USB 1.1 of 2.0?

Gestart door paul76, 08 december 2006, 22:25:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paul76

YES, ik heb wel heel snel antwoord gekregen van Chaintech, en dat op zondag! Dat dacht ik tenminste toen ik daarnet mijn mail checkte. De waarheid was echter minder rooskleurig. Dit is wat er in de mail stond:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

       support@chaintech.nl


Reporting-MTA: dns;CHAINTECH-USA
Received-From-MTA: dns;CHAINTECH-USA
Arrival-Date: Sun, 28 Jan 2007 05:24:16 -0600

Final-Recipient: rfc822;support@chaintech.nl
Action: failed
Status: 5.2.2
Diagnostic-Code: smtp;552 5.2.2 quota exceeded



Quota exceeded! Blijkbaar zijn er zoveel problemen met Chaintech moederboards dat de mailbox in een weekend vol zit. Of het mailadres klopt niet natuurlijk. In beide gevallen niet bepaald netjes. Ik heb een ander emailadres gevonden op de website en de mail daar nog maar eens heen gestuurd met het verzoek om mijn bericht door te sturen naar Customer Support. Ik houd jullie op de hoogte!

Han

Ik ben benieuwd. Slordig hoor zo'n kleine mailbox.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Ik heb nog geen reactie van Chaintech gekregen. Ik heb net nogmaals naar hun site gesurft en de hele site heeft intussen een behoorlijke facelift gehad en het support-formulier is volledig aangepast. Misschien was de emailbox van de supportafdeling met het oog op deze facelift alvast opgeheven  :o

Anyway, op het nieuwe supportformulier heb ik mijn vraag nogmaals gesteld. Nu maar hopen dat ze er dit keer ook op terugkomen!

Han

Nog een bevestiging gekregen dat ze je mail ontvangen hebben?
Dat zou toch wel prettig zijn als ze dat inbouwen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Nee (nog) geen bevestiging, dat was inderdaad erg prettig geweest! Ik wacht maar gewoon even af. En ik vrees dat ik het onderhand wel ga opgeven als het dit keer weer niets uithaalt.

paul76

Ik heb bericht van Chaintech gekregen:

Dear Sir:
Please reference to manual as below "Support up to six USB ports (EHCI/UHCI v1.0 compliant)"
The some of USB 2.0 Controller, some of USB 1.0 Controller not the driver problem.

Best regards,
----------------------------------------------------------------------
Fion Cheng 鄭至潔
Walton Chaintech Corporation
4F.-5, No.16, Jian 8th Rd.,
Zhonghe City, Taipei County 235, Taiwan
Tel     : 886-2-8226-8188 ext 260


Ik zit me ernstig af te vragen of ik het hier bij laat en maar gewoon een insteekkaartje ga kopen.

Maar volgens mij is een USB-poort die EHCI/UHCI compliant is toch een USB 2.0-poort (die ook nog compatible is met USB 1.1, zoals gebruikelijk) of vergis ik me nu???

(NB Op de folder die bij mijn moederbord zat staat over de frontbox het volgende: Four USB ports support the latest USB 2.0 that is 40 times faster than before!" Dat zijn de vier poorten waar het nu dus om gaat.)


Han

Kanonnen, wat een steenkolen engels. Daar is weinig uit op te maken.
Welk manual hebben ze het over. Heb je dat?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Ja lekker taaltje he? Is ook lastig voor een Taiwanner hoor om leren  ;)

Het manual heb ik inderdaad wel, dat is het manual van het moederbord. Die zin die hij aanhaalt staat er inderdaad in (inclusief typefout!). Maar een EHCI/UHCI compatibele poort is toch een USB2 poort of heb ik dat mis?

Bij het moederbord zat trouwens ook een folder. Over de front box (met de 4 USB aansluitingen waar het allemaal om begonnen is) staat daarin oa: "four USB ports support the latest USB 2.0 that is 40 times faster than before!" (oh dat stond ook al in het vorige bericht).

En tot slot: als ik een USB2 apparaat aansluit aan de voorkant krijg ik rechtsonder een USB-tekentje te zien en als ik daarop klik krijg ik een venster te zien met vrije USB2-poorten waar ik het apparaat op aan zou kunnen sluiten zodat het sneller werkt. En daar staan 6 (!) vrije USB2-poorten op! Precies mijn 2 poorten aan de achterkant + die 4 aan de voorkant. Dus ik snap de reactie van Chaintech eerlijk gezegd niet.

(Ik weet niet hoe ik een plaatje hier neer moet zetten anders zette ik het venster met de 6 vrije poorten hier even neer zodat het allemaal wat duidelijker is, ik heb het je via de mail even gestuurd)

Han

Plaatje op pcn plakken is simpel. Uploaden bij bijvoorbeeld picturetrail of in de homedir van je provider zetten. Plaatje oproepen, linkie kopieren, linkie hier plakken, plaatje linkt vanaf jouw site naar hier. Voor deze keer even via de pcn-server.



Nu ik je plaatje gezien heb snap ik het helemaal niet meer.
Je moet 'm dus aansluiten op een van de 6 poorten van die betreffende root-hub die usb2 is, en je hébt maar 6 poorten.
Joh dat moederbord is of van de rel, of je mist toch de juiste drivers. Via chipset blijven toch een apart geval.
Ik zou d'r zelf inderdaad een usb2.0 insteekkaartje inzetten als er nog sloten vrij zijn. Dan heb je zeker de juiste drivers.

