CPU continu 100%

Gestart door pc dummie, 25 juli 2009, 15:48:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pc dummie

Sinds 2 dagen is mijn pc erg traag en loopt steeds vast het CPU is 100% en blijft hier ook op staan.
Als ik de pc opstart schiet het CPU omhoog maar daalt ook weer wel met uitschieters naar  70,80% of hoger terwijl ik dan nog niks doe.
Als ik internet gebruik dan blijft het CPU op 100% staan, en loopt het internet vast het laden duurt ongeveer een minuut terwijl dit hiervoor een paar seconden was.
Het beeld is twee keer helemaal zwart geworden de pc liep op dat moment vast dit duurde maar een paar seconden.
Ik dacht eerst aan een virus en heb dus meteen gescant met ad-aware, mbam en spybot deze hebben niks gevonden het enige wat spybot vond was een keylogger en kon deze niet verwijderen.
De andere twee vonden niks... :-\

Weet dus ook niet of ik dit in het goede topic heb geplaatst omdat ik niet goed weet waar het aan moet liggen.

Han

Kijk met toetsencombinatie <ctrl + alt + del> eens welk proces zoveel processorcapaciteit "wegvreet".

Dat je beeld zwart wordt als alle resources bijna op zijn is normaal. Ben bang dat het toch een gevalletje spyware/malware is wat je alleen weg zal krijgen als je ons spyware-traject doorloopt.
Houd er wel rekening mee dat Kingpin op het moment op vakantie heeft en op de camping waar ze zit slechts sporadisch een werkende internetverbinding heeft. Een logbeoordeling kan dus even duren.
Je kunt voor het beoordelen van een log ook terecht op www.nationaalcomputerforum.nl
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Ik heb een screenshot gemaakt en er is een proces (geen idee wat het is) wat het volgens mij wegvreet,




En de link naar de site van frank en kinpin doet het niet.
edit: de link van de site klopt niet meer kwam met google terecht op www.freewebs.com/frankw/

Han

Je draait toch vista op deze laptop? Die dwm.exe is voor grafische toepassingen in Vista zoals aero en zo. De drm.exe die je geladen hebt in het geheugen moet komen vanaf C:\Windows\System32. Wordt het bestand vanaf een andere plek geladen dan betreft het in 99,9% van de gavallen een virus of malware.

Wat betreft de link die het niet doet, check dan even de mirror. De link daarvan staat in diezelfde alinea met uitleg erbij waarom de link het soms niet doet!

Het lijkt me zinnig als je het spywaretraject door gaat lopen want dit kan door alles veroorzaakt worden. Zo met een plaatje erbij komen we er niet uit.
! Verwacht niet direct een logbeoordeling want kingpin is op vakantie en heeft maar zelden een werkende internetverbinding. Ze komt af en toe even langs. Je kunt je log ook posten op  www.nationaalcomputerforum.nl
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Sinds een aantal dagen is mijn pc erg traag en loopt steeds vast het CPU is 100% en blijft hier ook op staan.
Als ik de pc opstart schiet het CPU omhoog maar daalt ook weer wel met uitschieters naar  70,80% of hoger terwijl ik dan nog niks doe.
Als ik internet gebruik dan blijft het CPU op 100% staan, en loopt het internet vast het laden duurt ongeveer een minuut terwijl dit hiervoor een paar seconden was.
Het beeld is twee keer helemaal zwart geworden de pc liep op dat moment vast dit duurde maar een paar seconden.
Ik heb inmiddels het spyware traject doorlopen zowel in gewone modus als veilige modus maar de scanners hebben niks gevonden.

Ik zal een Hijackthislogje aanmaken en deze laten checken op www.nationaalcomputerforum.nl scheelt Kingpin ook weer wat werk kan ze van haar vakantie genieten ;)

Als ik een uitslag heb van het logje zal ik het hier plaatsen.

