Ad-aware niet volledig te verwijderen en niet te herinstalleren

Gestart door pc dummie, 18 april 2009, 15:10:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pc dummie

Ik heb ad-aware van de week van de pc verwijdert om de pro versie vervolgens te installeren maar ik krijg de melding als ik de pro versie wil installeren dat ik eerst de andere versie van adaware moet verwijderen en als ik dan klik op verwijderen is het niet mogelijk om het te verwijderen, het staat niet meer in de lijst geïnstalleerde software, en ik heb een beetje zitten zoeken en kwam deze map tegen op de volgende locatie:

HP (C), programma files(x86) lavasoft, ad-aware en in de map staat het volgende bestand:

ShellExt_64.dll

ik kan deze map niet verwijderen omdat ik niet de juiste rechten heb.. die melding krijg ik als ik op verwijderen klik,
heb ook al als administrator uitvoeren geprobeerd en dan verwijderen maar dat lukt ook niet.

Hoe kan ik het nu wel verwijderen?

Han

Dat gaat lekker op die PC van jou  ;)

Kennelijk blijft die dll nog in het geheugen geladen en actief waardoor je de map niet kunt verwijderen.
Ik heb de dll via google gezocht maar ik kan 'm niet koppelen aan het programma adaware. Ook op het adaware forum vind ik er niets over.

Je hebt nog twee mogelijkheden:
1) De andere adaware nogmaals installeren zodat alle files + verwijzingen goed aanwezig zijn. Start de PC opnieuw op en verwijder het programma dan nogmaals via configuratiescherm/software. Omdat alle files aanwezig zijn zou dat moeten lukken. Start dan de PC nogmaals op en kijk of dan de pro versie wél wil installeren.

2) Stel je vraag in het engels op het forum van de maker van de software : Lavasoft forum

Ik kan daar overigens geen pro versie vinden. Ze hebben het daar over drie versies:
Adaware 2007, Adaware 2008 en Adaware AE (Aniversary edition)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Adaware AE (Aniversary edition) gratis,
heb ik vandaag geinstalleerd zonder problemen, alles in het Nederlands
en verwijderde zelf de oudere versie!  :goed
Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

pc dummie


Han

Misschien wel even aardig als je beschrijft hoe het opgelost is, dan kan iemand anders er misschien nog iets aan hebben  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Ik heb het advies van Josette opgevolgd, nog bedankt daarvoor :goed