HDCleaner

Gestart door john, 28 mei 2009, 11:31:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Met de zoekfunctie geen resultaten gevonden over het in onderwerp genoemd progje. Hoewel er zoveel progjes beschikbaar zijn (bekende en minder bekenden), doe ik toch een poging. Ik gebruik dit progje zowel op mijn desktop (WIN XP Pro) als op mijn laptop (WIN VISTA Home). Een van de beschikbare functies is het opsporen van junk files in je register om deze dan vervolgens te verwijderen. Normaal worden er een x aantal gevonden tot maximaal 30 of 40. Toen ik heden ochtend het progje startte op mijn laptop zag ik tot mijn verbazing dat het progje bleef draaien en het aantal gevonden junk files inmiddels is aangegroeid tot een "waslijst" 316 en het progje draait nog steeds???? Is er iets goed fout met mijn register of....... kan dat voorkomen en hoef ik me verder geen zorgen te maken. Het progje maar laten draaien (hoe lang nog...) en daarna alle gevonden junk files verwijderen. Opvallend is dat het steeds om dezelfde steeds terugkerende Keys gaat en lijkt het erop dat het repeteert. De info die tijdens het draaien van het progje op het scherm wordt weergegeven van gevonden junk files is als volgt:
Key, Value, Data, Last Modified, Information.
Het zijn steeds 2 terugkerende datum van last modified, t.w.
2-11-2006, toen was de laptop nog niet gekocht en 31-7-2008 de datum waarop ik de laptop in gebruik heb genomen. Kan ook nog de namen van de Key en Data geven, maar lijkt me pas zinvol als je wat aan die gegevens hebt. Ik wacht het dus even af.

Han

Ik hou zelf me verre van dit soort programma's. Er is op dit gebied zo vreselijk veel kaf onder het koren. Voor je het weet zit je met een pc/laptop die niet meer werkt omdat er registersleutels verwijderd zijn die hadden moeten blijven. De tijdwinst die je met deze programma's behaald is bovendien minimaal. Vista heeft trouwens zelf een automatische registercleaner aan boord is mij verteld.

Ik heb zelf een basis-image die ik update met windowsupdates en updates van de programma's die ik veel gebruik. Die basis-image zet ik af en toe terug zodat het installeren en verwijderen van uitprobeer programma's m'n register niet zo zal vervuilen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Je zegt het wel niet direct maar indirect mag ik uit je antwoord het advies opmaken: weg met die troep. Zal het progje daarom verwijderen, want zoals het nu draait, is het ook gewoon bagger.

john

Dat er, zoals je terecht opmerkt, veel kaf onder het koren zit, valt niet te ontkennen. Misschien kan je de tip van de sluier oplichten door een opsomming te geven van progjes die van essentieel belang zijn voor een goed draaiende desk- en of laptop en de rest als die geïnstalleerd zou zijn, maar beter zo snel mogelijk verwijderen. Je doet er mij en zeer waarschijnlijk ook een hoop andere bezoekers van dit forum een groot plezier mee.

Han

Een antwoord met wat vertraging want we zijn minder online. We zitten op het moment in Engeland.  :)

HDCleaners en consorten gebruik ik niet. Ik heb er geen goede ervaringen mee en ik heb al menigeen zijn/haar installatie naar de knoppen zien gaan door dat soort programma's. Ik schoon de boel met de hand op en zorg met een image ervoor dat het register niet vervuild.

Een topic met programma's die handig zijn bestaat al op PCN. Probleem is dat er best regelmatig wat veranderd op dat gebied.

Op het moment draai ik zelf:
* Firewall in de router
* Malwarebytes - met licentie, is dus de versie die op achtergrond meescant
* Windows defender van Microsoft
* Virusscanner NOD32 en soms een online scan voor second opinion
- Recente image met Norton Ghost (Max 1 maand oud)
- Backups op externe harddisk

Verder blijft het noodzaak om verstandig om te gaan met je computer. Dus niet zomaar alles installeren en niet zomaar overal op klikken. Ik heb misschien makkelijk praten want mijn pc wordt alleen door mij gebruikt. In een gezins-situatie is het al wat lastiger maar dan blijft bovenstaande toch belangrijk. Het maken van duidelijke afspraken en het hebben van een recente Ghost-Image is dan nog belangrijker.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Een duidelijke antwoord en de vertraging word je uiteraard vergeven. Iedereen weet dus (voor zover nog niet bekend) wat ie wel/niet moet doen. Je mag het topic sluiten, wat mij betreft.

Bugs

Ik hang er een slotje aan, John!  :slotje
Groetjes van Bugs