Dreamweaver 4

Gestart door funpiet, 25 juni 2002, 07:20:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

funpiet

Weet er iemand die dreamweaver ook gebruikt hoe je een bewegende tekst kan maken?????
zoiets bedoel ikGroet Dirk ;)

Harry

Dan moet jij een layer invoegen en met tekst voorzien. Hiernaa laat je
de layer door gebruik van de timeline bewegen, scrollen of zoiets.
Anders moet je een flash maken en die dan in je page invoegen.

 ;)
Harry,  At your service

funpiet

Ik kom er echt niet uit met die timeline, dat werkt voor geen meter!!!

D!RK

Harry

Het zou handig zijn waneer jij een boekje over dreamweaver zou kopen.
Geloof mijn, ik heb het ook moeten leren.
Dit kun je niet zo maar even doen. Dreamweaver is geen makkelijk programma. Probeer het eens.  :)
Harry,  At your service

funpiet

Ik heb alles van een twilight, de help bestanden, enz. ontbreken en het is engelstalig
extra moeilijk dus!

D!RK

Angel

Ik heb ook de Engelstalige versie maar een boek in het Nederlands gemaakt op de Engelstalige versie dat kan dus wel
Carpe Diem

Harry

Zo is dat. Een doordauwer ziet daar niet tegen op en bereikt wat hij
bereiken wil. Ook jij kunt het via een boek leren. Tenslotte heb ik dat met mijn 63 jaren ook gedaan.
Suc6  ;D
Harry,  At your service

Helen

RESPECT HARRY !!!!!! 8) 8)
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Angel

helemaal met Remedy eens Harry enne dan heeft funpiet nog 49 jaren om het te leren hihihihi  ;D
Carpe Diem

Han

Citaat van: funpiet op 26 juni 2002, 07:25:09Ik heb alles van een twilight, de help bestanden, enz. ontbreken en het is engelstalig extra moeilijk dus!
D!RK
Tja Dirk, dat heb je nou eenmaal met illegale software.
Het werkt half, het werkt niet of er ontbreekt van alles.  :-X
Heb je nog meer pech dan wordt je er ook nog mee getracteerd op virussen, trojans of spyware.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

funpiet

Wat bedoel je met getraceerd op virussen enz. ????


D!RK

Han

Er staat "getracteerd"  ;)
Ik bedoel ermee dat je bij illegale software de virussen, trojans en spyware als een kadootje erbij krijgt  ::)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

funpiet

Hoezo dat???? ik heb bijna niet anders, het enigste wat ik zelf gekocht is windows, de rest download ik (hele versie's!!!)

D!RK

Han

Ging het hier niet over een vraag over Dreamweaver?

Lees de forumregels nog eens door, wat betreft je gebabbel op PCN over illegale software !!

1) Het op het forum plaatsen van links naar Warez, serials, no cd patches, gekopieerde films, MP3 sites of cracks is niet toegestaan. Ook links naar sites die deze items promoten of het promoten van illegale software, wordt als ongewenst beschouwd. Door het toestaan van genoemde links op het forum zou PC-Navigator de wet overtreden en da's niet de bedoeling. Vandaar dus een duidelijk "Nee, dat mag niet!".
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

funpiet

Ik wil het ook wel over dreamweaver hebben, maar er is niemand die mijn kan helpen met een duidelijke uitleg, ik waardeer het zeer dat ze het uitleggen, alleen ik snapt er niks van.

D!RK


Han

Daarvoor hebben ze nou zoekmachines op internet gezet.
- Ga naar www.google.com
- Tik in dreamweaver en handleidingen
- En voila..... Dan krijg je 10 pagina's met linken waar de info staat die je zoekt.

Da's nou net het handige van internet. Als je éven zoekt kun je alles vinden.
 Je moet dan wel even de moeite nemen óm te zoeken  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

devcon

Yeps,

Ik zal je es op weg trachten te helpen.

Je hebt een aantal mogelijkheden:

1) Maak gebruik van een layer zoals eerder voorgesteld.  Je zegt dat je het niet begrijpt maar zo moeilijk kan dit toch niet zijn.  Beetje meer inspanning.  Je trekt een layer, je plaatst je tekst er in, en je geeft begin en eindpunt aan op de timeline.  Nadeel met layers is dat ze soms nogal traag op gang komen....

2) een betere oplossing is werken met een javascriptje.  Ik ga hier niet de volledige code geven maar wel de link waar je het kan vinden.  Het enige wat je dan moet doen is de code knippen en plakken in je html code.  Lees goed de instructies op de site waar je juist je code moet plakken (soms kan het zijn dat je een deel moet plakken in je <hea> en een deel in je <body>.  je zal dan natuurlijk ook de standaardtekst die je wil zien verschijnen moeten veranderen in jouw tekst of zinnetje

De link is:http://javascript.internet.com/ en dan moet je klikken op scrolls (rechtsboven in de rechthoek).  Daar vind je allerlei scriptjes die je tekst doen bewegen (hetzij op je pagina hetzij in je statusbar).  Ga maar es een kijkje nemen.

Opgelet: instructies volgen (goed lezen waar je de code moet plakken)anders loopt het mis!!

Succes en groeten
DEVCON!!!