Upgrade laptop of niet

Gestart door AFranken, 10 december 2007, 09:37:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AFranken

Dag mensen,

Ik heb een sony vaio: 2,92Ghz en 512Mb intern geheugen ATI Radeon mobility 9200 vid-kaart. Ik heb m paar jaar geleden gekocht voor school/werk doeleinden. Nu speel ik er steeds vaker games op.

Probleem is dat de videokaart compatible is met weinig spellen en ook is het intern geheugen aan de lage kant :-[
Is het upgraden van de kaart en het geheugen van een deze laptop wel zinvol? Ik weet niet of het toevoegen van alleen al 512 mb geheugen veel verschil geeft.

Spellen die ik speel zijn : Flightsimulator 2004 en X (traaaag), Farcry en FEAR
Deze spellen draaien wel maar niet op max zeg maar :P

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft...

Han

Met 512Mb geheugen waar de videokaart waarschijnlijk ook nog een deel van gebruikt zal het inderdaad niet snel gaan. Het uitbreiden van het geheugen zal al qua snelheid al veel schelen omdat er dan minder geswapped hoeft te worden. Stop er de maximale hoeveelheid geheugen in. Info in 't Sony Vaio manual vertelt je hoeveel dat is.
Echt een game computer zal het uiteraard nooit worden en spellen zal je ook niet op de hoogste stand qua beeld kunnen spelen. De videokaart zit zeer waarschijnlijk geïntergreerd in het moederbord dus die upgraden wordt dan wel een heel dure grap.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Op het bekende verhaal van vraag dumpen en er vervolgens niet meer op terugkomen heb ik maar een antwoord:  :locked

Groetjes van Bugs