CD-station niet herkend

Gestart door Master of disaster, 07 maart 2005, 20:51:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Master of disaster

Hallo,
Mijn Cd-station wordt niet herkend op men pc, op andere pc's werkt hij wel, een andere cd-station werkt ook niet op men pc.

Op een site zeggen ze dat ik dit moet doen :

Go to your registry editor. (go to start run type in regedit)

Find this key
HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Class{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Highlight the CDRom Drive Key(s) delete the Values UpperFilters and/or
LowerFilters

Open Device Manager (Winkey-Break or start/run type 'sysdm.cpl / Hardware
Tab)

Remove the entry for the cd device(s) then restart.

Ik vind geen upperfilter of lowerfilter
Welke slimmerik weet hier raad mee 


Zandman

Heb je voordat je in het register duikt al geprobeerd om de cdrom via een nieuwe ide kabel aan te sluiten ?
Er is altijd een kans dat die ide kabel niet helemaal meer goed is.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Voor een niet werkende CD-rom ga je niet als eerste registersettings handmatig zitten veranderen. Er zijn dan een aantal andere zaken die je eerst checkt. Het is misschien handig als je eerst vermeld wat je zelf al gedaan hebt om 'm weer werkend te krijgen, voordat je je vraag hier postte. We kunnen dat namelijk niet raden.

Hebben we het nog steeds over die PC waarvan de installatie verknald is door rommelen met warez e.d. ?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Master of disaster

nee, het is wel degelijk een andere pc  ;)

Han

Graag goed lezen.....

Citaat van: Han op 07 maart 2005, 22:18:03
Het is misschien handig als je eerst vermeld wat je zelf al gedaan hebt om 'm weer werkend te krijgen, voordat je je vraag hier postte. We kunnen dat namelijk niet raden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Master of disaster

Een paar maanden geleden heb ik die Filters verwijderd van de pc. En toen leek alles in orde ( het is toen 6 maanden goed gegaan , het kan tog niet van de ene op de andere dag foutlopen :s ).
Nu vind ik die filters niet meer terug, is dit een probleem ?
IK heb dus ook het station getest op een andere pc --> het werkte
En een ander station geprobeerd op deze pc --> het werkte niet ...

Als ik er een cd insteek, stijgt hij op, en stopt hij weer ...
2 keer heb ik eens de boodschap gekregen : "safely remove hardware", kan ik dan bedt het station deïnstalleren, zodat Windows het erna weer installeerd ?

Han

In je laatse bericht schrijf je dat je die register verwijzingen (filters) hebt verwijderd én dat je ze niet terug kunt vinden. Lijkt me logisch toch als je ze verwijderd hebt?

"safely remove hardware" impliceert dat dit een externe cdrom drive is. Klopt dit?

Waarom heb je in eerste instantie in het register zitten rommelen voor die CD-Rom drive. Was er toen al iets mis?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Master of disaster

Heel veel van pc's ken ik niet, ik kan alleen zeggen da het cd-station in men pc is gebouwd zoals in elke andere pc  :-\

Han

Tja als we de informatie uit je moeten blijven trekken dan houd het toch echt een keer op...
Lees nou eens wat er staat en geef daar gewoon antwoord op. Voor het geval je het niet weet. Leden op een forum zijn niet helderziend. Door vraag en antwoord kom je erachter wat het probleem zou kunnen zijn en dan kan men een suggestie doen om het probleem op te lossen. Die suggestie werkt dan of niet. Werkt het niet dan gaat vraag/antwoord gewoon verder totdat er hopelijk wel een oplossing gevonden wordt. Geef jij geen antwoord op vragen die gesteld worden dan houd het op. Ga dan naar een computer-reparatiebedrijf en geef je PC af voor reparatie en trek je knip om te betalen..

