Dag, mijn eerste vraag hier, en die is of iemand idee heeft of zelfde merk cr...

Gestart door GW, 05 april 2019, 16:11:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GW

Dag, mijn eerste vraag hier, en bij deze dan dus. Of iemand idee heeft of van zelfde merk crt monitor van verschillende typenummers, de print waar de voeding en monitor op aangesloten is dezelfde kan zijn. Of dat het vergezocht is. Gaat hier om een Dell p1130 19 inch en Dell p791 17 inch.

[Edit Han: Info uit je andere topic hierover]
Hallo, probeerde dus wat solderingen goed te krijgen, lang verhaal, maar kort, heb bepaalde onderdeeltjes op de printplaat om zeep geholpen (ben geen ervaren soldeerder), je hebt je gewone soldeer stippen zeg maar, en verschillende soorten met soort donker kleurige (denk) kunst stof stukjes er tussen. Waar het hier om gaat zijn een millimeter of 4. Dus twee uiteinden tin (zilverkleurig iig) rond aflopend, met daartussen donkerkleurig soort materiaal. Iemand idee wat het zijn (dacht zelf soort weerstandjes) of die terug op de plaat te solderen zijn. En zo ja, waar die verkrijgbaar zijn. Misschien alvast bedankt.

Han

Wauw een bejaarde CRT monitor. Waarom wil je die nog repareren?
Ik ben bang dat je dit soort info hier niet zal kunnen vinden. Dat is meer iets voor een forum/site over electronica.
Aan kleurcoderingen en codes kun je meestal zien wat er op zo'n printplaat zit. Daarmee kun je shoppen in electronicawinkels of gewoon online.
Bijvoorbeeld hier: https://www.budgetronics.eu/index.php?item=weerstanden&action=page&group_id=64&lang=nl
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

GW

Oude, maar nog prima verder. Die hier nou eenmaal nog staan.
Al had ik de optie, vind zelf minder lol aan nieuw kopen, iets opkalefateren heeft
meestal toch mijn voorkeur (hoe onhandig ik misschien ook ben).
Had al wat codes gevonden, maar leken me niet van onderdeel, maar meer te maken hebben
specifiek voor de printplaat (andere code  bij zelfde soort onderdeel), maar wel idee, zal code's
eens invoeren op elektronica site, kijken wat er gebeurd, bedankt voor de (eigenlijk best voor de hand liggende, kwam zelf niet op ?) tip.

Han

Na bijna 3 weken geen reactie meer sluit ik je topic af.
Dat doen we hier tegen spammers. Die plempen anders openstaande topics vol met rommel.
Mocht je nog iets toe willen voegen stuur me dan even een mail of PM.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!