geen beelscherm meer na een tik in de computer

Gestart door habasoft, 25 juli 2011, 09:57:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

habasoft

Hallo, Mijn beelscherm valt ineens weg, na een (net hoorbare) tik in de computer. Ik moet de computer dan weer geheel opstarten. De ene keer gaat het goed, dat er dus niets meer aan de hand is, maar dan andere keer, kan het ook zo wezen dat dit enkele malen achter elkaar geschied. Kunnen jullie mij helpen met een oplossing, want het is zo rottig, als dit midden in een programma gebeurt, en dus alle ingevoerde gegevens kwijt zijn. Ik ga telkens na ongeveer 2 min alles ctrl+s uitvoeren, om zo min mogelijk gegevens kwijt te raken. Soms ook uren/dagen dat het goed gaat, maar ja dat weet ik nooit van tevoren. Groeten Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Bugs

Valt de hele computer uit of alleen het beeld? Heb je de computer van binnen al stofvrij gemaakt Hans?
Groetjes van Bugs

swake

Beste Hans,
De tik komt volgens mij van je harde schijf. Zoals Bugs het schrijft zou stof een oorzaak van het probleem kunnen zijn. Een andere oorzaak kan ook zijn dat je harde schijf aan het begeven is. Best voor alle zekerheid een backup maken van je belangrijke data.
Groetjes
swake

habasoft

Hallo Bugs.Het beeld valt alleen uit, en ik heb resent (+/_) 3 maanden geleden de computer geheel stofvrij gemaakt. Ik heb alle printen nog eens er uit gehaald, de contacten schoongemaakt met een borstel, omdat een "droge" printenreiniger toch nogal stof blijft aantrekken.( op ons werk gebruiken we ze ook zo min mogelijk op de regelaars) . Swake gaf het advies om een back-up te maken, maar dat doe ik zowiezo maandelijks met Norton. De Harde schijf is nu ongeveer 6 jaar oud, maar ik weet niet hoelang een harde schijf ongeveer mee gaat, omdat ik dit nog nooit eerder heb meegemaakt.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

swake

Hallo Hans,
Je kan ook eens je logboeken gaan raadplegen of daar iets terug te vinden is .

windows logboeken
Groetjes
swake

habasoft

Denk niet dat ik jullie vergeet, maar het beeldscherm is tot nu toe nog niet uitgevallen. Jullie horen nog van me gr Hans
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Okido, we wachten af.
Doe je backups even vaker nu dan 1x per maand.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Logboek ingekeken na dat deze uitviel.
Bij toepassing staat : type waarschuwing. Bron: evntAgnt. Catergorie: Geen.  Gebeurtenis 1015. Gebruiker: n.v.t..   
Bij Beveiliging staat: Type: controleren op mislukte pogingen. Bij categorie staat achter elkaar, aanmelden bij account , gebeurtenis 680.  aanmelden/afmelden, 529. Dan vervolgens Controleren op geslaagde pogingen, aanmelden bij account, 680. aanmelden/afmelden, 528.  Gebruik van machtigingen 576.  Aanmelden/afmelden, 538.   
Bij systeem staat: Type: informatie, Bron: Service control manager. cat: geen. Gebeurtenis 6009. Ik heb het wel op een excelblad gezet, maar hoe kan ik deze naar jullie toesturen.
Met vr groet Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Wis eerst je logs even zodat je verse meldingen hebt, Die dan hier even neerzetten. Gewoon in txt is prima. Geen excelsheet nodig voor 'n melding.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

bovenstaande gegevens zijn de gegevens die inhet logboek stonden ten tijde dat het beeldscherm is uitgevallen.
Logboek weer leeggemaakt, en wacht tot deze weer uitvalt. gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Ik ben aan het zoeken geweest op internet want ik kan er "zo uit mijn hoofd" niks van bakken want die errors hebben niets met je beeldscherm te maken.
Ik kwam terecht in op een forum waar iemand hetzelfde probleem heeft.
Die gast draaide Avast als virusscanner. Het topic stopt na 4 pagina's ineens. Ze hebben van alles geprobeerd en aan het eind heeft hij avast verwijderd waarna zijn pc goed bleef werken. Avast zorgde ervoor dat een paar dll's niet goed geladen werden.

