nvidia 9600 gt hapert en de 9500 (vaag)

Gestart door dangerboy013, 30 mei 2009, 02:25:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dangerboy013

hoi ik heb ook een vraagje ik hoop dat iemand me kan helpen ik heb ook een nvidia geforce 9600 gekocht ,maar nu komt tie  ik had daarvoor de 9500 en ik had the scarface 2 geinstalleert op hoog gezet alles enzo, en ik doe dat met de nvidia 9600 en hij hapert als een gek dus mijn vraag is nu hoe kan dat???


ik heb hem als volgende in gebruik genomen...

drivers van de 9500 verwijdert, de nvidia 9500 gt verwijdert.
toen heb ik de 9600 gt ingebouwt, kabels aangesloten.
drivers geinstalleert, en gespeelt en toen haperde die.
en ik heb me pc nog niet geformatteerd maar dat moet denk ik niets uit maken.


Mijn systeem specificatie,s zijn

Besturing systeem : vista 32 bits
proccesor : dualcore e8400 intel 2x3,5 ghz
Werkgeheugen : muskin 4 gigabyte (1066 mghz)
Voeding : x Gear 400watt


dus ik hoop dat iemand mij kan helpen

Han

Je PC formatteren lijkt me niet nodig. Je hebt de correcte procedure gevolgd voor het inbouwen van de nieuwe videokaartkaart.

Er kunnen een paar oorzaken zijn:

1) Hoe oud is die voeding? Als die al wat ouder is dan loopt de capaciteit hard terug. Kan netop het randje liggn wat ie nog wel en wat ie niet meer trekt. Dan krijg je dit soort problemen. Wat voor hardware zit er nog meer in die PC400 watt lijkt me zowiezo al krap qua voeding.
Bereken met de calculator eens wat je nodig hebt aan voeding.

Check ook nog 1x extra of alle aansluitingen fysiek echt goed zitten. Slot stofvrij, goed in slot en spanningskabels er goed op.

2) Er zijn wel eens vaker "slechte drivers" geweest voor de gforce reeks kaarten. Ik neem aan dat je niet de driver geinstalleerd hebt die in de doos bij de kaart zat maar de nieuwste die je kunt downloaden. Verwijder die driver eens en probeer de driver eens die bij de kaat geleverd was. Kijk of het daarmee wel okee is.

3) Is de kaart overgeklokt?

4) Heb je de mogelijkheid om de kaart te testen in een andere PC? Doet ie daar hetzelfde?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

dangerboy013

bedankt voor de zeer snelle reactie ik heb een beetje zitten rekenen ik kwam op 300 watt uit wat ik in gebruik heb daarbij moet ik vermelden dat ik dus 4 neon balje,s heb 1 gekleurde led en 2 12 cm ventilatoren en dan heb ik 2 sata harde schijven 4 gig werkgeheugen 2 sticks dus een cd rom en ik heb een xsion kast en nog een cardreader erin zitten die aanstaat.

maar ik weet nu dat dit aan de krappe kant is en ja ik heb de driver uit de doos geinstalleert en ik ben het met je eens dat die drivers vaak niet goed werken, dus mijn vraag is waar kan ik een andere driver vinden van de nvidia geforce 9600 gt

alvast bedankt weer

Han

De driver kan je hier vinden: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Even die driver downloaden, de oude verwijderen en rebooten. Dan de nieuwe driver erop.
Ik denk dat 't weinig zal helpen maar dat je problemen ontstaan doordat je voeding het niet trekt.
Waarschijnlijk gebruik je ook nog wel wat aan usb-devices erbij?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Geen verdere reactie meer van de topicstarter. Slotje dan maar.  :locked
Groetjes van Bugs