Slechts 1 seconde geluid

Gestart door Stofke, 28 november 2002, 20:01:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stofke

Bij het afspelen van gelijk wel bestand, wave, mp3, midi krijg ik 1 seconde geluid te horen en dan stopt het, kabels zijn niet veranderd, heb zelmfs al eens drivers opnieuw geinstalleerd, ook hetzelfde ?
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

- Iets anders geinstalleerd waarna dit probleem begonnen is Stofke?
- Heeft ie het ooit goed gedaan?
- Conflict met ander apparaat?

Is dat niet zo dan zou je je geluidskaart nog even uit het slot kunnen halen en opnieuw erin stoppen. Misschien zelfs even in een ander slotje.

Als dat niet helpt en je hebt de nieuwste drivers al geinstalleerd dan kijkt deze geluidskaart defect. Test 'm nog in een andere PC als je die mogelijkheid hebt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Heeft inderdaad nog nooit gemankeerd. Sta hier voor de moment wel met 2 pc's, één aan het installeren voor iemand. Ikzelf werk met een netwerkkaart, andre pc heeft een adapter op usb. Denk dat de fout ligt in het telkens overschakelen van die adapter naar die kaart op dezelfde modem van telenet. Zal deze middag eens mijn kaart eruithalen en terug eens inpluggen. Zal wel niet aan mijn instellingen lliggen want heb al eens backup teruggezet en blijft hetzelfde.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Ron

hallo, wat bij mij al eens heeft geholpen is het verwijderen van in dit geval de geluidskaart via configuratiescherm - apparaatbeheer. dan opnieuw starten en als de pc dan geen nieuwe hardware vindt, via configuratiescherm laten zoeken naar nieuwe hardware. :motor

Han

In zo'n geval haal ik de betreffende PC helemaal leeg qua insteekkaarten. Je begint dan met opstarten met alleen de videokaart erin. Steeds als het goed gaat de volgende insteekkaart erbij. Soms hebben geluidskaart en videokaart een conflict wat betreft IRQ en adrestoewijzing. Zet die in de wat oudere PC's ook nooit direct naast elkaar in de pci-sloten als je videokaart ook een PCI-kaartje is.

Is dit dezelfde PC die nu helemaal niet meer door wil starten, waar je andere vraag over gaat?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

zal daar ff naar kijken, sta hier met 3 pc's, overal iets aan, zo blijft er werk in de wereld hé  ;D
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Het wordt voor ons ook een beetje verwarrend  ::)  ;)
Vaak weet je over welke PC de vragen gaan die gepost worden. Dan weet je ook wat voor kuren die pc eerder heeft gehad. Dat zijn soms dingen die aan elkaar gerelateerd zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

jaja, goe bezig  8) Naar die van geluidskaart, dat is mijn eigen pc, daar ga ik deze middag eens na kijken, de pc die ik nu aan het testen ben is voor een collega, daar had ik problemen met die HDD led, dat is nu opgelost en in de woonkamer staat die oude pc ook van een collega en die moet nog opgestart geraken hé  ;D
We zijn dus weeral nog een tijdje bezig.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Stofke

Bij mijn WIN98 dus nog altijd probleem met het geluid, het rare is als ik mijn WinXp opstart die op een andere partitie staat, daar speelt muziek zonder problemen. Heb mijn backup al eens teruggezet van toen ik het zeker nog niet had maar nog altijd hetzelfde, 't raar dat hij in die xp wel speelt en in die win 98 niet. Zal toch ergens aan een instelling liggen. Het enige dat opvalt is dat bij mijn systeeminstelling bij MIdi daar niets kan veranderd worden, is dus niet actief, daar zal dus fout liggen.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Ga naar "start - uitvoeren" en tik daar sndvol32 in en klik op OK om de eigenschappen van het geluid te openen.
- Staat je midi daar gedempt?
- Bij menuoptie "optie's - eigenschappen" staat er welk apparaat gebruikt wordt voor geluid.
  Is dat je geluidskaart?

Ga naar "start - uitvoeren" en tik daar sndvol32 in en klik op OK.
- Kies menuoptie "bewerken - eigenschappen van audio".
  Wat staat daar als standaard apparaat? Ook je geluidskaart?


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

bij midi kan ik bij dempen niets veranderen omdat dit niet actief staat. Bij opties - eigenschappen staat bij mixerapparaat: awe64G-Mixer(240).
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Tja, als die allemaal naar je geluidskaart wijzen dan lijkt het er toch op of er een conflict is met een ander apparaat op je Win98-partitie.

* Had je dit al gedaan?
CiteerIn zo'n geval haal ik de betreffende PC helemaal leeg qua insteekkaarten. Je begint dan met opstarten met alleen de videokaart erin. Steeds als het goed gaat de volgende insteekkaart erbij. Soms hebben geluidskaart en videokaart een conflict wat betreft IRQ en adrestoewijzing. Zet die in de wat oudere PC's ook nooit direct naast elkaar in de pci-sloten als je videokaart ook een PCI-kaartje is

* Zie je ergens uitroeptekens in apparaatbeheer. Op de geluidskaart of op een ander apparaat?

* Heb je de laatste driver geinstalleerd die voorhanden was op de site van de leverancier?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Nergens geen uitroeptekens. Heb onlangs wel mijn netwerkkaart eens op een ander pci-slot gestoken. Kan dit daardoor een conflict geven want mijn geluidskaart zit nog op een isa-slot ?
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Stofke

Han, heb mijn netwerkkaart eens terug op een ander pci-slot gestoken en nu werkt alles weer prima. Hartelijk bedankt voor de info.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

bjo

mooi dat het is opgelost stofke dan gaat deze ook op slot  :)
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Nog heel ff open, want ik wil er nog even iets bijzetten over een ISA-slot  ;)

Op moederborden waar nog een oud ISA-slot opzit, moet je effies opletten bij het insteken van uitbreidingskaartjes. Zo'n slot werkt meestal "samen" met het PCI-slot, wat er direct naast zit.
Dit houd in dan je of het ISA-slot, of het PCI-slot kunt gebruiken.
Gebruik je beide sloten dan zal een van de insteekkaarten dus niet werken. Dan is meestal de insteekkaart in het ISA-slot de klos, omdat ISA-sloten trager zijn dan PCI-sloten.

Hup en op OK gaat ie weer  >:(
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!