Epson Stylus Photo r300 opslaan

Gestart door bul, 14 maart 2008, 11:10:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bul

hallo allemaal
ik heb een printer epsonstylus photor300, zeer tevreden over , en nu heb ik een tweede op de kop kunnen tikken van mijn dochter , is het mogelijk om die printer op te bergen zonder dat de printkoppen beschadigd worden door uitdroging .
heeft iemand daar mss ervaring mee
voorbaat hartelijk dank
groetjes bul
bulterrier

Han

Ik zou het zelf niet weten en in de FAQ van je printer vind ik er ook niets over.

Hieronder het resultaat van een chat met de EPSON e-Talk medewerker.
12:01:44 Systeem: Verbonden met etalk.epson-europe.com
12:01:44 Systeem: Sessie ID: 376933
12:01:44 Han: Kan ik een epson stylus photo r300 voor langere tijd opbergen zonder dat de printkoppen beschadigd worden door uitdroging?
12:01:49 Systeem: Uw referentienummer is 376933. Bewaar dit nummer voor verdere correspondentie met EPSON.
12:01:49 Systeem: Rene Lukkien heeft de sessie betreeden!
12:01:49 Systeem: U bent verbonden met Rene Lukkien
12:01:56 Han: goeiemiddag
12:02:34 Rene Lukkien: Goede middag
12:03:19 Rene Lukkien: Waarschijnlijk kan dat niet.
12:03:58 Han: Wat kan ik doen om het toch te proberen?
12:04:26 Han: koppen afplakken en met aluminiumfolie of zo?
12:07:39 Han: bent u er nog?
12:09:54 Rene Lukkien: Jazeker
12:10:04 Rene Lukkien: Dat afplakken kan ik u niet adviseren
12:10:12 Rene Lukkien: Het probleem is dat de printkop 1 keer in de zoveel tijd gereinigd moet worden
12:10:31 Rene Lukkien: Anders raakt deze verstopt
12:10:55 Han: weet ik maar ik ben er een hele poos niet, dus dat reinigen gaat dan niet lukken
12:12:21 Rene Lukkien: U kunt het proberen te laten staan
12:12:35 Rene Lukkien: Het is niet zeker dat deze verstopt raken maar er is zeker een kans dat het gaat gebeueren
12:13:01 Han: U bedoelt gewoon laten staan met inktpatronen en al met de stroom erop?
12:15:08 Rene Lukkien: Ja, dan reinigt de printer zichzelf 1 keer in de zoveel tijd
12:15:27 Han: Okee, dan gaan we dat maar doen. Bedankt!!
12:15:38 Rene Lukkien: Graag gedaan, alvast een fijn weekend
12:15:49 Han: u ook!
12:16:13 Rene Lukkien: Dank u

Je kunt natuurlijk middels het mailformulier voor support nog even contact opnemen met Epson erover. Misschien weten zij nog een andere oplossing.

Vooralsnog is de oplossing dus om de printer met patronen erin onder stroom te laten staan zodat ie af en toe vanzelf zijn reinigingsprogramma kan doen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bul

hey han
bedankt voor uw antwoord , ik was naar pc winkel geweest waar ze dat type verkochten , en daar zegden ze me dat ik de printer kon binnenbrengen en dan zouden ze de printkop eruit halen en zuiver maken zodat hij zonder risico kon worden opgeborgen.In ieder geval hartelijk dank voor uw antwoord ,
groetjes bul
bulterrier

Han

Volgens de medewerker van Epson kan dat niet omdat de printerkop dan uitdroogt en niet meer zal werken nadien.
Ik hoop voor jou dat het wel zo zal lukken.

Ik sluit het topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!