geforce fx 5200 en opstart probleem

Gestart door tinkernikky, 17 februari 2006, 13:46:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tinkernikky

Hi, ik zit de hele ochtend te zoeken naar de driver voor geforce fx 5200, kan uit de site van nvdia geen raad.(ben niet blond) maar ook geen pc techneutje..

Ik heb last van opstart problemen, mijn pc start steeds opnieuw op bij het opstarten, dat doet die soms 3x dan zit die al in windows en soms al van te voren, restart die..
Totdat die klaar is met herhaaldelijk opstarten en dan kan ik de pc verder normaal gebruiken, tijdens het gebruik blijft die gewoon aan.

Ik heb hem weggebracht naar levenancier, die heeft hem enkele keren opgestart enz(24 uurs controle) en zeiden dat ze niks konden vinden.

Ik kom thuis sluit mijn pc aan, zet hem aan, en wederom aan, uit , aan, uit aan..
Ik heb hem voor de test eens op een geaarde stopcontact via de keuken aangezet, nog steeds zelfde probleem, want bij de leverancier waren ze een verhaal aan het vertellen over niet geaarde stopcontacten problemen... :o

Ik heb de pc losgekoppel van alles, scanner, printer enz en dan kaal opgestart, dan ook zelfde probleem.

Nou dacht ik dat het heel mischien aan de driver ligt van de vga?
Ben van alles aan het uitproberen.
Ik had er een cd rom bij gekregen en die zegt dat die dus verouderd is, en vandaar dat ik op zoek was naar nieuwe drivers.

Nog een ander probleem, ik heb een heel donker scherm zins ik de geforce er in heb laten zetten. bv video filmpjes zijn zo donker dat je ze niet zo goed kunt bekijken.
Mijn foto's zien er ook veel donkerder uit dan op onze twee pc en monitor.
Ik dacht eerst dat het aan de monitor lag, maar nu een kennis ook een geforce heeft en ineens dat zelfde probleem kent, zal het wellicht aan de video kaart instellingen liggen?

De foutmelding die ik krijg over het opstarten:
Foutcode; 00000025, parameter1: 000b0108, parameter2: 00000004, parameter3: 00000000, parameter4: 00000000.

Ik heb bij systheem fouten de vink uit geschakeld automatisch opnieuw opstarten.
Dan nog start die steeds opnieuw op enkele keren.

iemand raad? alvast bedankt

Han

Wij hebben hier ook de gforce 5200 gedraaid. Bugs heeft 'm nog steeds ik heb hem inmiddels vervangen voor een Geforce 6600 GT omdat die beter tot zijn recht komt bij games. De door jou genoemde problemen met donker beeld met de 5200 hebben we hier nooit gehad. Je kunt bij de beeldscherm-eigenschappen op het eigen tabblad de kleuren instellen zoals jij ze wilt hebben.

Niet geaarde wandcontactdozen kunnen als je je PC erop aansluit idd rare problemen geven.

Waaruit concludeer je dat je videokaart het reboot-probleem veroorzaakt? Als hij bij de leverancier wel goed boot dan kan dat het niet zijn. Heb je gezien dat je PC werkt daar bij de leverancier?
Heb je er niet misschien randapparatuur op aangesloten waardoor het rebootprobleem wel thuis optreed en niet bij de leverancier.

Drivers vinden voor de Gforce 5200 da's zo lastig toch niet?
- Ga hiernaartoe : http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
- Je ziet drie vakjes :
   * kies in het linker vakje "graphics driver"
   * kies in het middelste vakje "gforct en TNT2"
   * kies in het rechtervakje "jouw besturingssysteem"
   * Klik op "GO" en download de driver.

Lees voor installatie deze installatietips door !!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

tinkernikky

Om de video kaart opnieuw te installeren is een test of die het is..( ik probeer van alles omdat ik niet weet waardoor het wel komt)

Maar ik heb de drivers geinstalleerd en heb de pc enkele uren uit gehad, en ik start hem net op en weer gaat die aan en uit.

Vanmiddag zei die npfs_file_system
En net gaf die als fout in het blauwe scherm: registery_error
Dus hij geeft steeds een andere fout melding.

in eerste instantie dacht ik aan de voeding, die is 7 maanden geleden er ingezet(vervangen) maar bij de leverancier zeggen ze dat die het niet kan zijn.

Ik zelf speel op deze pc geen games, ik heb hem voornamelijk voor fotobewerking en enkele website beheer.

Ik heb dus al het randapperatuur los gekoppeld, zelfs uit de stekkerdozen en daarna weer mijn pc opnieuw opgestart via de geaarde contact doos(via de keuken) en ook toen ging hij uit en aan enz..

Verder onder randapperatuur, ik heb deze pc nu vanaf 2003 - AMD Athlon xp 2400+kloksnelheid 1.99 Ghz, 512mb Die loopt dus al heel lang met dezelfde randapperatuur, en het probleem is zins vorige week ineens.

Ik heb niet gezien (zelf) of die bij de leverancier wel goed opstarte dat moet ik op hun woord geloven.
In het logboek staat wel een rode kruis om een tijd dat de pc bij hun was.
En ook gele driehoekjes(waarschuwingen)

Ik heb zelfs de harde schijf geformateerd, en opnieuw geinstallerd..tijdens de installatie gaf die ook een blauw scherm, en daarna installeerde die gewoon verder.

Ik zelf heb geen idee, en ik kan hem wel naar de leverancier brengen, dan ben ik hem langere tijd kwijt om vervolgens te horen, ja wij weten het niet????
Ik wil net als iedere andere mijn pc niet zo lang missen ;-)

wat zou het kunnen zijn?

gr Monique


Han

Tja ik denk dat die leverancier er een potje van maakt. Ik kan me niet voorstellen dat hij daar wel goed opstart.

