Firewire probleem ?

Gestart door Lies, 02 januari 2003, 20:58:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lies

Sinds afgelopen maandag ben ik in het blijde bezit van een digitale camcorder (een Sony DCR-TRV 140E). Er zat eigen software van Sony bij, Pixela image mixer. Hier kan ik de video en foto's prima mee op m'n harde schijf zetten, maar het beeld is nogal schokkerig. De verbinding met de camcorder is met USB-aansluiting.

Vandaag andere software gehaald, nl. Pinnacle Studio 7 SE. Daar zat een firewirekaart bij, dus die hebben we aangesloten in de computer. Software geinstalleerd, dus ik dacht: monteren maar ! Helaas krijg ik deze foutmelding:

"Pinnacle Studio kan het DV-opname apparaat niet initialiseren. Overtuig U ervan dat de camcorder is aangesloten en ingeschakeld. Wanneer het probleem hiermee niet is verholpen, probeer dan het volgende: * Schakel de camcorder uit en weer aan. *Verwijder de 1394-kabel en sluit deze vervolgens weer aan. *Start Windows opnieuw en probeer het nog een keer."

Al deze dingen geprobeerd en natuurlijk niks  :-X. Ik heb het vermoeden dat m'n computer de firewire kaart niet herkend (?) of zoiets. Normaal als je nieuwe hardware aansluit krijg je gelijk een melding: "nieuwe hardware gevonden" en nu helemaal niks geen reactie op de firewire kaart. Iemand enig idee?

Oh ja, ik heb Windows XP home.
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Zandman

Kan je die firewire kaart terug vinden in aparaatbeheer
Is het kaartje wel goed aangedrukt want ik vindt het inderdaad vreemd dat hij niet dat scherm geeft van nieuwe hardware gevonden.
Haal het kaartje er  anders nog een keer uit en probeer het opnieuw .
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Lies

Ik heb gekeken bij apparaatbeheer, maar zou niet weten waar de firewirekaart onder moet staan. En er staat zoveel !! ::)
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Han

Ik heb ook een firewire aansluiting op m'n laptop maar zie niks in apparaatbeheer. Heb 'm nooit gebruikt en ik heb ook geen firewire apparaat om te testen of die poort werkt of niet.

* Heb je de kaart geinstalleerd volgend de gebruiksaanwijzing die erbij zat? Wat zegt die handleiding (de plaatjes erin) over wat je zou moeten zien tijdens installatie. Heb je dat ook gezien?

* Ik neem aan dat je 'm nu geforceerd geinstalleerd hebt? Kreeg je foutmeldingen tijdens installatie?

* Heb je al op de site van Pinnacle gekeken of de camera van jou ondersteund wordt door de software? Voor een webcam/digitale camera moet je nog software installeren voordat je computer 'm herkent (een twaindriver). Lees es in de handleiding van de camera of dat daarbij misschien ook het geval is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Lies

Ik heb de camcorder geinstalleerd met behulp van de bijgevoegde software, daar zat ook de driver bij. Met de software van Sony zelf werkt hij ook wel alleen zijn de binnengehaalde beelden dan erg schokkerig (via USB kabel).

Volgens alle plaatjes, handleidingen etc. heb ik het goed gedaan. Ik heb een update gedaan voor de pinnacle software incl. een patch voor XP en nog werkt het niet.

Ik heb zelf zitten zoeken en kwam dit tegen:





Dit gaat alleen over windows 98 en ik snap er dus geen bal van !! ::)
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Han

Bij WinXP gaat dit verhaal wat je in het bericht hierboven postte niet op. Dat besturingssysteem herkent het als er nieuwe hardware ingebouwd is. Dan wordt het meteen geinstalleerd of er wordt om een stuurprogramma gevraagd.

Als ik jou was zou ik eerst de computer openmaken. Dan de kaart uit het slot halen en er nog es goed induwen. Dan es kijken of winXP 'm nog steeds niet herkent. Wordt ie dan nog steeds niet herkend probeer dan es een ander slot.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Lies

Ik heb hem er nu 3 X uitgehaald en opnieuw erin gezet en het maakt niks uit ! Probeer morgen wel of hij in een ander slot beter gaat, ben het nu even goed zat !  ::).

Ben al vanaf 12.00 uur bezig, teruggeweest naar de winkel, bah.
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Han

Misschien is die kaart gewoon defect?
Wat zeiden ze in de winkel ervan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Lies

Daar wisten ze het ook niet echt. Inderdaad gaf XP eigenlijk nooit problemen. Ze gaven me ook de tip om een andere poort te gebruiken. Vanmiddag even proberen en anders gaat de kaart inderdaad terug naar de winkel.

Zwaar frustrerend en vermoeiend hoor !
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Lies

Yes, het is opgelost  8).

Het probleem was de computer zelf. Ik heb een Packard Bell en die schijnt een andere bus te gebruiken als standaard is. We hadden een andere kaart eruit gehaald (het modem) en die bleek ongeveer 3 mm. breder te zijn. Het kwam er dus op neer dat de firewirekaart geen contact maakte met de computer.

M'n man heeft de ijzeren strip aan de voorkant iets gewijzigd, daardoor kan de kaart nu wel diep genoeg in de bus !

He, he, het kost je 8 uur, een hoop frustraties, maar dan heb je ook wat. Het programma haalt in ieder geval de beelden erg mooi naar binnen, dus nu maar experimenteren met het software programma.

Iedereen bedankt voor het meedenken   8) .
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Han

Fijn dat het uiteindelijk gelukt is Lies.
Inderdaad zijn Packard Bells niet de meest makkelijke machines als het om uitbreidingen gaat.
Have fun met je nieuwe spulletjes  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!