- Welke virusscanner draai jij?
- Valt je beeld ook uit als je in safe mode draait? (Tap F8 bij opstarten van de PC en kies "safe mode")
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo Han.
Voor deze "oude" PC gebruik ik Panda Virusscanner(free), omdat ik alleen voor PCN en Buienradar de computer met internet verbind. Voor de rest gebruik ik deze pc alleen voor gegevensopslag, dus zonder dat deze met internet verbonden is. (ook geen kabel aangesloten). IK zal de volgende keren in safe mode opstarten, en kijken wat er dan geschiedt. Ik kom hierover weer terug.
BEdankt. Gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Ben benieuwd. Als het in safe mode niet gebeurt dan ligt de oorzaak in ieder geval niet bij de additionele drivers want die worden dan niet gebruikt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hij is vandaag toevallig weer uitgevallen. Ik heb de volgende meldingen ontvangen in het logboek.
Bij toepassingen: Type: informatie. Bron:Creative service for CDROM acces. Gebeurtinis: 105.
ook gaf hij een Waarschuwing:EvntAgnt en gebeurtenis 1003 en 1015
Bij beveiliging gaf deze veelvuldig aan: controleren op geslaagde pogingen. Bron: security
AanmeldenAccount 680.   
Aanmelden/afmelden,528, 538.
Gebruik van machtigingen, 576
Bij [/b]systeem[/b]: type informatie. Bron: application Popup, Gebeurtenis 27.
Fout, Service Control Manager, gebeutenis 7000
informatie, ServiceControlManager, Gebeurtinis 7035(gebruiker:Systeem) en 7036,
Hierna heb ik de computer in veiligemodus opgestart, en tot nu toe nog geen uitval gehad.
Hopelijk :pointer :( heb je hier iets meer aan.
Groeten Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Nee niets. Deze meldingen hebben niets te maken met je beeldscherm  :kweetniet
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo Han. Vandaag had ik heel iets anders. Vandaag een keer of 7 geprobeert mijn pc op te starten, maar geen één keer had ik een beeld. Toen wilde ik de stekker van het beeldscherm bekijken, maar toen ik hem aanraakte kreeg ik een aantal piepjes te horen. PC uit en aangezet, en ik had weer beeld. Moet ik aan de video-kaart denken of de stekker van de beeldscherm vervangen, want toen ik nog een keer aan de stekker zat, kleurde het beelscherm roze.   Kunnen jullie hier iets mee?, of heeft dat er niets mee te maken. Groeten Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

swake

Beste habasoft,
Je bent wel iemand die zeer grote risico's neemt. Nooit zomaar het stekkertje van de beeldschermaansluiting aanraken als de stekker niet uit het stopcontact getrokken is.
Om helemaal zeker te zijn of het de grafische kaart is of het beeldscherm zelf, sluit het scherm eens aan op een andere computer.
Ik denk het meest in de richting van grafische kaart.
CiteerFout, Service Control Manager, gebeutenis 7000
: Dit kan veroorzaakt worden door foute stuurprogramma's of door een virus.
Groetjes
swake

habasoft

beeldscherm aangesloten op de  computer beneden, met (na lange tijd) de zelfde probleeem. De Beeldscherm van beneden geeft geen problemen op de computer boven. Moet ik er nu vanuit gaan dat de video kaart boven slecht is??
Groeten Hans..
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

swake

Citeerbeeldscherm aangesloten op de  computer beneden, met (na lange tijd) de zelfde probleeem. De Beeldscherm van beneden geeft geen problemen op de computer boven. Moet ik er nu vanuit gaan dat de video kaart boven slecht is??
Groeten Hans..

Hallo Hans,
Nee er is dan iets mis met het beeldscherm, aangezien je op de andere computer beneden ook problemen hebt. Moest het je videocard kaart zijn, zou je met het beeldscherm van beneden , op de computer boven ook problemen hebben.

Groetjes
swake

Han

Ben het eens met Swake. Lijkt dan inderdaad een hardwareprobleem met je beeldscherm.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!