AMD Athlon of intel core?

Gestart door Angel, 12 oktober 2009, 10:01:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

Ben aan het sparen voor een nieuwe computer en kom hier maar niet uit. Heb niet zo'n groot budget (ongeveer 700 euro) en een Athlon is wat goedkoper maar word dat dan ook duurkoop? De een zegt nooit doen de ander zegt geweldig. Voor mij is 3D werk dus heel belangrijk iemand een advies of is het gewoon persoonlijk?
Carpe Diem

Han

Ik kan het je niet vertellen, Angel. Zoveel ontloopt de hardware elkaar niet meer. Het is meer een persoonlijke smaak.
Vroeger was Intel sneller dan AMD maar dat is niet meer zo. Het is meer een samenspel van alle hardware samen.
Voor veel 3D werk heb je een goede videokaart nodig, veel schijfruimte, lekker veel RAM. Wat de berekeningen betreft dat
kan elke moderne processor makkelijk aan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Angel

Dank je Han weet ik al meer een paar jaar geleden rade ze de amd af als het niet meer zoveel scheelt veel ram goede videokaart is voor mij inderdaad belangrijk. Zal ook een 64 bit windows 7 worden dan heb ik ook iets aan de ram hé de meeste software werkt daar inmiddels wel op
Carpe Diem

Han

Ook niet alle 64 bit versies van Win7 kunnen hogere hoeveelheden Ram adresseren. Let dus goed op wat je aanschaft.
Home Premium (64 bit) kan wel al 16GB RAM adresseren wat stukken meer is dan we nu kunnen.

Zie: http://tweakers.net/nieuws/59853/high-end-versie-windows-7-kan-192gb-ram-adresseren.html

Niet alle software draait zomaar onder 64 bit. Verdiep je dus in wat je hebt aan licenties en doe daar goed onderzoek naar.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Angel

Het is wikken en wegen op een 32 bit systeem heb je niet veel aan een groot geheugen. Ik weet dat mijn belangrijkste programma's poser en psp werken op een 64 bit tenminste op vista op windows 7 maar weer afwachten. Vind het moeilijk ik moet een nieuwe computer een 32 bit met veel geheugen heeft weinig zin. Op een 64 bit zal niet alles werken moeilijke keuze hoor
Carpe Diem

Han

Heb je nu zoveel problemen dan met een 32 bit processor en het RAM wat je nu hebt?
Met 4 gb en een snellere processor gaat het ook allemaal veel rapper. Sneller dan nu in ieder geval.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Angel

Ik heb 4 gb en 32 bit windows XP pentium D 3,00 ghz, NVIDEA GeForce 7600 GT. Vanaf het begin al probleem(pjes) Hij valt regelmatig uit paar keer binnen de garantie terug geweest. Geheugen vervangen koelvloeistof erbij. Toen lag het aan mezelf een computer hoort in een afgesloten ruimte te staan, stofvrij en niet in een huiskamer. Is echt gebeurd mijn vriendin was erbij. Ik ben hem een paar keer weken kwijt geweest nooit met goed resultaat. Nu bijna 4 jaar later kan ik inderdaad poser niet fatsoenlijk draaien valt iedere keer weg en dat is voor mij belangrijk.

Ik maak hem regelmatig schoon ook van binnen de temeratuur van de cpu is altijd al boven de 75c geweest zolang als ik hem heb
Carpe Diem

Han

Tja dat ligt dan meer aan de PC zelf dan aan de processor of aan het RAM.
Onze PC's staan al jaren in de huiskamer. Zal een beetje lekker worden zeg, als je een stofvrije kamer aan moet gaan leggen voor een PC. Wat een nonsense verkocht die gast. Ze wisten duidelijk ook niet wat ze ermee aan moesten. Als een PC binnen de garantie kuren vertoont die niet opgelost kunnen worden dan hoor je volgens het consumentenrecht een vervangend apparaat te krijgen wat wel functioneert. Ik zou daar niets meer aanschaffen. Ze buigen daar de wet om in hun voordeel.

Even off topic:
Ik ben trouwens niet wild meer van Nvidea kaarten. Ik heb dat merk wel een poos gebruikt maar zo'n 3 jaar geleden overgestapt op ATI. Die heeft veel vaker softwareupdates waardoor je er het beste van kunt genieten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Angel

Tja heb toen gevraagd om een nieuw huis omdat ik geen kamer over heb maar deden ze niet raar hé. Een computer trekt altijd stof aan waar je hem ook zet. Ik wil terug naar een dell goede ervaringen mee komen thuis om op te lossen. Heb een keer een probleem gehad gebeld en de volgende dag waren ze er ok ze moesten 3x terug komen maar het werd opgelost. Dat ding heeft het meer dan 6 jaar goed gedaan nooit verder problemen gehad.

Ik houd niet van winkels waar ze me mevrouwtje noemen zoals bij deze ok ik ben vrouw en blond maar zeker niet achterlijk. De eerste keer dat ik terug ging vertelde ik mijn geheugen nu ja van de computer dan is kapot. Hun antwoord zullen we wel zien mevrouwtje we moeten hem opnieuw installeren en heeft u een back-up enz enz. Kreeg hem terug na een week en wat denk je geheugen vervangen.

Een goed systeem is moeilijk zoveel keus en de een zweert bij dit en de ander bij dat bekende bomen in bos.
Carpe Diem

Han

Ik krijg bijvoorbeeld al last van klam zweet als ik "dell" hoor. Het is ook maar net wat je ervaringen zijn met een bepaald merk.

Dat "mevrouwtje" leren ze bij mij snel af. Ik "lul ze zo onder de tafel". De gemiddelde computerverkoper heeft namelijk geen ideee waar ie het over heeft en zuigt ter plekke een verhaal uit zijn duim. Als je zo'n verhaaltje dan met feiten weerlegt dan staan ze met hun mond vol tanden.  ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Angel

Ik heb nu een paradigit het blijft moeilijk en inderdaad als je googeld dan zegt de een deze winkel en de andere die. Erger nog mijn vriendin is ook blond dus twee domme dames binnen. Al bij het uitzoeken had thuis mijn systeem gemaakt verkoper maar dat heeft u niet nodig voor mailen en internetten tot ik zei wat ik ermee wilde doen toen ineens wel.

Hier zit ook niet zoveel een vobis en dynabyte verder niets dus niet echt keus. En dell is een van de weinige die thuis komt. Hoor ook goede dingen van mycom maar die zit hier dan weer niet weet niet of die ook thuis komen.
Carpe Diem

Han

MyCom neemt ook een loopje met consumentenrecht. Zolang je er koopt is het okee maar owee als er wat niet deugt dan moet je sterk in je schoenen staan wil je wat voor elkaar krijgen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Angel

Ik heb het idee dat het allemaal zo is er is geen enkele winkel waar je geen slechte berichten over hoort. Het zal wel dynabyte worden. Vobis vind ik niks en dell is een stuk duurder.
Carpe Diem

Bugs

Ben benieuwd wat het geworden is. ;)
Groetjes van Bugs

Angel

Het is deze geworden: Deze computer

Mijn computer was echt een drama en vorige week een nieuwe gehaald kreeg een vergoeding voor een website die ik maak en toen had ik net genoeg. Een intel dus en ja 64 bit op een programma na werkt er alles op het programma waar ik websites mee maak werkte niet maar een betere vervanging gevonden. Voor mijn printer was een 64 bit driver beschikbaar die had ik al op mijn externe harde schijf gezet voor de rest werkt alles wat ik had
Carpe Diem

Han

Fijn dat alles dan in orde gekomen is, Angel.  :goed

Ik sluit je topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!