Vragen die al eerder hier stonden :
- Wat heb je zelf al gedaan om dit probleem op te lossen, behalve prutsen in het register
- Waarom heb je in eerste instantie in het register zitten rommelen voor die CD-Rom drive. Was er toen al iets mis?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Master of disaster

Vraag 1 :

  • Ik heb die filters een half jaar geleden verwijderd.
    Ik heb het cd-station op een andere pc gekoppeld - daar werkte hij wel op
    Ik heb een ander cd-station op deze pc gekoppeld - dit werkte ook ni
    In SAFE-Mode gestart, daar vind hij het station meestal wel ( niet altijd)
    Ik ben naar http://www.dougknox.com
    gegaan - Win XP Fixes - Restore CD/DVD Drives to Explorer - en daar Download XP_CD-DVD-Fix.zip  en  Based on CDGONE.REG gedownload. Dat heb ik ook geinstalleerd. Het programmatje zei dat alles in orde was, alleen herstarten --> geen resultaat.
Dat is alles wat ik tot hiertoe heb gedaan

Vraag 2:
6 maanden geleden startte ik men pc op, en zag dat het cd-station niet gevonden werd. Startte hem weer op en hetzemfde probleem, toen heb ik die filters verwijderd. Toen is het 6 maanden goe gegaan en nu heb terug dezelfde problemen.

Hopelijk is dit een duidelijke uitleg op vraag 2


Han

Kijk, als je die info nou in je eerste bericht zo neergezet had dan was dat een stuk duidelijker geweest dan dat getouwtrek om informatie.

Zandman heeft eerder in dit topic al de suggestie gedaan om te checken of je IDE kabel nog OK is. Daar kom je niet op terug.
Verder geef je nog altijd geen antwoord op de vraag 2 waarom je in het register bent gaan rommelen bij dit probleem. Je checkt bij het optreden van zo'n probleem eerst andere zaken. Driver, fysieke aansluiting etc. Of had je dat al gedaan??
Het allermakkelijkste heb je naar ik lees dus nog niet gedaan. Via apparaatbeheer dit cd-rom station verwijderen en dan door windows opnieuw laten detecteren. Misschien dat dit een oplossing geeft.

Als dat laatste niet helpt dan houd het wat mij betreft op. Ik weet niet wat je nog meer allemaal hebt zitten rommelen in het register. Windows kan daar slecht tegen. Je hebt zeker geen backup gemaakt van de registersleutels die je nu mist, die je destijds verwijderd hebt?
Blijf uit het register weg als je niet weet wat je er doet. Dat de CD-Rom drive in een andere PC wel werkt, dat zegt iets over de conditie van de CD-Rom-drive zelf maar niets over de conditie van de Windows-installatie van de betreffende PC waar je 'm inbouwt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Master of disaster

Hallo,


Waarom heb ik in het register gerommeld ?
Omdat dat mij aangeraden werd door kennissen

Heb je de aansluiting gecontroleerd ?
Die leek in orde te zijn


Via apparaatbeheer kan ik hem niet vinden

bjo

je moet nooit in je register rommelen als je niet weet wat je doet en als je het toch doet maak eerst een backup

das de eerste regel bij computeren zodat je toch nog terug kunt bij fouten
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

En weer geen antwoord van je op hetgeen er gevraagd word :
CiteerJe hebt zeker geen backup gemaakt van de registersleutels die je nu mist, die je destijds verwijderd hebt?

Okee, thats it. Dit topic gaat op slot. Bij rommelen in het register kan er zoveel verziekt zijn dat dat via een forum niet te checken is. Zeker niet op de manier waarop jij informatie verstrekt.

ADVIES : Open geen vragen meer hier op PCN als er van tevoren bij je in het register geknoeid is. Je hebt 3 vragen geopend hier en bij alledrie was dat het probleem. Zo'n probleem valt dan op de normale manier niet meer op te lossen.
Je kent het gevolg van deze registerveranderingen niet en neemt geen maatregelen om het weer ongedaan te kunnen maken. Dat bleek ook al uit eerdere vragen van je. Kortom, je weet niet wat je doet maar blijft hier toch mee doorgaan. Los het dan ook maar weer zelf op als je graag op die manier werkt.

Belangrijke lectuur : Backup register maken in WinXP
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!