Gooi je PC eens helemaal (hardwarematig) leeg op de videokaart + 1 harddisk + RAM na.
Start dan eens op in veilige modus en kijk wat ie doet.

Reboot ie dan weer dan kan je nog een andere videokaart proberen of een beetje experimenteren met je RAM. Ik weet niet hoeveel RAM je hebt en hoe dat verdeeld is. Heb je twee reepjes dan kan je een eruit halen en dan een voor een in bankje 0 uittesten of hij dan wel door wil starten. Misschien heb je nog ander RAM waarmee je kunt testen?

Als je dit soort testen onder een schone installatie doet (dus vers XP erop en verder nog niks) en de problemen blijven dan kan je ervan uitgaan dat je een hardwareprobleem hebt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

tinkernikky

Ik ben op het moment dus met van alles aan het uitproberen.
Ik kom nog met een verslagje..

alvast bedankt voor je reactie :goed

gr Monique

tinkernikky

Nieuwe vraag en nieuwe ontdekking..

Kan het conflikt liggen aan de energie draden van bv cd/dvd rom spelers liggen?

Omdat de pc steeds fout meldingen geeft over cd rom..
En de dvd brander soms de dvds snel leest en soms er op vast loopt..
dat test ik met een dezelfde dvd, of een net gebrande dvd met date informatie.

Dat vertoonde me cd brander, die heb ik vanmiddag vervangen voor dvd brander.
Die vertoont dus hetzelfde..

Het zou dus kunnen dat de energie kabel, of het blok(stekkers) wat daarin gaan niet goed zijn?

Dankzij dit info op forum dus wel kunnen vinden waarom de dvdrw geen films afspeelde, heb powerdvd geinstaleerd en klaar.


gr Monique

Han

Er zit ergens een hardwareprobleem. Als dat probleem de voeding is dan is de oplossing vrij simpel. Een voeding is niet zo duur. Het kan ook een moederbordprobleem zijn. Ik weet niet of je nog garantie hebt maar die leverancier houd duidelijk de boot af. Ik raad je toch aan om naar de leverancier terug te gaan met deze PC. Als de PC daar goed opstart dan heeft hij niets te verbergen en kan hij je dat laten zien.

Als je voeding niet in orde is dan zou die ook dezelfde problemen moeten geven zodra de PC bij de leverancier opgestart wordt. Je zegt dat je 'm zolang niet wilt missen maar zoals ie nu is heb je er ook niks aan, toch??
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

tinkernikky

Ja ik ga ook terug naar de leverancier.

Als het namelijk de voeding is, die is er 7 maand geleden ingezet(valt dus onder de garantie)..Ik denk dat ze daarom moeilijk doen..
Omdat dat ook het eerste was wat ze zeiden, ja die voedingen verkopen we heel veel dus moet goed zijn.
Is namelijk de tweede keer dat er dan een nieuwe voeding in komt.

Vanmorgen starte mijn pc overgrens normaal op(?) :goed, ik heb dus al een verbetering of het is puur toevallig een keertje..

Nu alleen nog dat de dvdrw voorheen cdrw(zaterdag/gisteren vervangen) maar vertoonde het zelfde, dvd te pas en te onpas wil lezen.(daarbij ook foutmeldingen geeft in logboek er over.
De fouten/waarschuwingen in het logboek gaan ook alleen maar over een cdrom
Dus zit het hoogstwaarschijndelijk in de bekabeling naar cdrom, mischien die via de voeding lopen?(dus toch de voeding wellicht?)

ondanks me eigen pc problemen, heb ik via dit forum in andere onderwerpen ook veel gelezen en bij geleerd(:goed)
Goed forum

mvg Monique


Han

Dank je wel voor het compliment.  ;)

Als je je CD-rom helemaal loskoppelt werkt de PC dan wel naar behoren?

Als je voeding weer defect is dan zit het er dik in dat jullie veel piekspanning hebben. In sommige gebieden heb je dat. Piekspanning wil zeggen dat er soms teveel volt op het electriciteitsnet zit en daardoor krijgt je voeding elke keer een opdonder en gaat ie sneller kapot. Je hebt stekkerdozen die de piekspanningen op kunnen vangen. Het is misschien raadzaam om die aan te schaffen. Wij hebben er laatst ook twee gekocht omdat binnen een week tijd alletwee onze moederborden kapot waren. Dat kan ook komen door piekspanning. Dus voor alle zekerheid hebben we doe stekkerdozen aangeschaft. We hadden nu gelukkig nog garantie. 
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

tinkernikky

Nou dan zal ik eens informeren naar die stekkerdozen, ik zag al wel op een site stekker dozen staan voor 9 euro(en dacht waarom zijn die zo duur?) Maar daar zal dan ook wel een soort extra beveiliging in zitten of zo..

Over het beeldscherm(dat de kleuren zo donker zouden zijn) is inmiddels ook opgelost, heb hem van 75 hertz naar 85 hertz gezet, en hoppa helder beeld.
Zit hier al 3 jaar met donker beeld te werken, bijna een nieuwe monitor aangeschaft :-\

Ik laat even weten hoe de uitkomst is bij leverancier..

mvg Monique


tinkernikky

Pc werkt weer normaal, start gewoon op enz..

Ik heb de stekker vervangen van cd's naar moederbord..

voorlopig is mijn probleem opgelost


gr Monqiue

Han

Da's mooi  :goed

Ik sluit het topic af. Mocht het probleem terugkomen stuur dan even een PM naar Bugs of naar mij om het topic te heropenen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!