tft scherm vragen

Gestart door Format Arie, 15 februari 2004, 06:38:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Ben aan het rondneuzen naar een 17 inch tft scherm.
Binnen een maand wil ik er 1 hebben.
Ik hoor dat die tft schermen niet je van het zijn, als je ook nog eens games speelt. Aan de andere kant hoor ik dat dat met de nieuwe generaties ook weer meevalt. Maar hoe dan ook, als ik er toch eentje koop, waar moet ik dan op letten?
Zat zelf te denken aan de responsetijd, de kijkhoek, en de helderheid. Maar wat zijn redelijke waarden waar ik van uit mag gaan? Ik ga overigens wel in de wat goedkopere klasse zitten, zo rond de 425-450 euro.

Josette

ik ben zeer tevreden met de mijne.
maar ik speel er geen spelletjes op dus daar kan ik niet over oordelen.

hier een adresje, ;)

kijk gerust

josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Format Arie

jaja, carry in garantie. Zie je me al, met monitor achter op mijn fiets naar Belgie?

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Format Arie

Maar staat wel een mooie Acer met snelle responstijd.

Josette

je zegt het maar..............hij wordt je gebracht. ::) ::)
josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Martijn

Toevallig staat er in de nieuwe computeridee een test van 17 inch tft schermen, ff naar de lokale tijdschriftenboer hobbelen voor het complete resultaat.

De winnaar kan ik je wel geven dat is de Belinea 101735 van 499 euro met een responstijd van 16 ms.

De goedkopere modellen doen het gewoon minder (sorry, niet mijn schuld). Qua snelheid zit je dan te denken aan een responstijd van maximaal 25 ms en dat is zoals je zelf al aangeeft niet echt optimaal voor gamen, zeker niet als het om 3d games gaat om die lekker zonder vertraging in de monitor te kunnen spelen moet je eerder denken aan een responstijd van 12 ms, en dat soort snelheden heb je alleen in de op dit moment nog duurdere klasse tft monitoren.

Dat is voor de reden om zelf nog altijd liever een ouderwetsche crt monitor te kopen, voor het bedrag wat jij noemt kun je een crt monitor van minimaal 19 en maximaal 21 inch kopen, ok je moet er wel de ruimte voor hebben........

Mijn tip ga zelf eens kijken bij een computerzaak vraag eens of je een 3d spel mag spelen, stoor je je aan de vertraging in de monitor dan weet je genoeg.

Bovenstaand is slechts mijn subjectieve mening er zullen ongetwijfeld mensen zijn die tegenovergesteld beweren  ;D
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Helen

Wij hebben een TFT-scherm van Ilyama en volgens mijn eega merkt ie niks van enige onregelmatigheden tijdens het gamen.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

quantum

had er een 17 inch liteon , maar heb  nu weer twee crt  19 inch
ieders mening ,ja er is (iets) tragere respons ( ben geen gamer dus van geen belang) maar  vooral de kijkhoek hebben mij deze beslissing doen nemen als je bvb een groot bureel hebt en er komen voor mij klimaatgegevens binnen dan moet ik me effe verplaatsen  om het cijfermateriaal te lezen  terwijl ik met input gegevens op andere pc bezig ben vervelend

maar wat betreft design en beeldkwaliteit oke
geen lomp geval zoals crt die miscchien 25kg wegen
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

quantum

format arie als je er een koopt z'on scherm mag je nooit goedkoop kopen en neem vooral geen genoegen met death pixels
 jaja ze zeggen wel 1 of 2 is aanvaardbaar maar waar , stel je voor in midden van je scherm, nee bedankt! :)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Format Arie

Dat is al heel wat info, waarvoor bedankt.
Ik zal morgen ook eens de nieuwe computeridee halen voor de test. Heb ik dan nog vragen, dan open ik het topic gewoon nog even. 8)

Martijn

Ik heb hem nog even opgegooid.

Ik denk dat dit een zoveel mensen zoveel meningen vraag is, laat je uitgebreid voorlichten neem desnoods zelf een spel mee en geloof die gladde verkopers bij voorbaat niet  :-[
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Format Arie

Mijn vraag was ook niet WELKE ik moet kopen, maar meer van wat is redelijke responstijd,helderheid, kijkhoek. Juist om me niet vanalles aan te laten praten.
ps, in de "nieuwe"computeridee die in de supermarkt lag, zat geen tft schermentest. Misschien loopt de supermarkt achter.

Martijn

Het is de CID nummer 5 (16-02 tot 1-3-04) dus het kan idd zo zijn dat de supermarkt die nog niet heeft.

responsetijd: maximaal 25 ms, liever nog 16 ms, en getallen onder de 16 zijn nog beter.

kijkhoek: alles vanaf 120 is goed, hoe hoger het getal hoe beter de kijkhoek, dus hoe schuiner je voor je pc kunt zitten.

helderheid (Cd/m): minimaal 200 maar liever nog 250of hoger

Ik laat het topic nu maar open, want telkens open en dicht gooien is een beetje overdreven  ;D
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Format Arie

Heb gekozen voor een goedkope Acer (AL1714) 17 inch.
Helderheid :370 cd/m2
Responsetijd: 14 ms
Kijkhoek: Horizontaal 160, verticaal 120.
Duurt alleen tot volgende maand. Nog niet op voorraad.

Martijn

ziet er qua specs goed uit Arie vooral die response tijd :gert, alleen jammer dat je een maand moet wachten.........

Heb even gezocht, dit is de nieuwe monitor van Arie
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Format Arie

Dan kunnen we nu afsluiten.