vérificatie sleutel

Gestart door habasoft, 18 november 2007, 16:45:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

habasoft

Hallo. Ik weet niet of ik in de juiste topic zit,, maar ik hoor het dan wel.
Ik heb een programma met een aparte floppy er bij gekregen, waar een verificatie sleutel in zit. Als ik de programma het geinstalleerd, moet ik de floppy in de computer stoppen, en dan de sleutel-code over zenden van de floppy naar de computer.
Nu vertrouw ik floppy's eigenlijk niet meer :-\, dus mijn vraag is?, is het mogelijk om de code op een CD-schijf te branden, en dan te gebruiken. Zelf lijkt mij dit theoretisch niet te kunnen, maar misschien is er een oplossing voor.
Een ander voordeel is natuurlijk, als de comp crasht, dan ben je de sleutel helemaal kwijt. :'(
vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Dat is een hele oude manier van verificatie zeg, of is het al een oud programma?
Ik weet dat vroeger (en dan heb ik het over een jaar of 5 geleden) veel programma's die van origine van Russische makelij waren deze verificatie-methode gebruikten.

Je moet waarschijnlijk echt de diskette gebruiken voor de verificatie omdat het verificatieprogramma de sleutel automatisch zoekt op de A-drive. Vind ie de key daar niet dan mislukt de verificatie zeer waarschijnlijk.
Er staat je natuurlijk niets in de weg om de inhoud van de diskette te backuppen op je harddisk, op cd  of op bijvoorbeeld een usb-sticky. Misschien vraagt het programma tijdens de installatie naar de plaats waar de key staat, verwijs dan eerst naar je usb-stick en lukt dat niet, dan toch doorverwijzen naar de diskette-drive.

Er bestaan ook programma's om een image te maken van een diskette. Een van die programma's is WinImage. Raakt je diskette dan defect waardoor ie onleesbaar wordt, dan kan je zo een nieuwe maken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo Han.  Het is nog niet echt een oud programma. nl uit 2003. Het is een diskette van een besturingsprogramma van siemens.  Normaal als ik een andere computer in gebruik neem moet ik de sleutel van de oude af halen en op de nieuwe plaatsen. Ik ben er nu weer aan toe, maar heb tijden moeten zoeken naar waar ik deze floppy had gelaten. In het programma kan ik wel zelf het station kiezen. Ik zal er proberen een back-up van te maken, en een image hiervan maken. Je hoort nog van me als het gelukt is. vr gr Hans..
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Okee, succes!!

Als je zelf een station kunt kiezen dan is er denk ik geen probleem als je de key bewaart op een ander medium dan een diskette.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

nav mijn eerste reactie:  mijn gedachte gang was, je verplaats de sleutel telkens van de ene schijf(a) naar een andere schijf(c). Als ik het op een cd zet(lees brandt), kan je het toch niet meer verplaatsen?
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Zodra je het verificatie-bestand op een cd plaatst dan wordt de bestandseigenschap van het keybestand direct "alleen lezen". De verificatie vereist dat het bestand beschrijfbaar is, ook al wordt er niet in geschreven. Vandaar mijn suggestie voor een kopie op een usb-stick.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

dan was mijn gedachte gang toch wel goed ::). Uw suggestie, overgenomen, en het werkt perfect :goed :verliefd3.
Bedankt. van mij mag je dit topic sluiten.
gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Fijn Hans, weer een probleem de wereld uit  ;)

Ik sluit 'm hiermee af   :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!