adobe premiere kwaliteitsverlies

Gestart door helijan, 12 februari 2006, 20:34:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

helijan

Hallo ik maak met adobe premiere geluid bij mijn avi films,het rare is nu dat de vidio na bewerken minder van kwaliteit met geluid erbij is.
Is dit een normaal gegeven.
Groet Jan.

Bugs

Ik heb net even gekeken op de site van Adobe en daar zie ik staan dat het geluid wordt gecomprimeerd.
Ik ken het programma verder niet, maar kun je die compressie niet instellen?
Als dat zo is kan hij mogelijk op een te hoge compressie staan.
Groetjes van Bugs

paul76

Hoi Jan,

Je beschijft niet of het kwaliteitsverlies in het geluid of in het beeld zit.

Misschien helpt dit: Ik doe ook het 1 en ander aan videobewerking en heb in het begin last gehad van kwaliteitsverlies in het beeld.  De video had na branden op dvd ongeveer elke seconde een schokje, bleef als het ware telkens even stilstaan. Heel vervelend om naar te kijken. Na wat zoeken en proberen ben ik erachter gekomen dat het bij bepaalde stappen in het bewerkingsproces belangrijk is om zo veel mogelijk resources beschikbaar te hebben voor het videobewerkingsprogramma. Ik heb gemerkt dat dit vooral tijdens het renderen essentieel is. Je beschijft alleen niet welke stappen jij precies doet. Zet je de AVI met het nieuwe geluid bijvoorbeeld om naar VideoCD of DVD formaat dan moet er gerenderd worden (= een berekeningsstap die bij b.v. 1 uur video wel 3 uur kan duren uiteraard afhankelijk van hardware e.d.).

Tegenwoordig zet ik bij het renderen dus zo veel mogelijk programma's uit. Denk aan je internet verbinding, firewall, virusscanner, MSN, screensaver (heel belangrijk omdat je bij de PC weg loopt) en doe ondertussen niks anders met de PC. Als ik op deze manier render zie ik geen kwaliteitsverschil tussen b.v. de AVI bestanden en de gebrande DVD. Overigens gebruik ik zelf Ulead Videostudio maar met Adobe is het vast niet anders. Ik zou zeggen: probeer het eens, ik ben benieuwd of het helpt!

Succes ermee,
Paul


Edit Bugs: Het is inmiddels 25 februari 2006.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.