Han

Ben benieuwd of ze op het Nationaal Computerforum iets vinden in je log.
Plaats je het linkje naar je topic daar nog even hier, dan kunnen we je daar volgen.


Wat hebben ze daar een vreemde activatie van een forumaccount zeg, via SMS  :o
Ik heb die sms gestuurd, krijg ik een sms terug dat activatie nog steeds 1 hele dag kan duren. D'r staat als ik daar in wil loggen nog steeds "Je hebt je registratie nog niet bevestigd!" terwijl dat we gedaan is maar ik wacht op een actie van hun kant..... .... wat een waardeloos registratiesysteem.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Is goed zodra mijn account geactiveerd is zal ik het linkje hier plaatsen.
Ik vind het ook waardeloos inderdaad via sms :uhhh belachelijk.
Maar goed we wachten het af...


Ps. Han, wat dit probleem betreft gaat over mijn desktop pc en ik draai daar ook Vista op ja klopt.

Kingpin

Hoi :)


Er is hier weer "normaal" internet  :goed
Sinds gisterenavond. Er is iemand van op de camping eens gaan meekijken en die heeft de campingbaas de router doen resetten en hoera, weer draadloos internet over de camping  :goed


Ivm NCF
'k ben daar ook lid, en 't is helaas een "idee" van de forumeigenaar.  :-\
De mods en (andere dan de eigenaar) admins zijn er ook (erg) tegen, net als de meeste (vaste) leden, maja... 't is de eigenaar zijn site he... :( Hij heeft ook verschillende "grote" gamingsites op die server, en de serverkosten zouden de pan uit swingen, vandaar dat systeem. (Ondanks de alternatieven zoals een doneerknop, ledenBBQ enz... die oa door de mods/leden voorgesteld zijn)
Ik vind het zelf ook echt helemaal niets. En als het dan nog zou werken zoals het moet, dan nog tot daaraan toe; maar er zijn veel klachten van mensen (bv. België, Duitsland, Antillen enz...) die niets kunnen met dit systeem, mensen die dan een SMS betalen en geen topic kunnen starten enz...
Maar goed, ik wou maar even zeggen dat de mods, admins, vaste leden, ... daar op NCF ook bepaald gene voorstander zijn van dit systeem (maar wel (onterecht) de (terechte) klachten over dit systeem zich krijgen  :ssssst ) , maar het de wil/keuze is van de eigenaar (die nauwelijks aanwezig is) ;)

Maar post wat mij betreft ook maar gerust hier hoor (kan ik ook nog eens een logje doen  ;D ;))

Post ook ineens de uninstall list mee :)
* klik in HJT op knopje "config" (rechts in het "scanvenster" van HJt)
* dan "misc tools"
* dan "open uninstall manager"
* dan "save list"
* kopieer de inhoud van dat logje (uninstall.log) en post het mee in je volgende reactie


Succes :)


Lappie Fujitsu-Siemens Amilo D-6820, XP home SP2
Macbook2-Core2Duo 2GHz, 2GB ram, White, MacOSX

pc dummie

Hoi Kingpin, fijn dat er weer normaal internet is daar :)

Oke wel begrijpelijk van NCF maar als het niet eens naar behoren werkt.. schiet het ook niet echt op.
Zal hier onder even de logjes plaatsen ben benieuwd of je iets kan vinden..

