Upgraden naar Windows 10

Gestart door Han, 01 juni 2015, 12:24:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Black Panther

Ik heb gemerkt dat de gebruikers die virussen op hun PC hebben overal op klikken.
Hier op mijn werk hebben we er ook zo een: hey gratis ff checken, hey hier moet ik zeker niet op klikken *klik*. Dit soort mensen moet je sowieso bannen  :D
Maar alle gekkigheid op een stokje: ik denk dat het voornamelijk gaat om surfgedrag / intresses waar dan weer advertenties op aangepast kunnen worden. Microsoft heeft er niks aan als er allemaal narigheid op je PC terecht komt want dan krijgen ze het heel druk op hun support-afdeling en verliezen ze klanten.
Het verdienmodel is denk ik: interesses van klanten "verkopen" aan derden, zoals Google dus.
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

feao †

net een week dagboek zitten lezen van een icter die win10 geinstalleerd heeft op 4 pc..
voor de liefhebber je kan het hier volgen, ik vond het erg interessant om te lezen...

http://www.zdnet.be/nieuws/170054/dagboek-een-week-met-windows-10/
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Linkje dat Helen me gaf via facebook: Microsoft plaatst ongevraagd setup-bestanden Windows 10 op pc's bij mensen die niet gereserveerd hebben en probeert zonder toestemming te upgraden
Ze willen het besturingssysteem echt door je strot duwen. Wat een agressieve methode.  :pissig


En als Spiff Microsoft Nederland belt over dit ongevraagd pushen van Windows 10 blijkt het een bekend probleem waar aan gewerkt zou worden. Maar toch, het is natuurlijk niet netjes dat ongevraagd 5 GB aan setup-bestanden naar je pc gedownload worden en dat blijkbaar zelfs zonder toestemming pogingen worden gedaan de upgrade naar Windows 10 te beginnen. Als Microsoft-klant - en eigenaar van de pc - zou je mogen verwachten dat niet buiten jouw medeweten om downloads plaatsvinden en installaties gestart worden.

De C:\$windows  map waar over gesproken wordt heb ik hier niet. De $ in de naam zorg ervoor dat je deze map alleen ziet, als je in je settings verborgen mappen op "zichtbaar"hebt staan. Lekker sneaky allemaal.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Nog een linkje van Helen.

Update verwijderen die melding geeft dat Win 10 klaar staat.


De update is hier verwijderd en verborgen gezet.
Ik doe dit stukje vooralsnog niet;
"Zet onder het kopje 'Aanbevolen updates' het vinkje onder 'Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates' uit. Dat betekent dat je alleen belangrijke veiligheidsupdates krijgt, maar geen 'handige nieuwe tools' die Microsoft je aanraadt. Windows 10 is er daar één van."


Dan mis ik toch updates die ik wel hebben wil. Daarna volg ik de handleiding weer om te zorgen dat KB3035583 niet wéér geinstalleerd wordt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Goedemiddag Han,

om de melding 'Windows 10 gratis te reserveren' te verwijderen heb ik de stappen ook gedaan zoals aangegeven bij de link uit je bericht....Bij de laatste optie  'X optionele updates zijn beschikbaar' om daar als laatste de KB3035583 te verbergen daar was het al uit verdwenen...Hartelijk dank voor de makkelijke uitleg Han, ik hoef win10 niet, hier werkt 8.1 perfect waar we de pc voor gebruiken.......
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Ja makkelijk he die link met die info. Helen gaf hem aan me en dacht da's wel makkelijk voor hier.

Als je KB3035583 niet bij het opnieuw controleren op updates verborgen zet, dan komt ie weer terug in je list van beschikbare updates en dan installeer je hem weer.
Let dus goed op bij de eerste keer dat je op windows update bestanden controleert. Dan zie je hem erbij staan. Dan even verbergen en je ziet 'm niet weer terug totdat jij dat wil.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

Goede link Han vrijdag even uitvoeren
zo lang bewegen nog kan dan doen

Josette

Zo Han, bij deze staat
hij hier ook op verborgen!

Merci.  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Eerst duidelijk hebben wat voor consequenties Windows 10 heeft. Er komt nog téveel naarboven. Wat ieder ander beslist is zijn/haar keuze.
Bij een nieuwe PC moet je w.s. wel naar Win 10. Ben blij dat we nét andere desktops hebben.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Inderdaad ........... we blijven solidair!  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

marloes

hier ishet na 2 keer uitvoeren ook gelukt om hem weg te krijgen
kreeg hem niet verborgen

zo lang bewegen nog kan dan doen

Bugs

Opnieuw laten zoeken naar updates, dan moet ie weer tevoorschijn komen. Dan kun je 'm verbergen.
Groetjes van Bugs

marloes

zo lang bewegen nog kan dan doen

feao †

he he eindelijk heb ik haar opnieuw te pakken gekregen en nu op  verborgen staan..
Hartelijk dank jullie beiden voor alle hulp en uitleg.   :goed
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

john

Onwetend, had ik de update ook per ongeluk geïnstalleerd. Kon je tot dusver de pop-up gewoon weg klikken, sinds vandaag blijft ie, HEEL IRRITANT, permanent op mijn scherm. Dus het advies om kb3035583 te verwijderen, opgevolgd. Nu ff nog opletten dat ie, de eerstvolgende keer dat ie weer verschijnt in de lijst, op verbergen zetten.
Krijg meer en meer gewoon een steeds grotere hekel aan dat Windows 10 en de manier waarop Microsoft het bij de gebruikers door de strot wilt duwen.

marloes

Was gister even in pc winkel hier
Om info te vragen voor laptops
Werd er gezegd niks mis met Windows 10 is prima
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Tuurlijk zeggen ze dat. Ken jij nog winkels waar ze klanten de waarheid zeggen?  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hahahaha dat klopt Han als een zwerende vinger!

John, gewoon even opnieuw laten zoeken
naar updates dan staat hij er weer tussen
en dan kan je hem verborgen zetten!  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Bugs

Citaat van: john op 15 augustus 2015, 11:21:19
Krijg meer en meer gewoon een steeds grotere hekel aan dat Windows 10 en de manier waarop Microsoft het bij de gebruikers door de strot wilt duwen.

Eens!

Je weet wat er op ons forum over geschreven is, Marloes. Je moet zelf je oordeel vormen, je kunt de dingen van hier afwegen tegenover wat die verkoper zegt.
Groetjes van Bugs

marloes

nou die mensen van die winkel zijn niet zo te vertrouwnen
ik vroeg hem wat specificaties voor fotobewerking voor de laptop
en had al via coolblue opgezocht en even onthouden
en ik kon volgend hem met een laptop met hele lichte specificaties dat wel doen
zo lang bewegen nog kan dan doen