Opera; versie 9.63

Gestart door john, 29 december 2008, 21:14:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Naast IE 7 en Mozilla FireFox 3.0.5 gebruik ik af en toe als 3e browser Opera 9.63.

Wat me tijdens het gebruik van Opera opvalt, is de melding door Win Vista dat bij het opstarten van deze browser gelijktijdig een tracking cookie werkzaam wordt. Weborama, doubleclick of hoe ze ook mogen heten. De aanwezigheid van deze cookies wordt nog eens bevestigd als bv. AdAware, AVG of andere dergelijke progs een volldige scan hebben gedaan.
Is er een manier deze cookies op voorhands te voorkomen c.q. eerder te verwijderen als na zo'n scan. Het pad wat b.v. AdAware opgeeft kan ik slechts ten dele volgen in vergelijking als ik dat in Verkenner kan doen. Uit de info op internet maak ik op dat tracking cookies geen echte bedreiging vormen voor je pc (desk/lap top) hooguit, wat heet, tot vertraging van je systeem snelheid kunnen leiden.
Is een panklare oplossing voor dit probleem voorhanden?

Han

Geen idee hoe het in opera zit want die browser gebruik ik niet maar in IE kan je via de internet opties op het tabblad privacy de instellingen van cookies zo zetten dat er gevraagd wordt of je een cookie wil toestaan of niet. Misschien zit er in de instellingen van Opera ook zoiets.

Maar ...., waarom een derde browser gebruiken die je voor een probleem stelt als je al 2 browsers hebt die goed functioneren?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Dat is een terechte opmerking; het gebruik van een 3e browser. Ga de instelmogelijkheden van Opera nader bezien of ik daar iets aan kan doen en zo niet; weg ermee.

john

Ook Opera biedt de mogelijkheid door bepaalde instellingen aan te passen om cookies en dergelijke te weren c.q. dat ze bij het afsluiten van de browser weer worden verwijderd. Heb e.e.a. aangepast en merk direct het verschil. Bedankt als altijd. Hele fijne jaarwisseling en kan je dit topic ook nog in 2008 afsluiten.

Han

Dit keer hebben we wat van jou geleerd John  :goed

Nog een vraagje erover.
Kan je bepaalde cookies na het afsluiten van opera vanzelf laten verwijderen of alleen allemaal?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Allereerst de beste wensen voor een goed en bovenal gezond 2009. In Opera kan je met 5 verschillende instellingen aangeven of: je alle cookies accepteert, cookies accepteren van de site(s) die je bezoekt, cookies nooit accepteert, nieuwe cookies bij afsluiten Opera weer verwijderen, steeds gevraagd worden of je een cookie accepteert. Via het menu: <Extra>, <Voorkeuren>.  Via het menu: <Extra>, <Geadvanceerd>, <Cookies> kan je alles verwijderen wat er eventueel nog aanwezig is.

Han

Zo, da's best uitgebreid geregeld zeg!  :goed

Ik sluit het topic hiermee af.  :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!