copyright design website

Gestart door elmiradachner, 12 maart 2003, 13:47:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elmiradachner

Ik denk dat iedereen die websites maakt wel eens bij anderen kijkt, ideeen pikt, kleurcombinaties afkijkt of wat dan ook. Ik krijg zelf vaak de tip om naar de bronnen van andere pagina's te kijken. Maar hoe zit dat nou eigenlijk officieel? Kan dat gewoon? Ik heb bijvoorbeeld een indeling van een andere site overgenomen, daar mijn eigen invulling aan gegeven. Ik weet dat velen dat doen. Maar 'mag' het eigenlijk?  :-X

Han

Je kunt naar de bron van andere pagina's kijken, om te kijken hoe die webmaster een en ander voor elkaar heeft gekregen, maar het is niet de bedoeling dat je pikt. Dat is "not done"!!.
Het is ook frustrerend als jouw site ten prooi valt aan een ordinaire kopieerder. Je diet toch je best om er iets origineels van te maken hé.

Er zijn tig sites met webmastertools op internet te vinden met daarop scripten, menu's etc etc. De meeste webmasters kijken daar rond en proberen het een en ander uit wat daar te vinden is. Ook in die scripten staat vaak iets van een copyright-regel, die verwijst naar diegene die het script gemaakt heeft. Het is een ongeschreven gedrachtsregel op internet dat je die copyrights niet verwijderd uit het script en de bron vermeld als je toestemming hebt gekregen van een webmaster om een stukje tekst van diens site over te nemen.
Zie je iets op een site wat je verder nergens terugvind op internet, dan mail je gewoon die betreffende webmaster even om te vragen waar dat vandaan komt. Tien tegen een dat de betreffende webmaster je verder op weg kan/wil helpen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!