Adsl Modems

Gestart door Stofke, 06 november 2003, 17:20:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stofke

Heb hier iemand die om een adsl modem ging en de modems om rechtstreeks via usb aan te sluiten waren niet meer aanwezig. Die nieuwe modems kunnen nu ook op een ethernetkaart gestoken worden. Zijn dit dan dezelfde ethernet kaarten waar je ook je utp kabel van je telenetmodem kan op aansluiten ?
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Zandman

Idd dat zijn dezelfde netwerkkaarten namelijk een gewoon ethernetkaartje.
Dit is van de xs4all site afgehaald over een ethernetmodem

Voor een ethernet-modem: een beschikbare ethernet netwerkkaart. Type minimaal 10baseT met een UTP/RJ45 aansluiting Je hebt een  straight ethernet-kabel nodig die wordt meestal in het pakket bijgeleverd maar is niet zo gek lang.
En de ethernetkaart moet ingesteld zijn op 10 mb ipv 100 mb
Dan werkt het hele spulletje

Het werkt zo ook met het oude modem dat ik hier heb dat is een ethernetmodem van alcatel de speedtouch
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Stofke

waar moede da dan ergens instellen die 10mb ?
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Zandman

U dient bij het gebruik van de ADSL Ethernet modem de netwerkkaart van uw PC in te stellen op Half-duplex en 10Mb. Raadpleeg voor het instellen, de documentatie van de netwerkkaart of neem contact op met uw leverancier.

Zo staat het op de site van kpn stofke ik kan het hier regelen via start/configuratiescherm/apparaatbeheer/netwerkkaart en op het tweede tabblad van de eigenschappen van die netwerk kaart kan ik hem instellen op half duplex
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Stofke

There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about