Medion PC start niet

Gestart door stijn.j, 08 maart 2010, 07:06:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stijn.j

Bij het indrukken van de aan/uit knop gaat het blauwe lichtje vooraan branden, de ventilatoren beginnen te draaien, maar voor de rest gebeurt er weinig. Het enige wat ik te horen krijg zijn continu korte piepjes, verder krijg ik zelf mijn eerste scherm niet te zien, dus het is ook niet mogelijk om in het bios of zo te geraken. iemand een idee wat de continu korte piepjes betekenen?


Han

Waarschijnlijk heb je een AMI BIOS in deze pc maar om dat zeker te weten moet je even in het boekje van je PC kijken. Staat de info daar niet in, dan op het moederbord zelf even op de chip kijken. Vind je ook dat niet dan even een email met daarin alle bijzonderheden of een telefoontje richting de Medion helpdesk.

Op onderstaande site staan de BIOS beep codes vermeld per type BIOS. Kun je horen wat er loos is.
Luister goed wanneer je na de reeks korte piepjes even een pauze hoort.

http://www.5starsupport.com/info/beep_codes.htm
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

stijn.j

Heb vandaag pc eens open gegooid, en alles los gekoppeld en opnieuw aangesloten. Nu hoor ik bij het opstarten één kort piepje, wat normaal is. Krijg het eerste intel scherm te zien, maar voor de rest niets. Hoor de harde schijf draaien, als ook de cd rom. Wanneer ik op het toetsenbord druk voor in het bios of zo te raken gebeurt er niets. Lijkt of deze bevriest bij het eerste intel scherm. Een idee wat ik nog kan proberen, om hem opnieuw aan de praat te krijgen.

Han

Als jij zegt dat alle hardware gewoon start en je maar 1 beep toon hoort bij het opstarten dan zou ik het verder ook niet weten.

Kun je wel opstarten met een bootable cd, of ook niet?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

stijn.j

Nee, dat heb ik al geprobeerd, maar dat werkt niet. De cd rom begint te draaien, maar voor de rest gebeurt er niets. Ik blijf op het eerste scherm vastzitten.

Han

Erg raar dat je beeptonen weg zijn. Er is toch duidelijk een hardwareprobleem. Je had het over een reeks korte piepjes die je hoorde. Hoeveel korte piepjes hoorde je voordat er even gepauzeerd werd en de reeks opnieuw startte.  Hij komt het bios niet eens door dus ik gok op een probleem met moederbord, processor of BIOS maar dan moet je beeptonen horen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Wegens gebrek aan belangstelling van de topicstarter (geen reactie meer) gaat hier het in dit geval onvermijdelijke slotje op. :locked
Groetjes van Bugs