Links in sommige .pdf documenten werken niet in andere wel?

Gestart door averheijden, 16 april 2009, 20:09:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

averheijden

Geacht Forum,

Ik heb een probleem met mijn gemaakte pdf documenten waar "links" in staan
Waar bij klikken op de link een URI voor de http staat werkt het niet
Voorbeeld:

http://home.scarlet.be/~av093474/French%20Ship's%20equipped%20with%20DOXFORD%20ENGINES.pdf

En hier werken de links wel
http://home.scarlet.be/~av093474/Nog%20een%20lijst%20met%20DOXFORD%20Schepen.pdf

Wat is de reden?
Mvg
Alfons
[move]AV[/move]

Han

Bij het eerste pdf document worden de links opgepikt als URI. Waarschijnlijk heb je bij de aanmaak van het document toch iets anders geselecteerd om de link te maken. Het moet URL zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Euh, wat ik ook zie die 20% in je linken,
je kan beter alles zonder spaties maken,
dan krijg je ook minder problemen, dus alles
aan elkaar vast typen zo hebben
ze mij dat ooit eens uitgelegd. ;)

Josette  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Klopt helemaal Josette. Die "20%" wordt door een unix-server (erg veel servers op internet) weergegeven op plekken waar een spatie in de bestandsnaam staat. In plaats van een spatie kun je als seperator dan beter een - of een _ teken gebruiken. Dan raakt een server zéker niet in de war door de naamgeving.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

L;S;
Allemaal goede opmerkingen voor verbetering maar het werkt nog steeds niet die links in het bovenste document
Bovendien staat in dat document boven "U geeft dit document weer in de PDF/A Modus" ?
Heeft dat er iets mee te maken?
Van de documenten zijn pdf's gemaakt vanuit een WORD 2007 document, wat opgeslagen is als een Word 97-2003 document
Het kan toch niets te maken hebben met IE 8?

Mvg
alfons
[move]AV[/move]

Han

Je zal bij het ene document toch iets anders hebben gedaan als bij het andere.
Kijk eens op de eigenschappen van de hyperlink.

Dat "PDF/A Modus" zegt me echt helemaal niets. Ik heb nog nooit zelf een pdf-diocument gemaakt.

Met IE8 heeft het niets te maken. Als je een pdf document inleest dan wordt daarvoor de acrobat reader gebruikt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Wat ik doe is:
Documenten, een tabel,  die gemaakt zijn in Word 2007 via "Bestand"-"Opslaan als" kiezen voor PDF

Ik zal het eens proberen om een dergelijk document gemaakt in "WRITE" van SUN - ook een tekstverwerker waar standaard ook een PDF-maker in zit - het daar eens te proberen.

Als het lukt laat ik het nog wel weten

Mvg
Alfons
[move]AV[/move]

averheijden

Het is opgelost.

Ik heb nu een PDF gemaakt in "WRITE" een tegenhanger van Microsoft WORD die gratis te downloaden is van Open Office Org 2.0
Daar zit standaard een pdf-maker in trouwens ook in alle andere programma's zoals Calcul een tegenhanger van EXEL enz.

Eerst had ik die pdf gemaakt in Microsof Office Word 2007 en opgeslagen als WORD97-2003 document
In Word 2007 kan je dus een document opslaan -na iets te hebben gedownload- een document opslaan als pdf of xps wat dat laatste ook mag zijn

En dan werkten de links niet omdat er URI voor de http:// enze staat

Het ligt dus volgens mij gewoon aan de pdf-maker

Aan alle medewerkers mijn dank

Mvg
alfons
[move]AV[/move]

Han

Toch begrijp ik het niet Alfons. Je hebt alle twee de documenten zelf gemaakt met hetzelfde programma.
Dan openen in het ene pdf-document de links wel en in het andere niet. Dan heb je toch in beide documenten wat anders gedaan lijkt mij?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Han
Je hebt hier een "punt", maar kan dat ook niet verklaren.

Ik had ze voorheen beiden inderdaad op dezelfde manier, tabel gemaakt in WORD 2007 en als PDF opgeslagen.
Wat er mis is gegaan ik weet het niet, maar voor de links in de PDF kwam er in één eerst URI te staan en openden dan  niet

Mvg
Alfons
[move]AV[/move]

Han

Laten we het er dan maar op houden dat er dan wat verkeerd is gegaan met opslaan.

Ik sluit het topic af, Alfons  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!