mp3-geheugenstick ongewild geformatteerd...

Gestart door novo, 22 januari 2010, 14:09:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

novo

Het gebeurde als volgt:
Ik deed met partition magic een poging om beschikbare ruimte op mijn harde schijven te herverdelen en uit te breiden, echter zonder me rekenschap te geven dat mijn mp3-geheugenstick ook nog in een USB-poort stak,dus die werd mee geformatteerd ,maar bevatte belangrijke gegevens, kan ik die gegevens nog terughalen, heb sinds de format geen enkele verdere bewerking op deze stick uitgevoerd.

Indien het antwoord positief is is mijn volgende vraag natuurlijk, hoe ik de gegevens op die stick terug tevoorschijn kan toveren,want ik weet dat een format enkel een poort op 1 of op 0 zet zonder gegevens echt te vernietigen,dus ze moeten er normalerwijze nog opstaan...

Han

Ja dat kan. Er zijn tig programma's op de markt voor recovery van een geheugenstick.
Check google maar eens voor de opties daarvoor.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

novo

Dank u wel en inderdaad,vond via URL's die ik ontving in een ander computerforum een programma(Data Doctor Recovery Pen Drive) dat me de volledige inhoud van mijn MP-3 geheugenstick vertoont.
In de door mij gedownloadde demoversie kan ik deze getoonde inhoud niet saven en 'Deze computer' vermeld steeds de vraag of ik ja dan neen de stick wens te formatteren als ik dubbelklik om de inhoud te verkennen.Een wijziging van de stationsletter via diskpart verandert niets aan deze situatie.
De inhoud is dus niet verloren maar kennelijk beschouwt Windows de inhoud van de stick als 'niet toegewezen ruimte'...
Hoe kan  ik op de juiste plaats een bit verzetten om Windows aan het verstand te brengen dat het wel om toegewezen ruimte gaat?

Han

Ik ken het programma niet. Wellicht weet diegene die de tip gaf over het programma een oplossing. Zou zomaar kunnen zijn dat het gaat om een freeware versie die de bestanden wel toont maar niet kan recoveren totdat je de betaalde versie hebt geinstalleerd. Misschien ook info erover op de site van de fabrikant van het programma.

Ik gebruik bij ongelukjes op cd/dvd en memorykaartjes zelf altijd "Bad Copy Pro" waarover hier een topic (pagina 2). Zal met een memorystick daarmee ook wel lukken omdat ook die een driveletter heeft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Het vierde topic van novo waarin hij/zij geen reactie meer geeft.


Groetjes van Bugs