Geheugenkaart

Gestart door anykoen, 14 mei 2007, 19:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anykoen

Plotseling zitten wij met een luxe-probleem.

Voor moederdag heeft mijn vrouw een digitale fotolijst gekregen met een sd-kaart met heel veel foto's van de klein-kinderen.
Hoe leuk het ook is, we willen ook wel eens wat andere foto's bekijken.
Mijn vraag is daarom: hoe kan ik vanuit mij pc foto's op een sd-kaartje zetten? Is daarvoor een lees/schrijf apparaatje (USB) in de handel?
We hebben wel een digitale camera Nikon E7600 (met een USB-uitgang), maar ik weet niet of ik op die sd-kaart foto's uit mijn pc kan zetten.

Geen probleem dus, maar het zou leuk zijn als deze mogelijkheid bestaat.

Paul
Paul

Han

Leuk kadoo zeg  :goed

Ik zou als ik jou was gewoon een card-readertje aanschaffen.
Bij MyCom heb je er al een voor 10 euro en alle kaartjes leest die er nu op de markt zijn. Je sluit zo'n card-reader aan met een usb-kabeltje. Je ziet het kaartje dan in je verkenner als een station waarnaar je data weg kunt schrijven.

Neem even je geheugenkaartje mee naar de winkel als je er ergens anders een haalt. Dan kun je daar op de verpakking lezen of het apparaat geschikt is voor jouw geheugenkaartje.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen


Wat simpel kan het toch zijn; ik heb er direct een besteld (naar My Com rijden en parkeren kost meer dan de bezorgkosten) en als het goed gaat, heb ik 'em over een paar dagen thuis.

Als ik het kaartje heb, zal ik nog even vertellen hoe hoe het bevalt.
Alvast bedankt,

Paul
Paul

Han

Okee, ik laat het topic dan nog even open.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Nee, ik ben niet vergeten om te vertellen hoe het gaat. De card-reader is nog niet gearriveerd maar staat wel geregistreerd op de site van MyCom als een openstaande bestelling.
Gewoon afwachten maar.

Bovendien: vandaag feesten!!! Gefeliciteerd en ga nog heel lang door!!!

Paul
Paul

Han

Heb je 'm al binnen, Paul?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

...en toen stond mijn bestelling plotseling als geannuleerd.
Een mail gestuurd naar My Com:
waarom eerst bevestigd? waarom geannuleerd? door wie? er zou geld zijn afgeschreven?? waarom geen contact opgenomen?


Zo kan het toch nog een spannend topic worden ;)

Paul

nee, ik heb 'em dus nog niet binnen!?

Paul
Paul

Han

Nou da's ook geen winkel om webzaken mee te doen zeg  :nope
Als ik daar wat aanschaf dan koop ik altijd in de winkel. Ik krijg er altijd goed advies.
Kortom ik doe er graag zaken. Ik wist niet dat de webwinkel zo prut was.  :(
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

mijn eerste reactie is ook in de geest van "duizend bommen en granaten", maar ik wacht even tot dinsdag/woensdag. Als ik dan geen bevredigend antwoord heb, zal ik ze heel beleefd uitschelden.

Wordt vervolgd

Paul 
Paul

anykoen

er zit weinig schot in MyCom. Vandaag heb ik het volgende mailtje gestuurd:

L.S.
- is het teveel gevraagd om een reactie op mijn klacht te verwachten?
- bent u een liefhebber van negatieve reclame?
Indien u op deze vragen binnen 3 dagen niet hebt gereageerd ga ik er van uit dat uw antwoord op beide vragen "ja" is.

Misschien is dit duidelijk genoeg om te reageren. Ik wacht af,


Paul   :-[



Paul

Han

Waardeloze service daar  :ssssst
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Ik zou ze even bellen. Naam vragen van degene met wie je de oplossing voor je probleem (deze week nog) hebt afgesproken.  :shades
Maandag terugbellen als het dan nog is niet opgelost en naar de leidinggevende vragen.
Groetjes van Bugs

Han

Of bellen, afzeggen en 'm ergens anders halen.
* dynabite
* PCMegastore
* Via google dezelfde cardreader bij een ander kopen: Digi Connect Cardreader
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Ten eerste: Han bedankt voor de praktische mogelijkheden; ik zou haast vergeten dat het om een card-reader gaat. :)

Vandaag kreeg ik een mail waarin ik van dhr. Ramin Daneshvar van de SERVICE-afdeling van My Com een standje kreeg voor mijn ongeduld. Ik heb van hem verlangd dat hij mijn antwoord voorlegt aan zijn meerdere van de klachtenafdeling.

Afgezien van dit alles vind ik ook dat MyCom erg veel verwerkings- en transportkosten vraagt; het totaalbedrag zou komen op € 18.94.

Het wordt steeds meer absurd.

Paul
Paul

Han

Tja de verzendkosten stonden al vast, maar ga je 'm daar dan nog steeds kopen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Nee, zeker niet. Wat ik nog wel van Dynabite wil hebben is een excuus voor zowel de gang van zake als voor de behandeling.

Maar we wonen in een leuk dorpje in de Hoekse Waard en daar is geen PCMegastore of Dynabite. Rotterdam is ca 25 km maar dat betekent vaak een half uur of drie kwartier rijden.
Er is hier wel een Dixons, Foto Klein en enkele pc-zaken; ik ga wel eens snuffelen.
Dat komt er nou van, als je zo lui bent en het in de bus wilt hebben ;)


Paul
Paul

Han

Het ligt niet aan jou maar aan de waardeloze webservice van MyCom.
Je besteld wat ter goeder trouw, toch.

Deze cardreader bij Dixons kan 35 verschillende typen memorycards lezen, dus de jouwe misschien ook wel. Wel even opletten of ie echt compatible is aan de jouwe.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Wat mij betreft is het nu opgelost.
Ik heb een Hama cardreader die 35 systemen snapt en hij doet het!!!
Van My Com heb ik niets meer gehoord. Ik ga ze vragen of ze mijn gegevens willen wissen, omdat ik nooit meer door ze wil worden benaderd.

Vandaag heb ik de foto's op de SD wat bijgewerkt qua helderheid. Het gaat allemaal prima.

Bedankt weer voor de tips en het medeleven ;D

Paul
Paul

Han

Fijn dat je het toch voor elkaar hebt  :goed

We weten in ieder geval dat het met MyCom Webwinkel slecht zakendoen is.

Ik sluit het topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!