Groetjes  :)

Han

Het is nu uren later en ik zie op het NCF nog steeds de mededeling "Je hebt je registratie nog niet bevestigd!"
Hoezo niet. Ik heb al uren geleden een bericht teruggekregen via SMS en wacht op actie van NCF. Wat een geldklopperij zeg.
Waarom moeten mensen die lid willen worden van NCF opdraaien voor de kosten van zijn gamingserver????
Die twee activiteiten hebben behalve de eigenaar totaal niets met elkaar te maken.  ::)


Ik heb het log verplaatst naar de plek op het forum waar we de logs doen, namelijk het forumonderdeel voor Spyware/malware.
Zie: http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?topic=86699.0





Toegevoegde info:
PC Dummie heeft haar log laten checken maar dat was schoon. Ik (han) heb de rest van het "HijackThis check topic" wat niet meer echt over het log ging hier weer onder gezet zodat we een compleet overzicht houden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Kingpin

Hoi PCDummie :)


Eigenlijk niet echt wat bijzonders te zien...  :kweetniet


Volgende kan je wel even doen, maar 'k denk niet dat het te maken heeft met je 100% CPU probleem  :(


Zet adwatch van adaware even uit
Want die gaat anders de fixes weer ongedaan maken omdat hij "verandering" ziet, maar er geen rekening mee houdt dat die verandering ook juist goed/de bedoeling kan zijn.
Achteraf kan je adwatch weer inschakelen als je dat wil.
* Open AdAware S
* ga naar AdWatch User Interface.
* ga naar Tools and Preferences.
* onderaan zie je 2 opties, "active" en "automatic", vink beide uit. (Als de problemen opgelost zijn, kan je het dus weer activeren desgewenst)


Herstart de computer


Fix met Hijackthis volgende sleutels
* Maak een nieuwe scan met HJT.
* Enkel onderstaande regels aanvinken in de nieuwe scan.
* Even alle open sites (ook deze) sluiten.
* Dan op het knopje "fix checked" klikken.
* Sluit daarna HJT
Citeerr0 - hklm\software\microsoft\internet explorer\search,searchassistant =
r0 - hklm\software\microsoft\internet explorer\search,customizesearch =

o6 - hkcu\software\policies\microsoft\internet explorer\restrictions present
o6 - hkcu\software\policies\microsoft\internet explorer\control panel present
==> tenzij je deze 2 beperkingen bewust/gewild ingesteld hebt bv. in de advanced modus van spybot s&d


Merk je dan verbetering?
Kijk eens bij taakbeheer - tabje processen/cpu anders of er een bepaald proces de hoge CPU veroorzaakt, zoja, welk proces?
Is het evtl. bij openen van (bepaalde) sites, bv. met Flash filmpjes ofzo op?
Is het al meteen van bij opstart van de pc of begint het bv. bij iets specifieks dat je opent?


En laat evtl. MBAM eens draaien, mss vindt die iets wat niet zichtbaar is in het HJTlogje :) :


Download en gebruik Malwarebytes' Anti-Malware (mbam)
* download het setup bestand en sla op naar het bureaublad, sluit daarna het downoadvenstertje, dus niet meteen laten uitvoeren vanaf download
mbam-setup.exe
* Dubbelklik het opgeslagen mbam-setup.exe om het programma te installeren.
* Let er op dat er een vinkje geplaatst is voor "Update Malwarebytes' Anti-Malware" en "Start Malwarebytes' Anti-Malware" > Klik daarna op "Voltooien".
Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
* Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad "Scanner" de "Voleldige/uitgebreide Scan" > klik op Scan.
(Het scannen kan een tijdje duren)
* Als de scan voltooid is, klik op OK > daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
* Vink alles aan > klik op: "Verwijder geselecteerde".
* Na het verwijderen zal een log openen en zal er mogelijk gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde malwarebestanden zal het enkele meldingen geven waarbij je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de pc opnieuw op te starten, sta dit toe.)
* Post de inhoud van het logje mee (haal ook weer even door de kleurcodering)
Indien je het niet automatisch kreeg of je moest herstarten, open weer mbam en neem tabje "logs". Als het daar niet staat, kijk bij c:\documents and settings\je gebruikersnaam\application data\malwarebytes\anti-malware\logs of het daar staat, in het mapje "logs"


Succes :)
Lappie Fujitsu-Siemens Amilo D-6820, XP home SP2
Macbook2-Core2Duo 2GHz, 2GB ram, White, MacOSX

