Microsoft Office Home and Student 2007 verwijderd

Gestart door Jaap, 09 april 2010, 16:58:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaap

Enkele weken geleden begonnen de problemen met het openen van de bijlagen van Hotmail.
Steeds als ik een bijlage wilde openen verscheen de pagina van Microsft Office (die ik overigens niet had geinstalleerd) met het verzoek om een 25 cijferige code in te voeren, ik had deze niet en het betekende dat ik de bijlage niet kon inzien. Als ik daarna alles wegklikte kwam mijn bijlage weer tevoorschijn en kon ik alsnog inkijken of opslaan.

Deze hele geschiedenis begon me zo te irriteren dat ik besloot om de evaluatieversie van M. Office  H and St 2007 vanaf internet te installeren. Ik heb dit drie kwartier zwetend en vloekend geprobeerd en minstens 10 keer een 25 cijferige code ingevoerd, maar tevergeefs.

Uit kwaadheid heb ik vervolgens de hele Microsoft Office van mijn computer verwijderd.
Gevolg is dat ik een aantal documenten niet meer kan openen en krijg de melding "Wilt u dit bestand opslaan of online een programma zoeken om dit bestand te openen"
Als ik dan op openen klik krijg ik bij "zoeken op het web" een lijst te zien met File Extension Doc
Ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Kan iemand mij helpen?
Groet
Jaap




paul76

Ik snap niet waar je problemen met Microsoft Office vandaan komen, maar het lijkt mij een licentieprobleem. Heeft Office daarvoor wel goed gewerkt? En hoe komt het op je computer als je het niet hebt geïnstalleerd?

De eenvoudigste en goedkoopste oplossing op dit moment is volgens mij het installeren van OpenOffice.org. Dit is de gratis (en geheel legale) variant op Microsoft Office. De basisfunctionaliteit is vergelijkbaar en bestanden zijn uitwisselbaar. Ik gebruik het al een aantal jaar naar tevredenheid. Voor mij voorlopig geen Microsoft Office meer!

Ga naar deze website voor het downloaden van de (laatste) versie 3.2 van OpenOffice.org.

Jaap

Paul76 schrijft
Ik snap niet waar je problemen met Microsoft Office vandaan komen, maar het lijkt mij een licentieprobleem. Heeft Office daarvoor wel goed gewerkt? En hoe komt het op je computer als je het niet hebt geïnstalleerd?

Office stond bij aankoop wel op mijn PC maar was nog niet geactiveerd. Dat heb ik geprobeerd te doen maar het is niet gelukt.

Ik ga zoals je adviseert OpenOffice installeren.
Ik zal je laten weten hoe het is gegaan en hoe het werkt
Bedankt


Jaap

De installatie van OpenOffice is probleemloos gegaan.

Echter de doc-bestanden die ik heb opgeslagen in Documenten kan ik nog steeds niet openen.
Valt hier iets aan te doen?

Jaap

Han

De Microsoft Office die je geinstalleerd had voordat de problemen begonnen was dat een legale versie? Lijkt erop van niet want na de via windows update aangeboden update "Office genuine" kregen mensen met illegale versies dit soort licentiecodeschermen voor hun neus. Heb je wel een legale versie van het pakket, neem dan contact op met Microsoft want dan is er iets niet in orde met je licentiesleutel. Een pakket van een paar honderd euro laat je niet zomaar even op de plank liggen.

In een gewone situatie kun je doc bestanden in OpenOffice gewoon openen. Krijg je een foutmelding te zien als je er een probeert te openen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jaap

Han, ik kan inderdaad mijn documenten in OpenOffice weer openen, ik ben een klungel op de PC.
Maar ik ben wel heel blij met OpenOffice.

Wat Microsoft Office betreft, ik heb dat programma nooit gebruikt en volgens mij was het ook niet gebruiksklaar.
Ik heb, toen ik de PC kocht bij Dynabite, een kleine brochure gekregen waarin je wordt opgeroepen de free 60-day trial te activeren. Dat heb ik dus een paar dagen geleden geprobeerd. Dat lukte niet ,gek werd ik ervan.
Vervolgens heb ik uit kwaadheid alles wat met Micr. Office te maken heeft van mijn computer gegooid.
Wat mij betreft mag het zo blijven.

Als ik toch nog vragen heb of problemen dan meld ik me weer.
Bedankt

Jaap

Han

Okee Jaap dan is het probleem waarmee je dit topic opende wat mij betreft opgelost.
MSOffice staat immers niet meer op je PC en je kunt weer doc's openen.

Ik sluit je topic hiermee af. :) slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!