ghost boot cd

Gestart door daafje, 14 september 2005, 09:12:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daafje

Beste mensen,

het is tijd om mijn netwerk te ghosten, nu werk ik met Northon Ghost 8.0 Corporate Edition waarmee je mooie boot floppies kunt maken en van daaruit over het netwerk kunt ghosten. dit werkt prima in systemen met een floppy drive nu is het alleen zo dat niet al mijn systemen een floppy drive hebben.

mijn vraag is hoe kan ik hier een bootalbe cd van maken ?

Han

Je kunt met Nero een Bootable CD maken en dan aangeven welke bestanden er nog bijgezet moeten worden. In jou geval is dat ghost.exe.
Lees ook dit even door : Hoe maak je een zelfstartende Cd en wat kun je ermee

Een andere mogelijkheid is de aanschaf van een usb floppydrive. Die kosten haast niets en zijn binnen no-time aangesloten. Dan wel in het BIOS aangeven dat je op wilt starten van een usb-device.

Nog een 3e mogelijkheid is upgraden naar Ghost 9.0 In die versie is de installatie-cd een bootable cd die je nodig hebt om de image terug te zetten. Images maken dat doe je dan gewoon onder windows.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

daafje

hoe je met nero een bootable cd maakt wist ik al dit was de meest eenvoudige manier en had ik al geprobeerd

ik heb er juist voor gekozen geen fdd's te nemen dus ga ik ze ook niet achteraf kopen :)

ik werk met windows 2000 en daar werkt northon ghost 9.0 niet goed op (hier iig)

heb in middels een handleiding op inet gevonden en het is me gelukt!

bedankt voor het meedenken

daafje