ondertiteling niet synschroon

Gestart door pc dummie, 10 juni 2008, 19:38:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pc dummie

Ik heb een aantal films gebrand en gecontroleert op de pc en dvd speler, in het begin is het geluid en de ondertiteling goed maar bij sommige films klopt het geluid met en de ondertiteling niet meer, je ziet iemand wat zeggen maar je hoort het geluid dan niet op dat moment en de ondertiteling is dan ook niet te zien dit is erg irritant...hoe kan ik dit verhelpen?
ik brand de dvd's met winavi

Han

Er kunnen twee dingen verkeerd gaan waardoor subs niet synchroon lopen
1) Het ondertitelingsbestand wat je gebruikt is niet het juiste.

2) Het omzetproces met winavi vraagt veel rekenkracht. Gebruik je PC niet terwijl winAvi ermee bezig is. Dat kan net het verschil zijn. Ik heb zelf een Pentium 4, 3,2 ghz met 2 gv RAM maar toch als ik winAvi gebruik bij het omzetten en ik gebruik de pc tegelijkertijd dan wil dat nog wel eens ten koste gaan van de synchroniteit van de subs.

Je kunt ook eens een ander programma proberen zoals bijvoorbeeld "ConvertXtoDVD".
Prachtig programma waarmee je zelfs een menu kunt maken. Dat programma is niet gratis maar je kunt wel gewoon je PC blijven gebruiken als ie aan het omzetten is..
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Waarschijnlijk loopt alles na dit uitgebreide antwoord van Han nu synchroon, want er komt geen verdere reactie meer van de topicstarter.

Tijd voor een slotje. :locked
Groetjes van Bugs