Han

Mbam wel even starten als administrator (klik met re-muisknop erop en kies "uitvoeren als administrator) anders heeft het proggie geen rechten om wat uit te richten onder vista.  ;)

Kun je je misschien herinneren wat je deed waarna dit probleem begonnen is.
- Heb je software (programma/driver) geinstalleerd of misschien juist verwijderd?
- Heb je iets veranderd aan je randapparatuur
- Is er iets veranderd aan je hardware


PS) Ik heb vandaag eindelijk toegang gekregen tot het NC forum. Tragisch traag keuren ze daar de nieuwe accounts goed, helemaal gezien het feit dat je er via sms nog voor betalen moet ook.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Hoi kingpin

Dat vermoede ik al dat er niet echt wat te vinden zou zijn,
heb gedaan wat je zei kan het nu nog niet beoordelen ben een paar dagen weg geweest en zit er net pas weer achter dus moet ik even kijken hoe de pc zich gaat gedragen.
Wat de processen betreft niet veel bijzonders te zien bij de meeste staat 0% en bij 1 proces staat wel 99% verbruik helaas kan ik niet zien wat het is, er staat iig

imagenaam:
niet actief
gebruik.. systeem
beschrijving: percenta.. wat percentage zal zijn.

MBAM heeft wederom weer niks gevonden zowel in normale als veilige modus niet.

pc dummie

@Han:

Wat ik deed toen het begon is niks anders dan normaal msn, internet...
en ik merkte het op toen me internet steeds vastliep en daarnaast als ik bvb een dvd wilde branden liep dat vast.
Ik brand regelmatig dvd's en deze doen het altijd goed maar de laatste 3 die ik gebrand heb bleven hangen in elke dvd speler,
en een cd die ik gebrand had kon ook niet worden afgespeeld.
Dus dat is dan ook wel weer een teken dat er iets niet goed zit...
Qua software heb ik niks verwijdert of geïnstalleerd dat is ook het eerste wat ik ben nagegaan.
Me hardware is wel iets veranderd maar betwijfel of dat de veroorzaker is, ik had een boxenset waarvan 1 of meerdere boxen het niet meer deed,
deze heb ik om mogen ruilen voor een nieuw set en daar heb ik hetzelfde probleem qua geluid weer mee.
De problemen begonnen wel ongeveer rond zelfde tijd dat ik de nieuwe boxen had,
maar kan ook toeval zijn.


Ik heb inmiddels ook toegang tot het NC Forum maar heb er nog niet op gekeken.

Han

je kunt de balkjes breder slepen van het venster met de processen. dan kun je wel lezen wat het proces is waarbij het misgaat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Check ook onderstaand topic eens voor foutcontrole in vista. Laat dat iets zien?

http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?topic=86035.0
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Handig dat kende ik nog niet.


Han

Eerst maar eens dat utorrent eraf smijten en dan eens kijken of de laptop weer normaal reageert.

We kunnen zo niet alle fouten zien. Je laat alleen de toepassingsfouten zien. Check zelf eens onder de andere kopjes welke fouten regelmatig voorkomen.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb,
ik had een versie van SRS audio geïnstalleerd en daarna zag ik allemaal fouten staan werkt niet meer en wordt afgesloten ik heb dat programma van de week verwijdert.
Verder valt me op dat zodra er een dalende lijn is en ik ga kijken wat er mis is gegaan zie ik dat er nieuwe vista updates zijn geïnstalleerd en daarna loopt de boel vast.

Han

Ik had hier zelf een steigerende laptop ('n Sony Vaio VGN-CR29XN) vrijwel direct na de installatie van Vista's Servicepack 2. Geeft die bij jou soms ook problemen? Je kunt in ieder geval de laastgeinstalleerde updates verwijderen om te kijken of dat iets oplost en zeker ook dat "SRS audio "verwijderen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!