foutmelding en crash

Gestart door Black Panther, 16 april 2009, 11:06:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Black Panther

Goedemorgen,
Kom weer is even langs met een probleempje :)
op mijn werk hebben we een pc en die geeft 1x in de 1 a 2 weken een foutmelding met blauw scherm:

BCCCode: 1000008e
BCP1: C0000005
BCP2: 81CA3343
BCP3: 8748D840
BCP4: 00000000

Ik weet niet 100% zeker of dit in het goede onderdeel staat, maar zover ik het heb kunnen lezen gaat dit over een hardware probleem?
Ik had zelf het idee dat het met het geheugen te maken zou kunnen hebben omdat dit het enige is dat gewijzigd is aan dit systeem... weten jullie een manier om je geheugen te testen? of hebben jullie een ander idee?

PC:
besturingssysteem: Windows Vista Business SP1 (32 bits)
HP Compaq dx2300 Microtower
Processor: Intel Pentium Dual 1.8 GHz
Geheugen: 2GB  (2x1GB)

als jullie nog meer info nodig hebben dan hoor ik dat graag
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Han

Je vraag staat prima hier hoor  ;)

Paar vraagjes:
* Heb je al gegoogled op de Bug Check Codes? Leverde dat wat op?
* Zijn de problemen weg als je het oude RAM weer in de PC stopt?
* Hebben jullie het juiste RAM voor dat systeem gebruikt.

Als je het systeem opstart met de vista-cd dan heb je via het menu de optie om het geheugen te testen. levert dat niks op dan kun je 'm ook een poos laten draaien met Memtest. Wel echt een poos laten draaien hoor. Zeker een aantal uren. Memtest stopt niet vanzelf dus uiteindelijk zal je het programma zelf af moeten breken als je vind dat de test lang genoeg gedraaid heeft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Black Panther

Hey Han,

* ik heb inderdaad gegoogled op de code. Ik kreeg alleen resultaten op het eerste gedeelte dus 1000008e C0000005 vanaf daar was de code anders. Wat ik uit de resultaten kon opmaken ging het veel over geheugen problemen.
* De oude RAM zit in een andere PC  :-\ en de problemen doen zich slechts 1x in de 1 a 2 weken voor en zo lang kan die PC niet uit staan. Als het niet anders kan dan zal ik dat proberen maar liever niet.
* ehm... ik dacht het  :huh

in de handleiding staat:

CiteerDIMM's
De systeemkaart bevat geheugenmodulevoetjes voor maximaal twee industriestandaard DIMM's. In
deze voetjes bevindt zich ten minste één vooraf geïnstalleerde DIMM. De voetjes zijn voorzien van een
label met DIMM1 en DIMM2. Voor een optimale geheugencapaciteit kunt u maximaal 2 GB (2 x 1 GB)
geheugen op de systeemkaart installeren.
DDR2-SDRAM DIMM's
Voor een correcte werking van het systeem moeten de DDR2-SDRAM DIMM's aan de volgende eisen
voldoen:
● industriestandaard 240-pins modules;
● ongebufferd, compatibel met PC2-5300 667 MHz;
● 1,9 Volt DDR2-SDRAM DIMM's.
De DDR2-SDRAM DIMM's moeten bovendien:
● ondersteuning bieden voor CAS-latency 4 (CL = 4) voor PC2-5300 667 MHz;
● voorzien zijn van de voorgeschreven JEDEC SPD-informatie.
Daarnaast ondersteunt de computer:
● 256 Mbit, 512 Mbit en 1 Gbit niet-ECC-geheugen;
● enkelzijdige en dubbelzijdige DIMM's;
● DIMM's met x8 en x16 DDR-elementen. DIMM's met x4 SDRAM worden daarentegen niet
ondersteund.

het geheugen dat er nu in zit zijn de volgende bankjes (2 identieke):

Kinston PC2 6400
DDR2-800 400mhz

Wij hebben hier geen vista cd's, hier zijn alleen voor geïnstalleerde besturing-systemen. Die Memtest ga ik vanavond laten draaien. Alvast bedankt zo ver.
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Han

D'r zit Kingston PC2 6400, DDR2-800 400mhz in maar volgens het manual ondersteunt die PC alleen PC2 5300 DDR2 667mhz MHz.
Denk dus dat je geplaatste geheugen niet het juiste is voor dit systeem.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Black Panther

hm... ok ga er nog even naar kijken dan.
Bedankt voor het meedenken!

edit: ik heb nieuw geheugen gekocht dat overeenkomt met het geheugen zoals beschreven in de handleiding. Ik heb met de verkoper afgesproken dat ik 2 weken mag testen of hiermee het probleem verholpen is anders kan ik mijn geld terug krijgen.

ik houd je op de hoogte of het probleem verholpen is.
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Han

Da's een mooie deal. Ik ben benieuwd  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Black Panther

vandaag weer dezelfde foutmelding gehad :(
Ik ga zo het geheugen weer terug brengen.
Nu weet ik dus niet waar ik het moet zoeken :-\.
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Han

Ik zou het ook zo 1, 2, 3 verder niet weten. Kan zowel softwarematig als hardwarematig zijn. Misschien is er in de logs nog iets terug te vinden op het tijdstip van de crash.

Maar als het naar 1 keer per 1 a 2 weken voorkomt zou ik me er verder ook niet druk over maken en al helemaal niet als het een PC op m'n werk zou zijn. Tenzij jij systeembeheer doet daar ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Black Panther

agree... al is het in een klein bedrijf soms een ander verhaal.
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Black Panther

deze mag nu wel op slot. Waarschijnlijk is het een Compatibility probleem tussen dit vista systeem en ons boekhoudprogramma. Als ik meer weet zal ik dat nog wel melden.
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Han

Okee.  :goed

Laat even via PM weten als je nog aanvullingen wil maken in dit topic.
Dan kan ik 'm weer voor je open zetten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!