Strepen over beeldscherm

Gestart door Netwalker, 28 mei 2007, 21:26:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Netwalker

Hallo allemaal,

Het is alweer een (hele) tijd geleden dat ik hier wat heb gepost. Dus laat ik het nu dan ook maar gelijk goed doen. Van tijd tot tijd krijg ik allemaal strepen over mijn scherm en kan ik de PC alleen nog maar opnieuw opstarten d.m.v. de aan/uit knop. Dit gebeurt op alle mogelijke momenten zoals: vlak na het opstarten, tijdens het gamen, tijdens tekstverwerken. Dit is ongeveer 2 week geleden begonnen.

Misschien dat de volgende dingen belangrijk zijn om een oplossing te vinden/bedenken
- ik heb zo'n plat scherm
- drivers van de (onboard) videokaart heb ik opnieuw geïnstalleerd
- laatste update ook geïnstalleerd
- stof zit er nog niet echt veel in

Aan Han zijn lijstje blijft er volgens mij dan alleen de optie van defecte videokaart over... heb volgens mij alleen geen oude videokaart (even zoeken).

De strepen zien er dan ongeveer zo uit (alleen de kleuren verschillen wel eens... afhankelijk van de achtergrond die er was)

Edit Bugs: Op het plaatje wat hier geplaatst was zag je gekleurde verticale strepen. Plaatje is verwijderd omdat deze geplaatst was bij Imageshack, en dat is tegen onze forumafspraken.

Han

Met dit soort problemen kun je twee hardware kanten op.....

1. Je CRT (monitor) of de kabel zelf is het probleem.
    Heb je een mogelijkheid om een ander scherm aan te sluiten om te kijken of het probleem blijft?

2. Je videokaart is het probleem
    - beschadigde driver
    - erg veel stof waardoor ie oververhit raakt
    - defecte kaart. Heb je nog een oude kaart om te kunnen testen. Voor tekstverwerken kan
      je een zeer oud kaartje gebruiken. Kun je in ieder geval kijken of het dan nog voorkomt.

Staan er boxen vlakbij je monitor?

Uit je bericht blijkt niet wat je al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen.
Ernaar raden, dat is niet zo zinnig.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Netwalker

Bedankt voor je reactie Han,

Heb net met een andere monitor geprobeert maar blijf het probleem houden. Stof zit er nauwelijks in, omdat dat er net (±1,5 week geleden) eruit is gehaald (moest een nieuwe CD/DVD speler in). Dus dan wordt het de videokaart. Daar heb ik het volgende mee gedaan:
- drivers van de (onboard) videokaart heb ik opnieuw geïnstalleerd
- laatste update ook geïnstalleerd

Heb alleen geen oude videokaart, dus kan het niet proberen met een andere videokaart :(

Helen

Ik had in December precies hetzelfde, van het ene moment op het andere en testen met een andere monitor gaf hetzelfde resultaat. Mijn videokaart had de geest gegeven.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Blijft dan inderdaad je videokaart over. De rest is nu uitgesloten.
Videokaarten zijn er in alle prijsklassen. Zit je krap dan even eentje
voor een koopje op een beurs of zo. Dan doorsparen voor een betere.

Kan je niet een oude kaart lenen van een van je maten?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Netwalker

Zal dan eens even gaan kijken naar een videokaart ;)

Bedankt voor de hulp :goed