Windows 8 Consumer Preview

Gestart door Gert, 01 maart 2012, 07:30:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

Ik heb er nu een half uur mee zitten spelen, maar dit gaa 'm in de huidige staat niet worden voor desktop gebruik.

Het zal ongetwijfeld heel geschikt zijn voor tablets, maar voor dagelijks desktop gebruik is het gewoon omslachtig en zeer ongebruiksvriendelijk. De interface is bedacht met een touchscreen in gedachte die later ook enigsinds geschikt is gemaakt voor desktop en muis.
Dit zou niet erg zijn als je kunt kiezen tussen een volwaardige tablet interface of volwaardige desktop interface, echter kan dat niet.

Heel metro doet me nog het meeste denken aan media center. Zodra je wat dieper gaat, kom je toch weer terug in de oude desktop. Die vervolgens onwerkbaar is gemaakt dankzij het gemis van de startknop! Ook vanuit Metro naar bijvoorbeeld firefox gaan, resulteerd in de oude desktop.

Metro zal voor tablets 99% van de tijd voldoende zijn en zul je niet dieper gaan, echter voor desktop gebruik is een eenvoudige handeling zoals je bestanden zien (explorer) al voldoende om uit metro te gaan en in de oude desktop terug te komen. Behoorlijke teleurstelling!

Nee... Microsoft zal keuzes moeten maken wat ze nu precies willen, want in de huidige staat is het voor desktops en laptops (zonder touchscreen) een incomplete, inconsistente, omslachtige gebruikerservaring!

Tevens vind ik het allemaal te gericht op kiddy apps en sociale media, ik ging al meer met Ubuntu werken en deze ontwikkeling van Windows draagt daar weer iets aan bij.
Locatie: +21.3 NAP

Han

Daar ben ik het mee eens. Ik heb er nooit mee gewerkt maar wat ik erover gelezen en gezien hebt zorgt ervoor dat ik het niks vind. Net wat jij zegt, iets voor tablets en ook voor smartphones maar niet voor de gewone desktop. Deze versie wordt wat mij betreft dezelfde flop die WinME en Vista zijn geweest. We draaien hier Win7. Dat bevalt prima, alleen de goede zoekfunctie onder het rechtermuisknop-menu zoals XP had blijf ik missen.

Even ter info voor PCNers die niet weten hoe de metro-look van Win 8 eruit ziet. Dit is het.....
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

heb vandaag ook al slechte berichten er over gehoord
dat het alleen beste werkt met touche screen scherm
zo lang bewegen nog kan dan doen