Popup "Lame MP3 Codec" bij K-Lite Codecpack

Gestart door paul76, 01 mei 2009, 11:35:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paul76

Op mijn pc heb ik het K-Lite Codecpack geïnstalleerd (versie 4.7.5 Full) met audio en video codecs. Nu krijg ik bij bepaalde internetpagina's die ik laad (waar altijd geluid bij zit) een popup over het "Lame MP3 Codec". Ik verwacht dat dit te maken heeft met het codecpack. Als ik in die popup op OK klik gaat de pagina pas verder mét geluid. Het is net alsof die codec even wil zeggen dat 'ie op dat moment wordt gebruikt.  Alles werkt wel goed, het wordt alleen op den duur vervelend om steeds op OK te moeten klikken.  >:( Weet iemand een manier om die popup uit te zetten? Of is er een goed alternatief voor dit codecpack?

Alvast bedankt!

Han

Ik draai hier dezelfde versie maar dan het K-Lite Mega Codecpack (klmcodec475) maar direct na installatie daarvan kreeg ik toen een update naar versie 4.76.
Verschil tussen het gewone pack en het mega-pack is dat het mega pack ook players voor beeld en audio bevat. De download is dus wat groter.

* Kun je een voorbeeld geven van een url waar je een popup krijgt?
* Wat staat er in het venster van die MP3 lame Popup voor info?

Ik heb op de sites die ik regelmatig bezoek nog nooit dergelijke popups gezien. Ik heb het pack hier draaien onder de recommended settings. Als je instellingen veranderd hebt dan kun je in je startmenu via de map "K-Lite Codecpack /Tools" een snelkoppeling vinden die "Reset to recommended settings" heet. Klik je daar op dan staat de boel net zo ingesteld als hier. Ik kan er alles mee openen en ondertitelen etc. met die recommended settings. Ik weet niet of die r"eset settings snelkoppeling" alleen aanwezig is in de mega versie of ook in de gewone versie.

Overigens zag ik net dat er zowel van van het "K-Lite Codecpack" als van het "K-Lite Mega Codecpack" alweer een nieuwe versie is:
Die zal ik meteen even installeren.

- K-Lite Codecpack: http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm
- K-Lite Mega Codecpack : http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Mega_Codec_Pack.htm
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Ik krijg die popup bijvoorbeeld als naar mijn hyves ga. Als je b.v. een nieuw bericht hebt gekregen komt er een hyves-popup mét geluidje over dat nieuwe bericht. Voor het afspelen van het geluidje komt dan eerst die "lame mp3 codec"-popup. De informatie in die popup bestaat uit versienummers en naam van de ontwikkelaar van de codec. Ik kan het nu niet exact zeggen want dan moet ik eerst de popup weer krijgen ;) Als ik me niet vergis krijg ik de popup ook bij youtube, bij het afspelen van het eerste filmpje. Maar ik ben er al zo aan gewend dat ik het niet eens precies meer weet. En ik denk dat ik de popup maar 1 keer per sessie krijg (heb ik hem op hyves al gehad dan komt 'ie op youtube niet meer).

Bij mijn weten heb ik nooit in de settings van het codecpack zitten rommelen dus die zouden nog recommended moeten staan.

Ik ben nu het nieuwe codecpack aan het downloaden (toch weer de Full versie, eigenwijs hè?). Ik zal wel laten weten of daarmee het probleem al verholpen is.

Han

Hmm via Hyves kan ik niet voor je checken want ik heb geen hyves pagina. Nog op een andere url?

Citaat van: paul76 op 01 mei 2009, 12:36:03
Ik ben nu het nieuwe codecpack aan het downloaden (toch weer de Full versie, eigenwijs hè?). Ik zal wel laten weten of daarmee het probleem al verholpen is.
Welnee, als je die players niet wilt hebben dan heb je het mega-pack niet nodig. Ik vind het zelf wel makkelijk want ik gebruik de playertjes ook en is er een nieuwe versie dan krijg ik die meteen mee.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Een andere site is Youtube (had ik hierboven ook genoemd). De popup komt op het moment dat een filmpje begint af te spelen. En de popup komt ook nog steeds, nu ik de nieuwe versie 4.8.0 heb geïnstalleerd >:(. Heb het helemaal netjes gedaan, eerst de oude versie de-installeren, opnieuw opstarten en zonder andere programma's actief de nieuwe versie installeren. Natuurlijk heb ik alle settings default laten staan. Misschien moet ik toch eens door de settings heen om te zien of ik het daarmee kan verhelpen?

Han

Dat je het op youtube ook hebt dat had ik effies gemist  ;)
Ik heb daar op Youtube totaal geen last van!

Aan google te zien ben je niet de enige die er last van heeft: Lame MP3 Popup

Ik vond een mogelijke oplossing op één van die linkjes in google:
If you want to disable the popup when visiting web pages that have embedded mp3s --> Start --> All Programs --> "K-Lite Codec Pack" --> "Codec Tweak Tool". Scroll down the list (it's a long one) until you find "Codec Management (K-Lite Codec Pack)". Under this section there will be an "enable" and "disable" section. The program doesn't tell you what is enabled or disabled, but the options move from enabled to disabled when you finish your selection. Locate MP3 (Lame) under the "DISABLE" section and check it. Click Next and then Finish. Your popup problem will be gone.

Ik heb die MP3 (Lame) keuze niet staan in m'n mega codec pack. Verklaart waarom ik de popup ook niet krijg :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Met deze uitleg ben ik eruit gekomen. De popup komt nu niet meer :D. Enige verschil was dat bij mij de Codec Tweak Tool staat onder K-Lite Codec Pack --> Tools.

Bedankt Han :goed :uno, ik ben blij dat ik van die irritante popup af ben! Topic mag dicht.

Han

Daar staat ie bij mij in het mega-pack ook: K-Lite Codec Pack --> Tools

Mooi dan dat het gelukt is, weer een probleem de wereld uit   :goed

Ik gooi 'm op slot :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!