welke moederbord is beter

Gestart door tegels, 11 juni 2010, 10:12:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tegels

Dames en Heren een kleine vraag ben beginnende fotograaf en heb dus bepaalde programmas nodig om me fotos te bewerken nou heb ik al een een bepaalde idee wat voor ram geheugen , processor en grafische kaart ik weet toevallig ook dat je voor bepaalde processors een bepaalde socket nodig hebt maar maakt dat zoveel uit als ik bijvoorbeeld een 1156socket boven een 775 socket kies want ik kan het veschil niet begrijpen kan iemand mij hier bij helpen .


Alvast bedankt tegel.


Han

Tja voor wat fotobewerkingen heb je niet zo'n geavanceerde processor en moederbord nodig. De eerste de beste recente processor, inclusief een recent moederbord en pak 'm beet 4gb ram is ruim voldoende voor het doen van fotobewerking. Zelfs de kant en klare samengestelde PC's kunnen fotobewerking al aan.

Zoals je al schrijft zit op moederborden een bepaalde socket waarin ook een bijpassende processor moet. Een processor van een ander type past eenvoudigweg niet. Let daar dus op als je zelf een PC samen wilt stellen. Veel uit te leggen en te begrijpen daaraan is er niet. Prosessoren zijn nou eenmaal niet universeel. Ze passen alleen op het type moederbord wat geschikt is voor die bepaalde processor.

Een duidelijker antwoord kunnen we je niet geven op basis van de summiere info die je geeft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

tegels

1156 Intel Core i3 540 3.06/BOX#Asus 1156 P7H57D-V EVO V/DDR3/SATA3/USB3/ATX#4096MB DDR3/1333 OCZ Platinum CL7 KI


Dus als ik ik dit Zeg maar aanschaf dan zit ik waarschijnlijk wel goed.

Han

Standaard hedendaagse hardware voldoet prima voor wat fotobewerking.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!