Harde schijf van 160 gb word niet gezien door XP

Gestart door demir, 21 mei 2004, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

demir

Harde schijf van 160 gb word niet gezien door XP...

Harde schijf : Maxtor Sata 160 gb 8 mb, 6Y160MO.
Moederbord: A7V600-X

Probleem: Onder Bios word harde schijf niet gezien...als ik windows xp probeer te installeren geeft het een foutmelding aan i.v.m. de harde schijf.

ik heb allerlei dingen gedownload van www.maxtor.com, maar nix heeft geholpen...
het is wel sow dat ik onder dos een partitie kan maken...
windows 98 gaf geen fouten aan tijdens het installeren....maar upgraden naar xp via 98 gaat ook niet, want dan komt de zelfde foutmelding weer tevooorschijn i.v.m. de harde schijf!

Hellup!!

Han

Als het BIOS je harddisk al niet herkend dan kan je het XP niet kwalijk nemen dat die er ook niet mee overweg kan. Hoe oud is die PC. Tot welke grootte harddisk kan je moederbord aan? Die info staat in het manual van je moederbord.

Je hebt het steeds over "een foutmelding aan i.v.m. de harde schijf".
Wat is die foutmelding exact.

Citeermaar upgraden naar xp via 98 gaat ook niet
Hoe bedoel je? Upgraden?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

demir

de pc is nieuw gekocht...amd athlon 3200, videokaart 265 mb...harde schijf Maxtor Sata 160 gb 8 mb, 6Y160MO, Moederbord ASUS A7V600-X


de foutmelding :
Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.


Ik had eerst windows 98 geinstalleerd. en daarvanuit wou ik xp d'rop gaan pleuren...wat niet lukt...

Han

Nooit gezien die error maar hij geeft aan dat er hardwarematig iets niet goed zit.

Win98 ondersteund (voor zover ik weet) dergelijke grote harddisks niet.
WinXP ondersteunt die grote Harddisks pas als je SP1 geinstalleerd hebt. Daarin zit een patch voor herkenning van grote IDE schijven.

Een en ander staat beschreven in dit topic.

Als die PC net nieuw is en het BIOS ondersteund geen grote harddisk dan zou ik subiet teruggaan naar de winkelier ermee.
Een recente PC hoort dat wel te kunnen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

frank

Een s-ata schijf zorgt wel eens voor problemen bij installeren. Als je de cd hebt met de drivers van het moederbord dan moet je eens kijken op een andere pc met de verkenner in de cd totdat je een afbeelding tegenkomt met de tekst "make a disc" daarmee maak je een diskette aan waarmee je xp kan insatlleren op een s-ata schijf. Maak de disc aan en boot met de xp cd, totdat je de melding krijgt "druk op f6 voor een niet windows .. bla bla bla. druk dan op f6 en er wordt gevraagd om de  diskette voer de diskette in en xp kan je nu wel installeren.

Je hoeft trouwens niet eerst win 98 te installeen om daarna te upgraden, start de xp cd, zodra hij aangeeft dat er geen vorige win versie opstaat dan stop je de cd van win 98 in de andere cdromspeler en xp zal verder gaan met installeren.
[url="http://kabonfootprint.com/"]http://kabonfootprint.com/[/url] & [url="http://toppedia.com/stop-dreaming-start-action/"]http://toppedia.com/stop-dreaming-start-action/[/url]

themasteronline

dit riekt inderdaad naar de S-ATA driver kijk of er een diskette is meegeleverd met deze driver erop of inderdaad hij kan een beetje verstopt zitten op de cd ik zag trouwens op de web site dat er voor jouw moederboard een nieuwe BIOS update uitgekomen is , misschien wel beter om die er ook ff op te zetten, maar pasop dat betekend dus bios flashen m.a.w. als je niet weet hoe dat moet laat het door een expert doen anders verknal jeje bios en doet ie helemaal weinig meer ..
suc6 ermee  ;)


Edit Zandman: Aangezien de topic starter een tijd niet op dit topic heeft gereageerd zet ik het op opgelost
De topicstarter kan aan een van de teamleden vragen het topic weer te openen mocht dat nodig zijn