Met laptop (vista) printen via PC (XP)

Gestart door avsambeek, 25 september 2008, 19:14:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Dat tabblad beveiliging heb je niet zomeer, lees ik hier.
Wist ik niet meer.  Ontneem jezelf (als administrator) geen rechten want dan kom je d'r nooit meer in hé :shades
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

avsambeek

Volgens de website het progje geinstalleerd en idd heb ik nu de beveiligings-tab erbij. Daar (voor de root en de 'delen' map), bij 'iedereen' en 'alle gebruikers' alle rechten aangevinkt. Ge-reboot, maar helaas. Via de laptop kan ik nog steeds mijn printer niet aansturen. Ik krijg nog steeds de zelfde foutmelding als eerst. Op PC1 zie ik wel de share inclusief de 'delen'-share , maar ik mag m nog steeds niet openen..... of een file daar saven.
Waar kan ik nog meer de rechten goed zetten?

Han

Alleen daar.

Ergens staat er iets verkeerd maar waar....., ik zou het zo niet weten.
Dit soort problemen zijn via een forum lastig op te lossen omdat het iets zal zijn waar je overheen kijkt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

avsambeek

Ik heb nu de root-rechten voor 'iedereen' en 'alle gebruikers' maximaal (alle vinkjes aan) staan. Waar kan ik ergens lezen wat de beste rechten zijn, want nu mag 'iedereen' mijn files aanpassen (dus ook deleten)?

Iets in PC1 zit verkeerd, wat blijkbaar de rechten overrulled  :'(. Wat kan ik nog testen?

Han

"Iedereen" is alleen iedereen binnen jouw netwerk, of je moet de boel richting internet niet beveiligd hebben? Als je "iedereen" niet wil gebruiken bij het geven van rechten dan moet je met accounts gaan werken wat het allemaal nog ingewikkelder maakt. Je moet dan alle accounts apart rechten gaan geven.

Check in PC1 of er software "dwars zit" die onbedoeld invloed uitoefent op je netwerkverbindingen.
Dat moet bijna wel het geval zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

avsambeek

Dat is prima, alleen HOE? Zover ik kan zien draait er niets vreemds (maar ja, op de laptop wist ik ook niet dat de ESET firewall actief was)...
Met welke software kan ik zoiets controleren?

Han

Er is geen software om je software te controleren. Je zal de instellingen van de geinstalleerde software na moeten lopen en dan voornamelijk virusscanner, antispyware software, clean software, register aanpas software  e.d. Die hebben nog wel eens onverwachte instellingen aan boord die je netwerk beinvloeden.

Zoals het besproken is zou het delen van de printer moeten werken. Het werkt hier ook zo. Er is kennelijk specifiek iets bij jou aan de hand waardoor de verbinding niet tot stand komt. Via een forum is dat nauwelijks op te lossen. Over het aanmaken van gebruikersaccount en het toekennen van rechten daaraan staat op internet een heleboel info.

Check de volgende links voor meer info.
- Accounts aanmaken in xp
- accounts maken in vista
- Google - Rechten instellen op user accounts
- Windows 2000/XP - File-sharing en NTFS-permissies
- Google - Printer delen XP + Vista
- Windowscorner
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

avsambeek

Ik begrijp hieruit dat je me niet meer verder kunt helpen  :'(
Blijkbaar zit er iets in PC-1 giga verkeerd....

Toch zeer bedankt voor alle tips en tijd die je me gegeven hebt  :goed. Ik zal nog via een ander forum een poging wagen.

Topic mag dicht.

Han

Er is iets wat de standaardinstellingen dwarszit. Via een forum kom je daar niet achter.
Dat blijft gissen.

Okee, succes ermee. Ik sluit het topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!