Hoe Flac bestanden het beste te branden ?

Gestart door Format Arie, 28 januari 2010, 06:59:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Heb een mooie serie muziek in Flac bestand.
Nero brand dit niet, en hoor van anderen weer dat als je de muziek als Flac zou branden, deze niet op cd speler is af te spelen.

Mijn vraag is dus, moet ik deze bestanden eerst converteren, en dan pas branden, en naar welk bestand kan ik dit het beste doen, wil ik de allerbeste kwaliteit overhouden?

Bugs

Omzetten naar .wav. Er is ook een flac plug-in voor Nero, maar ik moet zo naar mijn werk en kan dat nu niet voor je opzoeken. Ik hoor wel of het gelukt is, anders ga ik vanavond wel even voor je zoeken.
Groetjes van Bugs

Bugs

Ik heb voor je gezocht en ook wat gevonden. Belangrijk is om te weten welke versie van Nero je gebruikt, versie 5 en 6 ondersteunen die flac plug in, versie 7 kennelijk niet. Het altenatief als je versie 7 hebt is dus om je flac bestanden eerst om te zetten naar .wav.
Groetjes van Bugs

Format Arie

Hmmm, ik gebruik nero 9.
Had intussen via een forum de tip van Flac branden met Express Burn gekregen. Maar dat lukt niet, want dan is het bestand weer te groot voor audio cd branden.
Ook op zoek geweest naar converter van flac naar Wav, maar die zijn op 1 hand te tellen. Via Media monkey lukt het me niet. ja en om nu echt naar betaalde versie converter te gaan voor 1 serie  :-\
Heb ook nog gekeken naar plugin voor nero, maar krijg dll bestand, en wat doe ik ermee?
die kun je niet installeren, hoogstens kopieeren naar map common files- nero. Maar waar dan?

En kan je dan de gebrande cd afspelen in nero? Dat is toch het uiteindelike doel,en wel in fatsoenlijke kwaliteit.

Bugs

Ik heb een topic gevonden waarvan je het laatste bericht op pagina 1 even moet lezen.
Groetjes van Bugs

Format Arie

bedankt voor je hulp Bugs.
Heb inmiddels de hulp ingeroepen van Easy CD-DA Extractor
Van mij mag het topic op slot.

Bugs

Er is (bijna) niets zo fijn als het geluid van een slotje op de vroege morgen.  :slotje
Groetjes van Bugs