Webcam

Gestart door john, 19 juli 2007, 13:41:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Via de zoekfunctie <Webcam> kreeg ik berichten uit 2002 te zien, dus enigszins gedateerd. Daarom mijn vraag welke webcam is, value for money?
Mijn kennis is vrij beperkt, weet dat de pixel verhouding 640x480 moet zijn, bij voorkeur aansluiting via fire wire i.p.v. usb en waarde van 1,2 of 1,2 megapixels i.p.v. VGA. Las in oud bericht van Han dat je zeer gecharmeerd was (nog steeds bent) van Philips. Een goed advies is de halve aankoop, waarvoor bij deze alvast veel dankl

Han

Mijn laatst aangeschafte webcam was er een van Logitec. Ik ben destijds van Philips afgestapt omdat er voor de cam die ik had geen xp-drivers waren. Het beeld van de Philips was destijds veel en veel scherper dan die van de Logitec.
Ik gebruik nu al jaren geen webcam meer dus wat er tegenwoordig op de markt is daar ben ik niet van op de hoogte. Ik wist bijvoorbeeld niet dat er ook al webcams zijn met firewire aansluiting.

Google laat wel een en ander aan reviews en testen zien als je daarnaar laat zoeken :
* review webcams
* webcam test
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, ik ga alles op mijn gemak doornemen en daarna mijn keuze bepalen. Jij in ieder geval bedankt voor het antwoord en wat mij betreft mag je dit topic sluiten.