ervoor in het forumonderdeel voor malware. Het probleem waarvoor dit topic werd geopend is immers opgelost.
Zoals je dit beschrijft lijkt het alsof je malware opgelopen hebt.

Ik sluit dit topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!