Handig programma "Desktop Restore"

Gestart door Han, 27 juni 2009, 15:09:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

In ComputerIdee 14 van 2009 een hele goede tip voor een piepklein (259kb) gratis maar o zo handig programma  :goed

Bij het opstarten in Veilige modus, bij het overschakelen naar een andere resolutie en zelfs als je een verborgen taakbalk weer permanent in beeld wilt kan de layout van de snelkoppelingen op je bureaublad door de war raken. Daarnaast kun je door het per ongeluk verslepen of door "Automatisch Schikken" aan te zetten ineens met een heel ander bureaublad zitten. Het weer handmatig terugzetten van alle snelkoppelingen zoals het eerder was kan een tijdrovend en vervelend klusje zijn.

Er is voor dit klusje een gratis (freeware) oplossing voorhanden: "Desktop Restore"
Met dit programma voeg je een paar opties toe aan het rechtsklikmenu van het bureaublad. Hiermee kun je meerdere indelingen wegschrijven en weer terugzetten.

"Desktop Restore" is een engelstalig programma maar het wijst zich allemaal zo vanzelf dat dat geen probleem hoeft te zijn mits je maar een paar woordjes engels kunt lezen/begrijpen.

Waar downloaden: http://www.midiox.com/desktoprestore.htm

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Vroeger toen ik nog een Matrox videokaart had zat deze optie om het bureaublad te herstellen er standaard in. De daarop volgende jaren heb ik de functie best gemist als m'n hele bureaublad door een of ander weer eens overhoop was gegooid  :yessss

In je startmenu zie je het programma na installatie niet terug. Dat komt omdat het een zogenaamde "shell extentie" is. Da's een uitbreiding van een uitklapmenu. Op het plaatje zie je hoe "Desktop Restore" eruit ziet na installatie als je met je rechter muisknop op je bureaublad klikt:



Ik gebruik zelf de optie "Custom Save/Restore". Daarbij sla je op je harddisk een bestandje op met de instellingen van je bureaublad. Zo kun je de instellingen een naam geven. Voor bepaalde spellen is een andere schermresolutie wel handig. De indeling daarvan sla ik dan op onder de naam van het spel.

Ik ben erg tevreden over het programma. Het is voor zo goed als alle versies van windows te krijgen. Inclusief 32 bit/64bits versies. Alleen voor windows 7 staat er nog geen versie maar dat besturingssysteem id officiëel ook nog niet uit.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!