scherminstelling

Gestart door floor, 28 december 2005, 19:48:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

floor

Op een dag hadden wij ineens een nieuwe scherminstelling, super groot. Dit is niet te verhelpen op de normale manier. Als je kijkt bij beeldschermresoluties staat hij nog gewoon op 800x600, zoals ingesteld. Ook met de knoppen op de monitor is niets te beginnen. Het is vreselijk irritant, want hele delen vallen buiten beeld. Is er iets aan te doen?  :-\
We denken zelf aan een virus, want de virusscanner krijgen we ook niet goed geinstalleerd.
Bedankt voor het meedenken.
Floor

Eroxnox

bedoel je dat de knoppen (snelkoppelingen enz) extreem groot zijjn???

zelf heb ik in de winkel waar in ik werk wel een keer mee gemaakt dat de knop "Start" zo groot was als het halve scherm....
dit kon worden op gelost door bij "eigenschappen" van "Deze Computer" te gaan naar het tabblad "Geavanceerd" en klikken op de knop " instellingen" van de collom "prestaties" .
daarna moet je bij het tabblad "visuele effecten", "beste prestaties" aanvinken

(dit is in Windows XP)

hier door kun werd het mogenlijk om de bestanden te backuppen die nog op de pc stonden maar later moesten de mensen gewoon windows opnieuw instaleren.

misschien heb je hier wat aan
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Bugs

Kijk even bovenin je explorerbalk bij beeld - tekengrootte of die op normaal staat.
Groetjes van Bugs

Han

Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?

Als je qua instellingen niets kan zou ik ervoor kiezen om het stuurprogramma van de videokaart te verwijderen. Daarna rebooten en die drivers opnieuw installeren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

floor

Bedankt voor alle reakties... maar ik bedoel dat het hele beeld van de desktop vertekend is, krom getrokken en zo groot dat sommige snelkoppelingen buiten het beeld vallen. De tekengrootte staat op normaal, dus dat is het niet. En we zijn niet zo technisch dat we wat aan het antwoord van Han hebben. Jammer! En wat Eroxnox voorstelde heb ik geprobeerd, maar dat is het ook niet. Zal wel kwestie worden van ermee leren leven en hopen dat m'n dochter een keer een handig vriendje mee naar huis neemt die er misschien iets mee kan.

Han

Tja Floor, ik ben bang dat het dan een beetje ophoud. We kunnen je via een forum tips geven om het op te lossen en meer niet.
Wat je nog even kan doen is scannen met een online virusscanner omdat je denkt dat het een virus kan zijn. In dit topic staat stap voor stap beschreven hoe je dat moet doen.

Mocht dat vriendje langskomen of je kunt iemand anders achter je PC krijgen laat deze dan de drivers van de videokaart verwijderen. Daarna de PC opnieuw opstarten en die drivers opnieuw installeren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Hallo,

dit vreemde probleem kwam ik tegen bij het lezen.
Ik beschouw mijzelf echt niet als deskundige maar ik mis toch een optie: is er bij het scherm misschien iets neergezet dat magnetisch is of een sterk krachtveld heeft? Van sinterklaas een mooie geluids-set gekregen?

Paul
Paul

Han

Da's een goeie Paul !!  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Bedankt, het belangrijkste is dat het scherm weer het aankijken waard is; ik ben benieuwd

;)

Paul
Paul

floor

Bedankt voor het meedenken, maar dit is ook niet het geval.
Heb de virusscanner gebruikt die werd aangeraden, heeft er 21 opgespoord!!! Maar heeft ook niet geholpen. We moeten er maar mee leren leven. 
Groetjes Floor

Han

Tjee 21 virussen !!  :shocked
Hoe lang hebben jullie zonder virusscanner gewerkt op deze PC?

Ermee leren leven als je een halfgaar beeld ziet, lijkt me niet de juiste oplossing.
Vraag aan je dochter of er op school niet een jongen of meisje in de klas zit die veel van PC's weet. In elke klas zit er tegenwoordig wel eentje. Laat dat vriendje/vriendinnetje van je dochter de oude driver van je videokaart verwijderen en dan opnieuw installeren.
De mogelijkheid bestaat ook nog dat het je monitor zelf is die raar doet.Check de settings van de monitor en zet deze op de fabrieksinstelling. Als je de mogelijkheid hebt, sluit 'm dan aan op een andere PC /laptop om te kijken of het beeld dan wel goed is. Is het beeld daar ook halfgaar dan is de monitor kapot.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Geen reactie meer van Floor.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.  :locked
Groetjes van Bugs