boxen aanschaffen voor pc

Gestart door pc dummie, 15 januari 2009, 20:20:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pc dummie

Ik heb nu deze boxen http://www.itsonline.nl/winkel/Productinfo/?Assortiment=109&ProdId=000000000000891005&ProdId2=Computerspeakerset%20%20LOGITECH%20%20X%20210

aangesloten op me laptop maar de speakers klinken helemaal niet zuiver en de subwoofer maakt een vervelend dreunend geluid...
nou vroeg ik me af of het ermee te maken kan dat de speakers niet geschikt zijn voor deze laptop met 5.1 geluidssysteem...
ik ga binnenkort deze pc kopen http://www.itsonline.nl/winkel/Productinfo/?Assortiment=91&ProdId=000000000000069451&ProdId2=Personal%20computer%20%20HP%20%20PAVILION%20M%209451

en wil ik wel een mooi geluid hebben, moet ik andere boxen aanschaffen?
Zoja waar moet ik bij de aanschaf op letten?
Want ik zie wel eens staan bij geluidssysteem geloof ik 2.1, 5.1, 7.1 alleen heb ik er niet echt verstand van dus vandaar dat ik het hier maar even vraag.

Han

Geluid is iets waarbij je niet kunt adviseren. Het is erg persoonlijk wat je van geluid vind. "Jonge oren" stellen hogere eisen aan geluid dan "oude oren" puur om het feit dat als je wat ouder bent dat je dan de hoge tonen minder goed gaat horen. 2.1, 5.1, 7.1 betekent 2, 5 of 7 speakers dus een 2-weg, 5-weg of 7-weg soundsysteem. Als de subwoofer een vervelend dreunend geluid maakt dan staat ie niet goed ingesteld. Zet je bastonen lager met de knoppen op de subwoofer.

Bugs en ik hebben allebei al een flinke tijd de Creative Inspire T6100. We zijn er erg tevreden over.

Wat je kunt doen is bij de Mediamarkt of bij Saturn gaan kijken. Ze hebben daar verschillende geluidssets aangeloten staan. Dan kan je het verschil horen en er een kiezen die naar je smaak is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Ohh oke dank je nu snap ik het.
Ga ik doen bedankt voor de info  :).

Bugs

Voordeel van Media Markt en Saturn is: Probeer het, bevalt het niet, breng je het binnen 14 dagen terug voor ruilen of geld terug.
Groetjes van Bugs

Format Arie

Denk er wel aan dat hoe meer boxen je pakt, je ook wel meer draden moet wegwerken. :)

Han

Mwa, de draadjes van die boxen zijn van dat hele smalle speakersnoer dus dat lukt wel.
Ik ben trouwens benieuwd wanneer ze dat draadloos gaan regelen. of zou dat té storingsgevoelig zijn?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!