Internet verbinding valt weg

Gestart door john, 11 november 2020, 11:59:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Als ik deze vraag in de verkeerde rubriek stel, graag verplaatsen.
Waar gaat het om. Ben niet thuis en alle info dus uit 2e hand. Blijkt dat te pas en te onpas zowel een laptop als een desktop soms geen internetverbinding meer hebben. Nadat dan weer verbinding is gemaakt is het wachten tot de volgende onderbreking. Ik heb het vanzelfsprekend over een draadloze WiFi verbinding, met de aantekening dat de desktop met een kabel is verbonden aan een router (zeg ik dat goed) niet op de begane grond waar het WiFi modem staat, maar op de 1e verdieping via het stopcontact.
Wat nu zo vreemd is dat het signaal totaal niet wegvalt op een Samsung smart phone.
Zelf had ik met mijn eigen notebook ook hier hinder van.
Ik zit nu tijdelijk elders op diverse plaatsen maar in feite geen problemen met mijn notebook dat ik waar dan ook geen veriniding kan krijgen met een WiFi.
De internet provider heeft al een aantal keren op afstand, het WiFi modem ge-reset, maar dat heeft geen enkele verbetering tot gevolg gehad.
Mijn voorlopige conclusie zou dus moeten zijn dat het zowel aan de laptop als aan de desktop ligt en die zou ik dan moeten laten controleren. Aan de andere kant vind ik het wel heel toevallig dat dus 3 apparaten (1 desktop en 2 laptops) hinder hebben maar b.v. de smart phone totaal niet.
Is dit probleem nader te verklaren of blijft het een onopgelost raadsel.

Han

Resetten van het modem kun je zelf ook door hem van de stroom af te halen en dan na ongeveer 30 seconden spanning eraf weer aansluiten.
Wat je wisselende wifi verbinding betreft kan dat komen door storing veroorzaakt door oudere apparaten in je omgeving die pas op een bepaalde tijd aangaan.
Hebben jullie al eens geïnformeerd bij directe buren om te kijken of zij dezelfde problemen ervaren?
Lees dit verhaal maar eens. Hele dorp geen internet door een storing gevende oude TV van één van de dorpelingen. Zo gevoelig kan wifi zijn!
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkelijk/artikel/5185525/wales-internet-televisie-dorp-oude-tv

Wat misschien zou kunnen helpen, is om je wifi in de router op een ander uitzendkanaal te zetten. Vraag evt je provider hulp hierbij.
Als kanaalverandering niet helpt, probeer dan de router/modem op een andere plek in huis neer te zetten. Er zijn een aantal bekende dingen die wifi storen.
Als onze router bijvoorbeeld te dicht bij het aquarium staat wordt de verbinding ineens veel slechter.
Info hierover: https://www.internetvergelijk.nl/blog/stoorzenders-wifi-oorzaken-en-oplossingen/

Als kanaalverandering en verplaatsen van de router/modem niet helpt dan kunnen wifi-boosters misschien hulp bieden.

Al dit soort dingetjes zou je internetprovider voor je moeten kunnen regelen, als er in het thuisfront niemand is die daarmee uit de voeten kan.
Je kunt dat telefonisch met ze bespreken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Als ik je antwoord zo lees, zou er toch wellicht iets aan de hand zijn. Dat uit zien te vissen weer even een ander verhaal. Ik zal adviseren dat ze met de provider opnieuw contact opnemen om proberen het op te lossen. Kan nog even duren voor ik weer ter plaatse ben. Laat je nog weten zodra ik feedback krijg van het thuisfront. Voor nu bedankt voor je reactie en suggesties.

john

Inmiddels al weer een volle week verder. Aan de hand van jouw opmerkingen o.a. bij de buren geïnformeerd, een ervan had enige tijd geleden (wel een andere provider) soort gelijke problemen. Oorzaak...geen idee, ging vanzelf weer over. Eenzelfde blijkt nu ook van toepassing te zijn wat mij betreft. Enige apparaat wat niet zo lang geleden was aangeschaft, wordt slechts aangesloten op een wcd en ingeschakeld bij gebruik. Voor de rest zijn alle andere apparatuur al lang aanwezig. Wat ik gisteren en ook al een aantal dagen ervoor te horen kreeg, doet internet weer als vanouds oftewel geen enkele onderbreking. Wat het dan wel is geweest.....wie het weet , mag het zeggen. Han in ieder geval ben ik weer wat tips wijzer geworden als herhaling zich in de toekomst mocht optreden. Zoals altijd weer bedankt en doe er maar een  :slotje op.

Han

Nog even een nabericht opdat de oplossing voor dit probleem gevonden werd.
De netwerkkaart in de laptop bleek defect. Een losse WiFi adaptor bood de oplossing. Zie: http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?topic=87722.0
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!