ac adapter geeft vonken

Gestart door pc dummie, 06 februari 2008, 17:24:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pc dummie

Als ik mijn laptop op wil laden en ik doe de stekker van de oplader in het stopcontact geeft het stopcontact meteen vonken, ik gebruik een geaard verlengsnoer, maar als ik het aansluit op het stopcontact aan de wand (of een ander verlengsnoer) heb ik hetzelfde.
Het maakt ook niet uit of ik het eerst op het stopcontact aansluit en dan op de laptop of andersom...
heb ik hier een ander stopcontact voor nodig?
zo ja, wat voor soort?
En is dit gevaarlijk?

m.v.g Pc dummie

Han

Tja, je hebt vonken en vonken. Ik zie ook wel eens een vonkje als ik ergens een stekker instop of uithaal.
Zolang de aardlekschapelaar er niet uitklapt of er geen stop springt lijkt het mij niet erg.
Misschien heeft iemand anders er nog een mening over?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Vroeger, toen ik nog niet getrouwd was met Han en dus alleen woonde, had ik een tafelcontactdoos (ook wel bekend als stekkerdoos) waar ik alle computerapparatuur op aangesloten had. De steker van die tafelcontactdoos haalde ik altijd uit de wandcontactdoos (ook wel bekend als stopcontact) als ik klaar was met het gebruik van de computerapparatuur. Dat ging ook altijd gepaard met vonken. Ik heb daar nooit verder aandacht aan besteed of mij zorgen over gemaakt. Er is ook nooit iets mis gegaan. Die computer heb ik nu nog en die werkt ook nog steeds (als back up computer).
Groetjes van Bugs

pc dummie