UHCI = Enhanced Host Controller Interface ....... enhanched = usb2
UHCI = Universal Host Controller Interface ....................... = usb1.0

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Het probleem dat ik heb met het plaatsen van een plaatje is dat ik (nog) geen eigenlijk homepageruimte heb sinds ik ben overgestapt van provider. Eigenlijk moet ik er eens achteraan bij mijn huidige provider maar ik gebruik die ruimte eigenlijk toch niet dus heeft het voor mij geen prioriteit. Bij mijn vorige provider heb ik het wel een keer geprobeerd maar het uploaden lukte toen op 1 of andere manier niet. Voor nu is het gelukkig wel gelukt!

Ik heb inderdaad maar een insteekkaartje besteld, die kosten niet zo veel en ik had toch nog wat ander pc-toebehoren nodig dus heb ik dat maar in één keer gedaan. Als ik hem heb ingebouwd is het probleem hopelijk uit de wereld!

De Taiwanner van Chaintech vroeg zich trouwens nog af of ik niet te veel USB-apparaten heb aangesloten. Ik heb (volgens mij op dit forum) wel eens een topic gelezen over een voedingsprobleem van de USB-poorten en een manier om uit te rekenen of de voeding toereikend is voor alle aangesloten apparatuur. Kan dat bij mij misschien ook nog meespelen? En ik heb wel gezocht maar kan het niet vinden, m.a.w. waar kan ik die rekenmethode vinden?

Han

Dat zou inderdaad mee kunnen spelen. Alhoewel........, ik heb zelf een voeding van 450 watt wat ruim voldoende is en toch had ik dat probleem laatst ook eventjes.
Hier kun je dat berekenen: http://www.journeysystems.com/power_supply_calculator.php

Ale je bij picturetrail een accountje aanmaakt dan kun je daar plaatjes uppen.
Het is toegestaan om plaatjes daarvandaan uit je eigen account te linken.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

De voeding zou bij mij ook niet het probleem moeten zijn. Die is 400W en ik kom als ik alles optel rond de 260W uit. Ik heb al een insteekkaartje voor USB besteld via internet en gelijk maar extra geheugen en een nieuwe videokaart meebesteld want dat moest toch ook een keer gebeuren. Met de nieuwe spullen ingebouwd kom ik net boven de 300W uit dus is mijn voeding nog steeds ruim toereikend.

Ik zal nog even laten weten of alles goed werkt als ik het nieuwe kaartje heb ingebouwd! Eerst even afwachten tot ik de spullen binnen krijg.

Han

Welja....., meteen de "halve" binnenboel vernieuwen. Dat doe je goed.  :goed
Welke videokaart heb je besteld?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Ja goed bezig, dat dacht ik ook! Maar ik heb een foutje gemaakt. Ik dacht op een "plattegrond" van het moederbord gezien te hebben dat ik alleen PCI-sloten heb en had dus ook een PCI-videokaart besteld, ATI Radeon 9250, 128 Mb. Maar bij het openmaken van de kast bleek de huidige videokaart, ASUS Radeon 7000, 64 Mb, toch in een AGP-slot te zitten!  :(  Die kaart moet dus terug en ik moet een andere bestellen. De keuze wordt er alleen wel moeilijker door vrees ik. Wellicht ga ik voor dezelfde alleen dan met 256 Mb geheugen maar ik moet het nog even bekijken.

Het geheugen dat ik ook had besteld is waarschijnlijk defect want met het extra geheugen erin is het nog niet 1 keer gelukt om mijn computer helemaal op te starten zonder automatische herstart of volledig vast te lopen. Op een gegeven moment was het zo erg dat er bestanden op m'n c-schijf waren beschadigd dus moest ik een image terugzetten. En dat was natuurlijk nog van net vóór de IE7 en WMP11 update dus kon ik nog even aan de slag om alles weer netjes werkend te krijgen. Heb je nog tips om het geheugen te proberen alsnog aan de praat te krijgen of te kunnen controleren of zal ik het maar gewoon met de videokaart mee terugsturen?

Dan tot slot het positieve nieuws: het insteek-USB-kaartje en de USB-hub die ik erbij had besteld om toch wat aansluitingen binnen handbereik te hebben doen het uitstekend als echte USB2.0 poorten. Een verademing dat dat probleem in elk geval uit de wereld is!

Nu alleen die andere 2 problemen nog even tackelen!

Han

Zo hee, jij hebt je portie computer-ellende van vandaag wel weer gehad.
Wel tof dat je usb2 kaartje wel naar verwachting werkt.

Wat je RAM betreft......., als je 100% zeker bent dat je het goede besteld hebt en die plankjes gooien de boel zo overhoop dat er bestanden beschadigen dan is er kennelijk toch iets mis mee. Ik zou er zelf niks meer mee doen. Terug met die rommel. Ik koop dat soort delicaat spul nooit online. Je weet niet wat er tijdens het vervoer mee gebeurd.
Gelukkig dat je nog een image had. Al was die niet zo heel recent het scheelt toch een heleboel installatietijd.

Dit topic kan nu afgesloten worden nu je usb-probleem getackeld is met die insteekkaart..., toch?


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Ik wilde de RAM inderdaad ook eerst hier in een winkel kopen maar was zo veel goedkoper online dat ik dacht: ik neem de gok. Helaas. Hopelijk nemen ze het zonder problemen terug.

En images zijn inderdaad fantastisch! Ik snap niet hoe ik ooit zonder heb gekund  ;) Computerproblemen blijven vervelend maar nu met een image zijn tenminste in korte tijd weer verholpen!

Na het opdaten van het systeem heb ik dan ook gelijk een nieuw image gemaakt!

Klopt Han, de USB-problemen zijn opgelost dus sluit dit topic maar af.

Han

Strak plan, die nieuwe image. Inderdaad..., waar zouden we zijn zonder  :goed

Ik sluit het topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!