DVD station word CD station

Gestart door Brutus2, 19 februari 2007, 09:31:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus2

en dat wil ik dus liever niet :)
heb al een poosje een BenQ DVD-Rom speler, maar nu inenen zegt ie dat het een CD-Rom station is. Althans in windows verkenner, bij hardware zegt ie dat het een DVD-Rom station is, ook als ik bij eigenschappen van het station kijk. Mijn vraag is nu, hoe maak ik er weer een werkend DVD-Rom station van, want ik wil wel weer eens een filmpje kijken.

bvd

Han

Ik heb dat in de verkenner wel vaker gezien maar als je er een dvd instopt dan speelt die gewoon af.
Wat gebeurt er als je er bij jou een dvd in stopt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Brutus2

nou niks, ik wou gisteren een dvd kijken, en toen ik hem erin stopte gebeurde er niks.
ik kon hem wel openen als mapje, maar voor de rest niks.

Han

Als je de bestanden van de dvd wel ziet maar hij speelt niet af dan is er niets mis met je speler maar met het programma waarmee jij dvd's afspeeld. Klik in je verkenner met je rechtermuisknop op je dvd speler en kies daar voor "Eigenschappen". Ga naar het tabblad "automatisch afspelen" en kies daar het programma wat jij gebruikt voor het afspelen van DVD's.

Speelt je dvd dan nog niet af, verwijder dan het programma wat je gebruikt om dvd's af te spelen.
Zet je PC uit en na 20 seconden weer aan. Installeer dan dat programma dan opnieuw.

Speelt je dvd dan nog niet af, ga dan naar je apparaatbeheer en verwijder de dvd-speler.
Zet je PC uit en na 20 seconden weer aan. Je DVD speler wordt dan door windows opnieuw herkend én de drivers worden opnieuw geinstalleerd.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Brutus2

heb em verwijderd, maar het punt is nu: hij herkende hem als BenQ DVD RW en zei vervolgens dat het een CD-Rom station was...
dus het probleem is niet de software, maar dat mijn pc hem herkent als CD-Rom station terwijl het een DVD-Rom station is!

groetjes
edit: heb even een plaatje toegevoegd: nu kun je zien hoe vreemd et is: hij zegt dat et een CD-Rom station is, maar heeft de eigenschappen van een DVD-Station...



Edit Han: je plaatje gelinkt vanaf Photobucket is verwijderd uit dit topic.
Je bent al ruim 3 jaar lid. Dan zou je toch zo onderhand onze afspraken betreffende het plaatsen van plaatjes moeten kennen.

Han

Ik heb al eerder in dit topic geschreven dat dat vaker voorkomt en dat de dvd dan verder toch gewoon werkt.

Als bovenstaande uit mijn eerder geschreven bericht niet helpt (wat ik niet zeker weet omdat je er helemaal niet op antwoord) dan zou het apparaat ook gewoon stuk kunnen zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Brutus2

ow sorry, ben hier al heel erg lang niet geweest :)
maar nee, die andere dingen werkten niet.

Han

Probeer 'm eens in een andere PC. Kijk of ie daar dezelfde problemen geeft.
Het lijkt erop of ie stuk is. Tja, die dingen hebben niet het eeuwige leven.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Brutus2

zal het wel even proberen, maar hij is amper driekwart jaar oud :(

Bugs

Groetjes van Bugs

Brutus2

yep, heb em ingeleverd, hij was kapot en krijg een nieuwe :)
iig bedankt voor de reacties

Han

Da's mooi geregeld dan  :goed

Ik sluit het topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!