Nero brand anders dan ik wil

Gestart door Format Arie, 17 oktober 2009, 02:06:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Hoi, de laatste tijd brand  Nero niet dvd bestanden zoals ik wil.
Normaal brand ik de INHOUD van de map VIDEO_TS.
Daarna start, als ik de gebrande dvd speel automatisch af.
Nu speelt hij tegenwoordig niet meer automatisch af, maar opent hij met een map (die ik niet heb meegebrand) waar de bestanden inzitten.
Heb veel bij instellingen gezocht, maar kan maar niet vinden hoe ik het weer voor elkaar krijg dat mijn gebrande dvd's weer automatisch gaan afspelen.
Oja, heb Nero ook verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar  zonder resultaat.

Han

Beschrijf de stappen eens die je doet in Nero als je een dvd gaat maken die als je in de verkenner kijkt bestaat uit een map "Video_TS" en Audio_TS". Een gewone afspeelbare dvd dus.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Doe het net zo als altijd volgens mij.
Open Nero Smart - kies Tabblad Rippen en branden - kies daar Videoschijf - kies daar weer dvd video bestanden - Open toevoegen - ga daar naar mijn map met de dvd film, open daar de map Video_TS  (map AUDIO_TS sla ik al jaren over, omdat die leeg is)- Selecteer alle bestanden in deze map en klik op Toevoegen. - Klik in Nero smart op Volgende, en daarna op Branden.
Hij brand keurig, maar bij afspelen zitten de videobestanden plots in een map, ipv dat hij automatisch afspeeld. Bij verschillende films geprobeerd

Han

Volgens mij gaat dat gewoon goed. Ik gebruik Nero Burning Rom ervoor. Ook Nero maar dan een andere uitgangspositie voor het starten.
Hoe heet die map dan waar de bestanden na het branden inzitten?

Ik doe het branden van een dvd zo:
- Open DVD Burning Rom
- Zorg dat ie links bovenin op DVD staat en niet op cd
- Ik selecteer in het linkervenstertje "DVD Video"
- Klik dan op de knop "Nieuw" onderaan het venster
- Ik blader op m'n harddisk naar de video bestanden waarvan ik de DVD wil maken
- Ik selecteer die bestanden
- Ik sleep die bestanden naar de map "Video_TS" die je helemaal links ziet staan
  (Audio_TS doe ik ook niks mee)
- Ik klik dan bovenin de menubalk op de knop "Branden"
- Ik kies bij "schrijfsnelheid" de snelheid die ik wil
- Dan als laatste klik ik op de knop "branden".

Na het branden heb ik een dvd die als je in de verkenner kijkt bestaat uit een map "Video_TS" en Audio_TS". Een gewone afspeelbare dvd dus
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Dan heb ik weer VIDEO_TS map Han.

Han

Je wilt toch een dvd maken die automatisch af kan spelen?
Dan moet je die "Video_TS" map hebben. Daarin vind een dvd speler de data om af te spelen.
In die map zitten na het branden bestanden met de extentie *.vob, *.ifo en *.bup
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Klik eens met je rechtermuisknop op je dvd speler en kijk dan eens bij "automatisch afspelen" hoe dat staat. Denk dat daar wat niet okee is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Voor het eerst deze week echt wakker, dus nog maar eens gekeken.
Wat blijkt, op mijn gewone dvd speler en op mijn "oude" laptop speelt hij  de gebrande dvd's wel automatisch af, op mijn nieuwe laptop niet. Duidelijk is hiermee in ieder geval dat het niet aan het branden met nero ligt, want dan zou hij overal wel of niet automatisch moeten afspelen.
Heb op de BD-rom (blu-ray) station rechtsgeklikt, en ben zo bij de configuratie gekomen. Hij stond, maar heb het nogmaals opnieuw gedaan, aangevinkt bij "automatisch afspelen voor alle media en apparaten gebruiken" en dat opgeslagen, en laptop opnieuw opgestart. Resultaat is hetzelfde.
Hij weigert automatisch af te spelen.

Han

Dat ligt dus niet aan de dvd maar er is iets op de laptop wat niet goed gaat.

Kun je de dvd wel handmatig starten in het programma wat je ervoor gebruikt?
* Speelt ie dan af, dan is er niks mis met de codecs en het programma voor het afspelen. :)
* Speelt ie niet af dan het programma waarmee je afspeelt verwijderen en herinstalleren.

Check ook even dit topic op computeridee forum.
Ze hebben daar deels ook jouw probleem. Het vertelt je hoe je de dvd bestanden weer aan het af te spelen proggramma koppelt.

Microsoft heeft er ook een hulppagina voor. Sommige programma's zetten de autoplayfunctie namelijk uit. Met de fix is dat weer te herstellen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik kan gewoon afspelen met wat handelingen, maar hij start daar alleen niet automatisch op. Ik ga komende dagen even je andere hints nalopen. vandaag niet, want ben aan pint toe, ook omdat mijn maat vandaag geopereerd wordt aan keelkanker.
Overigens, misschien hier slotje? want is inmiddels geen software probleem meer lijkt me.

Han

Laten we het hier maar afronden. Dan houden we alles bij elkaar. Pas ik later de topictitel wel aan en verplaats ik 'm.

Geen haast ermee overigens. Neem rustig je tjd.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Heb nog eens gekeken. Het topic waar je naar verwijst is voor mij niet van toepassing. Draai vooral op VLC, en soms mediaplayer, waar nodig heb ik alle codecs geinstalleerd.
Wat betreft de hulppagina, die is alleen van toepassing bij xp systeem, en ik draai op 64 bits vista.
Daar zeggen ze wel dat de fix normaal in de windows update zit. Die heb ik dus ook allemaal.
Ik ga straks weer eens met NTI branden ipv met Nero, en kijken of die hetzelfde probleem geeft.

Han

Het ligt niet aan de manier van branden. Die map Video_TS die moet er zijn op een dvd. Het probleem zit 'm in het feit dat je pc/laptop niet weet waarmee ie het af moet spelen. Daardoor opent ie die map.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Han, het wordt steeds rommeliger. Vanmorgen op werk voor collega dvd gebrand. 1x met nero, 1 maal met NTI. Met succes. Het rom station herkend alleen helemaal niets meer.
Ben het beu. Ga fabrieksinstellingen terrug zetten, en van voren af aan beginnen.Laat voor het resultaat topic vandaag nog maar open. Daarna kan er wat mij betreft een slotje op.

Han

Zeer waarschijnlijk is je speler defect. Lijkt me sterk dat je windows er zo'n rommeltje van maakt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Schijnbaar toch Han. Heb fabrieksinstellingen terug gezet en wat programs opnieuw geinstalleerd, en nu werkt alles weer. Enigste wat nog niet lukt is automatisch afspelen met VLC, (geeft ie niet aan in het rijtje) maar wel met windows mediaplayer , windows media center en met Hp Mediasmart DVD.
Hier kom ik wel uit. :goed

Han

Apart is het wel. Dan moet er toch wat geinstalleerd zijn waarna dit begonnen is.

Enfin, fijn dat ie het weer doet. Ik doe de poort dicht. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!